WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W ŚWIĘTA I PRZEZ CAŁY ROK............................................... .........................Witam.Brak światła stop (lewego) , ZARÓWKI dobre.Gdzie bezpiecznik? w instrukcji znalazłem tylko od trzeciego.Czy są jakieś inne miejsca z bezpiecznikami albo złączki(kostki) odpowiedzialne za tą awarię.
WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W ŚWIĘTA I PRZEZ CAŁY ROK............................................... .........................Witam.Brak światła stop (lewego) , ZARÓWKI dobre.Gdzie bezpiecznik? w instrukcji znalazłem tylko od trzeciego.Czy są jakieś inne miejsca z bezpiecznikami albo złączki(kostki) odpowiedzialne za tą awarię.
Super i wielkie dzięki za szybkość i niezłą podpowiedz.Ale nic niema tam na temat życia,są tylko dane i schematy. Potrzebne są podpowiedzi związane z realną sytuacją i na prosty sposób.Niema tu elektryków a są majsterkowicze i proszę o podpowiedzi stosownie do przeżytych sytuacji.
ale co tu podpowiadać? w elearnie masz informacje na temat schematu i umiejscowienia wiazek kabli, bezpieczników, przekaźnikow itp.
zaczynasz bezpieczników a potem od lampy czy jest tam napiecie, i po kolei lecisz od lampy do ECU/pedału hamulca. co tu podpowiadac więcej naprawa jak w kazdej instalacji elektrycznej ?
ale co tu podpowiadać? w elearnie masz informacje na temat schematu i umiejscowienia wiazek kabli, bezpieczników, przekaźnikow itp.
zaczynasz bezpieczników a potem od lampy czy jest tam napiecie, i po kolei lecisz od lampy do ECU/pedału hamulca. co tu podpowiadac więcej naprawa jak w kazdej instalacji elektrycznej ?
Witam.To pierwsze pytanie jaki bezpiecznik odpowiada za światło stop w lewej lampie.
Witam.To pierwsze pytanie jaki bezpiecznik odpowiada za światło stop w lewej lampie.
sciagnołeś elearna aby samemu to sprawdzić, czy tez oczekujesz ze ja bede grzebać w dokumentacji aby to dla ciebie spawdzić, sugeruje więcej inwencji ?
odpowiem nie ma bezpiecznika sterujacego bezpośrednio jedna lampą jest tylko jeden odpowiadający za wszystkei światła stop w bravo II - F-37
Styki wyjściowe węzła body computer nbc
Konektor F (20-stykowe): połączenie pomiędzy Body Computer i Centralką deski (konektor E)
2 Sygnał dodatni świateł stop lewy/prawy
Konektor D/E (52 stykowy) czarny
44 Włączenie lewego światła stop
OPIS FUNKCJONALNY
Wyłacznik I30 zasilany jest poprzez kluczyk (INT) w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F37 w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą B2:
gdy zostanie naciśnięty pedał hamulca, wyłącznik zamyka się i przesyła sygnał "N.A."do Body Computer M1 ,styk 2 konektora F.
Body Computer M1 zasilany jest bezpośrednio z akumulatora w linii zabezpieczonej maxifuse B99 na styku 18 konektora F złącza w skrzynce
bezpieczników pod deską rozdzielczą B2; zasilanie poprzez kluczyk (INT) przesyłane jest do styku 9 konektora F złącza w skrzynce B2.
Body Computer M1 steruje w konsekwencji zasilaniem świateł stop umieszczonych w lampach F30 (lewa) i F31 (prawa) - ze styków 44 i 31 konektora
E.
Wyłącznik I30 steruje bezpośrednio lampą tylną â3. stop â F40 poprzez centralkę pod deską rozdzielczą B2 , styk 5 konektora D.
Poprzez linię CAN Body Computer M1 łączy się z zestawem wskaźników E50, dla sterowania w przypadku rozpoznania awarii w obwodzie lub
bezpiecznika lampką sygnalizacyjną "awarii świateł" i sygnałem "kontroli świateł stopu".
Funkcja sterująca zostaje aktywowana sygnałami zgody (kluczyk w MAR) i sterowaniem z wyżej wymienionego styku.
Włączenie świateł stop bocznych jest sterowane z Body Computer, trzecie światło stop bezpośrednio z wyłącznika na pedale.
Prawidłowe funkcjonowanie świateł bocznych kontrolowane jest funkcją "check" świateł stopu: kontrolowane są :
- obwód otwarty (brak żarówki lub przerwane przewody)
- obwód zwarty do masy (żarówka w obwodzie zwartym lub wiązka przewodów elektrycznych zwarta do masy)
- zwarcie obwodu do Vakumul (przewody zwarte do Vakumul)
Ponadto sprawdzana zostaje ciągłośĂŚ bezpiecznika zabezpieczającego wyłącznik pedału hamulca.
W przypadku wykrycia opisanych powyżej warunków, Body Computer przesyła w sieci CAN sygnały stanu awarii: w zestawie wskaźników zapalona
zostaje odpowiednia lampka "awarii świateł" i równocześnie wyświetlona zostaje informacja na wyświetlaczu, poprzez specyficzny symbol.