Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17

Temat: Hamulec "pompuje"  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    26
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010

    Hamulec "pompuje"

    Witam, mam taki problem przed sekunda wymienialem kolo po zakreceniu nowego hamulec nagle zaczal tak dziwnie pompowac i to caly czas przejchalem sie to podczas jazdy czegos takiego nie ma tylko jak sie stoi w miejscu , nic nie robilem nic przy hamulcach , bardzo dziwna sytuacja wczesniej nigdy czegos takiego nie mialem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Kolego Kuba, czy możesz napisać bardziej składnie i dodać przecinki oraz polskie znaki, bo chyba nikt nie zrozumiał, co napisałeś...

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    26
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Ogólnie chodzi o to że po okreceniu i zakręceniu koła hamulec coś dziwnie się zachowuje , gdy zapale samochód mogę go naciskać i za każdym razem pompuje tak jak by i tak w nieskończoność ile razy nie użyje go,. podczas jazdy jest trochę lepiej ,ale jak już staje to znowu tak jest , na zgaszonym hamulec po paru naciśnięciach twardnieje

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Nie ma w tym nic dziwnego, że na zgaszonym silniku twardzieje. Nie ma podciśnienia, które dostarczane jest do serwa w czasie pracy silnika.

    Czy hamulce działają Ci normalnie w czasie jazdy?

    Czy przy gwałtownym hamowaniu włącza Ci się ABS?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    26
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Tak działają normalnie , powiedz mi jak się włącza ABS to pokazuje się na desce rozdzielczej ? Bo u mnie nic takiego nie widać

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kuba9869 Zobacz post
    Tak działają normalnie , powiedz mi jak się włącza ABS to pokazuje się na desce rozdzielczej ? Bo u mnie nic takiego nie widać
    Instrukcja obsługi auta się kłania

    Ps. Ciesz się, że nie widać, to z podpowiedzi.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    26
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Co mógłbym zrobić z tym pompowaniem ?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kuba9869 Zobacz post
    Co mógłbym zrobić z tym pompowaniem ?
    Sprzedać auto i nie kupować żadnego innego, bo wszystkie są tak zepsute No może prawie wszystkie, 126P nie ma tej wady

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    26
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Ale chyba nie powinno pompować cały czas jak silnik jest włączony nie ?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kuba9869 Zobacz post
    Ale chyba nie powinno pompować cały czas jak silnik jest włączony nie ?
    O jaki efekt pompowania konkretnie chodzi? Masz coś takiego, że przy włączonym silniku na postoju po kilku naciśnięciach hamulca pedał twardnieje jakby wspomagania nie było? Jeżeli jest coś takiego, to nie jest prawidłowe działanie. Jeżeli przy wyłączonym silniku, to po 3-4 naciśnięciach będzie twardy.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    26
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Mam tak , że na włączonym mogę pompować cały czas i jest dźwięk jak byś pompowal materac na przykład, nacisne 100 razy zapompuje 100 razy , na zgaszonym kilka razy 3-4 i twardnieje

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kuba9869 Zobacz post
    Mam tak , że na włączonym mogę pompować cały czas i jest dźwięk jak byś pompowal materac na przykład, nacisne 100 razy zapompuje 100 razy , na zgaszonym kilka razy 3-4 i twardnieje
    Tak ma być.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    26
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    a dlaczego wczesniej tak nie bylo ? a hamulec dzialal rownie dobrze tylko pompowal czasem jak dojechalem gdzies i zgasilem silnik

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kuba9869 Zobacz post
    a dlaczego wczesniej tak nie bylo ? a hamulec dzialal rownie dobrze tylko pompowal czasem jak dojechalem gdzies i zgasilem silnik
    Nie ma takiej możliwości, że tak nie było. Nie słyszałeś tego i tyle, a hałas pompowania był zawsze. Tyle, że najlepiej go słychać, gdy szybko pedał się wciska. Czujesz się uspokojony?

  16. #15
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    To już nie pierwszy raz jest taki temat na tym forum.

    Ja rozumiem, że ktoś nie wie jak działają wszystkie systemy w jego aucie, no ale Bravo z 2010 to nie Maluch, który nie miał żadnych wspomagaczy.
    W Maluchu cały układ hamulcowy był zupełnie odseparowany od reszty, no może poza pływakiem umieszczonym w korku, który miał spowodować, że zaświecała się kontrolka, kiedy poziom płynu hamulcowego spadał. Maluch hamował z taką siłą z jaką nacisnąłeś na hamulec, bez względu na to, czy silnik był włączony, czy też nie.

    Już nawet Seicento z 2003, którym jeździłem, co prawda nie miało ABS'u, ale podciśnieniowy układ wspomagania już tak.
    Na włączonym silniku autko hamowało mocno, bez jakiegoś większego wysiłku. Po zgaszeniu 2-3 razy było lekko, a potem trzeba było już włożyć więcej siły, żeby się zatrzymać.

    Warto poczytać po co ktoś to wymyślił i dlaczego działa w ten sposób.

    kuba9869 Jakim autem jeździłeś wcześniej?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat 500 - wymiana radia na UConnect 5" - 2 problemy "po"
    Napisany przez Pachuligan na forum 500
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-12-2019, 15:27
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-10-2017, 21:27
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-04-2017, 20:46
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 19:18
  5. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 16:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl