Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Fiat Bravo - problem z klimatronikiem
Witam,
Niestety w moim Bravo pojawił się problem z klimatronikiem i z kratek na desce dla kierowcy leci ciągle zimne powietrze (dla pasażera nie ma problemu i wszystko jest jak należy). Metodą prób i błędów okazało się, że przy zwiększeniu dmuchawy na maxa udaje się "odetkać" zablokowane ciepłe powietrze, natomiast grzeje ono wtedy jak w piekarniku i po kilkunastu min trzeba albo otwierać okno albo zamknąć kratki nawiewu, gdyż nie idzie wytrzymać w aucie. Po podłączeniu auta do komputera udało się odczytać błędy jak na załączonym zdjęciu. Proszę o pomoc w ustaleniu, które silniczki są konieczne do wymiany, żeby wszystko wróciło do normy. Czy dobrze rozumiem, że konieczne będzie wymienienie tylko siłownika mieszania lewego? Czy może oprócz niego także siłownika recyrkulacji i defrostera?20190301_134030_resized.jpg
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
Mam ten sam problem, jak na razie po necie wyszukałem ze koszt siłowników niewielki wiec warto wymienic wszystkie od razu. Podobno trzeba zdejmować kokpit i tutaj jest spory koszt i czas. Za zdjęcie kokpitu to niby 600zł trzeba liczyć najmniej, recurkulacja jakieś 160zł i pozostałe taniej. Chętnie poobserwuje temat zanim sam gdzieś to zlecę.
-
Nowy klubowicz
Z tego co się zorientowałem akurat siłownik mieszacza odpowiedzialnego za prawą stronę kabiny jest umiejscowiony w dosyć przystępnym miejscu, więc z racji, że z nim nie ma póki co problemów można by zostawić, bo nie powinno być problemu z jego wymianą w przyszłości. Natomiast mam właśnie dylemat co zrobić z tymi pozostałymi silniczkami skoro deska będzie ściągana. Czy wiecie gdzie najtaniej można dostać te siłowniki? Allegro czy gdzieś indziej szukać?
-
Doświadczony klubowicz
Kupuj w ASO, przynajmniej jakość pewna.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Nowy klubowicz
W styczniu wymieniałem aktywatory, i polecam przy jednej robocie wymienić wszystkie. Masa roboty z tym, ale ogarnięty majster robi to w 4 h. Cena aktywatorów po zniżce ok. 1000zł (5szt +kpl. dźwigni) robota 500zł , wiec tanio nie jest.
-

Napisał
mati111
Czy może oprócz niego także siłownika recyrkulacji i defrostera?
Tak. Błędy B1901 oraz B1902 to błędy odpowiedzialne za defroster. Wymontuj silniczek i sprawdź stan łącznika. Na 90% jest ukręcony. Co do aktywatora/silniczka, jeśli posiada logo Bosch będziesz mógł go łatwo naprawić kupując na aliexpress nowy potencjometr
https://pl.aliexpress.com/item/5-pcs...914896322.html
W przypadku aktywatorów Denso jest już gorzej, bo potencjometry w nich montowane to "custom electronics" także ciężko o zamienniki w sieci.
-
Nowy klubowicz
Witam
Może posiada ktoś z Was jakąś dokumentację lub wiedzę jak się dostać do silniczka sterowania klapami klimy po lewej stronie? Z tego co się doczytałem to konieczne jest zdemontowanie całego kokpitu, może jest jakiś inny prostszy patent żeby wymienić silniczek?
-
Nowy klubowicz
Witam Wszystkich.
Mam ten sam problem.
Czy poleci ktoś jakiś warsztat w okolicy Dąbrowy Górniczej ?
-

Napisał
Józinek
Witam
Może posiada ktoś z Was jakąś dokumentację lub wiedzę jak się dostać do silniczka sterowania klapami klimy po lewej stronie? Z tego co się doczytałem to konieczne jest zdemontowanie całego kokpitu, może jest jakiś inny prostszy patent żeby wymienić silniczek?
https://www.docdroid.net/cV3akAL/wym...acji-stilo.pdf
Odczytaj błędy w sterowniku klimatyzacji i dopiero wtedy bierz się za darcie deski. Jej demontaż konieczny jest wyłącznie przy uszkodzonym aktywatorze odpowiedzialnym za obieg zew/wew.
-
Nowy klubowicz
Życzę sukcesów w walce z pozostałymi !!!
-
Nowy klubowicz

Napisał
boch
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Napisał
szakal64
Życzę sukcesów w walce z pozostałymi !!!
Co masz na myśli ?
-

Napisał
szakal64
Życzę sukcesów w walce z pozostałymi !!!
W Stilo tak jest, być może w Bravo II jest "trochę" gorzej.
-
Nowy klubowicz
Człowieku, nie porównuj Stilo do Bravo, w Bravo samemu wymienisz jeden aktywator, prawy od regulacji nadmuchu ( lub jak masz ręce jak zapałki to dwa, lewy od nadmuchu) reszta + łączniki tylko po zdjęciu deski. Wiem bo w Styczniu to robiłem i widziałem jak są aktywatory zamontowane. Tak wygląda auto po zdjęciu deski.
Ostatnio edytowane przez szakal64 ; 22-03-2019 o 18:09
-
Dobrze wiedzieć, że w Bravo jest z tym taki dramat. To nieco ostudzi zapędy z zakupem Bravo II z klimatronikiem.
A do autora tematu - ponoć jest jakiś spec z forum Fiata Bravo który zajmuje się wymianą aktywatorów w tym aucie. Lokalizacja - Skierniewice. Szczegóły na forum Bravo po zalogowaniu.
-
Nowy klubowicz
No właśnie on mi robił klimę i to jest zdjęcie zrobione u niego.
Jak coś to służę nr telefonu do "majstra".
Ostatnio edytowane przez szakal64 ; 23-03-2019 o 16:54
Podobne tematy
-
Napisany przez mckt na forum Ducato III
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 27-07-2019, 15:31
-
Napisany przez markuskus na forum Stilo
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 05-10-2017, 21:44
-
Napisany przez Albian na forum Grande Punto
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 28-06-2017, 18:35
-
Napisany przez MasterRhein na forum Bravo II
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 30-05-2017, 13:56
-
Napisany przez DarekTG na forum Grande Punto
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 06-02-2016, 17:15
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
fiat bravo 2 forum
,
aktywator fiat szyba przednia
,
z klimatyzacji wydobywa sie cieple powietrze fiat brqvo.2
,
wymiana aktywatorow klimy fiat bravo.2
,
aktywator recyrkulacji powietrza za.co.odpowiedzialny
,
skierniewice klimatyzacja ajtywatory
,
aktywatory fiat bravo 2
,
Bravo klimatronik problem
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:59.
W sieci od 2007 roku.