Też stawiałbym na przytkanie .Spróbuj może jakiś dodatek do paliwa na początek. Przy kompresji korekta byłaby większa przy niskich obrotach . A tu ewidentnie brakuje paliwa przy obciążeniu .
Też stawiałbym na przytkanie .Spróbuj może jakiś dodatek do paliwa na początek. Przy kompresji korekta byłaby większa przy niskich obrotach . A tu ewidentnie brakuje paliwa przy obciążeniu .
Próbowałem Liqui Moly do czyszczenia wtrysków oraz zalewam olej 2T. Bezskutecznie. Byłem z autem w serwisie diesla ale biorąc pod uwagę że auto odpala od strzała, pracuje w miarę równo i nie kopci stwierdzili, że szukam dziury w d.. Wtrysków nie wyciągali bo są ponoć zapieczone, a wyciągniecię ich może wygenerować ich zdaniem niepotrzebne koszty. Teraz mam problem ze świecą na IV cyl. więc przy okazji wymiany poproszę o wyjęcie i sprawdzenie wtryskiwacza tego samego cylindra na maszynie. Szukam dobrego warsztatu w okolicach.
Ostatnio edytowane przez boch ; 07-10-2017 o 15:37
Italians Do It Better
Koledzy to teraz doradźcie mi co mam robić z tą sytuacją. Czy auto nadaję się do jazdy? Dodam, że żaden błąd ani nic niepokojącego nie występuje. Rewizja kolektora? Wtryskiwaczy? Bo nie wiem czy jest sens się do tego zabierać.
Ja bym na początek sprawdził wtryskiwacze bo najmniej z tym roboty. Jeśli są w dobrym stanie to zmierzyłbym ciśnienie sprężania (można to zrobić za jednym zamachem).
Niezależnie od tego warto byłoby zdjąć kolektor i usunąć klapki bo jest to tykająca bomba z opóźnionym zapłonem. U siebie też mam zamiar to zrobić w najbliższym czasie przy okazji wymiany rozrządu.
Hej, czy te klapy urywają się też w silnikach z kolektorem plastikowym czy problem dotyczy głównie tych z aluminiowym kolektorem
We wszystkich . W aluminiowych często urywają się dźwignie ,a w plastikowych całe klapki.
Witam. Miałem podobny problem. Urwala sie klapka troche zagrzechotalo ale dlugo silnik nie pracowal. Podjalem decyzje by sciagnac głowice i zobaczyc co i jak. Okazalo sie ze zawory mi pokrzywilo, cylinder ok a tlok troche poobijany. Usunalem reszte klap wirowych. Wszystko wyczyscilem i złozylem Podkresle ze mechanikiem nie jestem i pierwszy raz rozbieralem silnik samochodowy. Nameczylem sie i wszystko sie udalo. Jezdze juz rok i nic sie nie dzieje od tamtego momentu.
I co? Silnik na pokrzywionych zaworach chodzi OK?
Mam jeszcze jedno pytanie koledzy. Po czym poznać nie rozbierając kolektora (czyt. połowy samochodu) czy dany model posiada te klapki? Pytanie pada, ponieważ jestem po wizycie u niezłego mechanika (takie zdanie wyrobiłem sobie do tej pory) i stwierdził, że w moim fiaciku 2007r. 1.9 MJTD 150KM owych klapek zwyczajnie nie ma oO. Czy można to stwierdzić na podstawie braku jakiegoś sterownika, bo już zgłupiałem do reszty?
Druga sprawa: wyżej wspomniany mechanik stwierdził to co wszyscy tutaj zgodnie pisali: 3 wtryskiwacz do roboty. Zaproponował zastosować najpierw jakiś specyfiki do czyszczenia wtrysków. Na celowniku mam 2: Liqui moly oraz TEC2000, jesteście wstanie powiedzieć coś na temat tych środków? Może macie jakieś inne propozycje?
Z góry dzięki za pomoc, pozdrowienia
klapy widać z góry. Popatrz dobrze na kolektor albo zrób zdjecie i wrzuc tutaj do oceny. Możliwe że ktoś już rozbierał kolektor więc otwory możesz miec zaślepione lub zaspawane. Jeżeli chodzi o takie specyfiki do czyszczenia wtrysków polecam LM diesel spulung 2666
Nie nie kolego to nie Stilo .Nawet jeżeli klapy są to ich nie zobaczysz .W Stilo był kolektor w którym klapy były sterowane z góry i tam było widać jak były oberwane wodziki. W nowszych silnikach 150KM sterowanie jest z dołu i klapy zupełnie niewidoczne .
Kolego " j4ro " jeżeli z tyłu silnika pod kolektorem ssącym masz sterownik do klap to masz klapy Tu masz link do kolektora razem ze sterownikiem klap KOLEKTOR SSĄCY KOMPLETNY BRAVO II 1,9 150KM (6996783377) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
A to przepraszam za wprowadzanie w błąd. Sądziłem że jest tak jak w stilo.
Witam, Forumowiczow. Podepne sie pod temat. Mam Fiata Bravo 2, 1.9 MJet 150 kM (2007) - czy w tych autach z tego rocznika wystepowaly wersje bez klap wirowych? Pytam, bo mechanik powiedzial mi, ze jak kolektor jest aluminiowy to klap nie ma, a jak plastikowy to sa. Mam jeszcze pytanie - czy ktos z Was zdecydowal sie na usuniecie klap, zaslepienie egra i usuniecie dpfa? Interesuje mnie, czy dana osoba jest zadowolona z takiego zabiegu. Gdzie najlepiej wykonac taki zabieg na Dolnym Slasku? Bede wdzieczny za wszelkie informacje. Pozdrawiam