Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 49
Like Tree1lubi to!

Temat: Fiat Bravo 2 1.9 MJet 150KM klapy wirowe  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    radom
    Wiek
    52
    Postów
    25
    Auto
    bravo 1.9 multijet
    Rocznik
    2007

    Fiat Bravo 2 1.9 MJet 150KM klapy wirowe

    Witam ponownie,

    W naszych fiatach głośno od zawsze jest na temat tego "genialnego wynalazku" tj. klap wirowych w kolektorze ssącym. Kilka dni temu miałem dziwną historię: podczas jazdy na trasie ekspresowej usłyszałem dziwny dźwięk (taki klekot, jakby 2 plastikowe łyżeczki obijał o siebie), który był głośniejszy wraz z naborem obrotów. Po postoju musiałem ruszyć dalej i po kilku km dźwięk ustał i do tej pory nie wrócił. Zacząłem grzebać, szukać co się mogło wydarzyć. Do głowy wpadł mi pomysł tych nieszczęsnych klapek wirowych, że zwyczajnie któraś się urwała.

    Teraz pytanie do Was koledzy, koleżanki: jak mogę w domowych warunkach stwierdzić w jakim stanie są te klapki i czy aby na pewno nic tam się nie oderwało. Niestety w wersji auta jaką posiadam nie widać tej listwy, która steruje tym wynalazkiem. Posiadam interfejs diagnostyczny z viakena: błędów żadnych w ecu nie dostrzegłem. Jedyne do czego mam spore zastrzeżenia to korekcja wtrysków na biegu jałowym. Dorzucę tabelę pomiarów, to może ktoś bardziej zorientowany wypowie się konkretniej na ten temat, co może być przyczyną.
    testforum.pdf
    Będę wdzięczny za podzielenie się doświadczeniami. Pozdrawiam!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Bez wyciągnięcia kolektora, to raczej nie sprawdzisz. Chyba, że jakiś endoskop i za EGRem go wcisnąć.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    A tak aby dokładnie ci podpowiedzieć to ,aby ściągnąć kolektor musisz rozebrać rozrząd, pompę paliwa ,cały sterownik klap pod kolektorem i dopiero dostaniesz się do kolektora.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Sterownik klap możesz wyciągnąc z kolektorem... Tak czy siak od cholery roboty. I trzeba uważać przy składaniu. Zapomnisz o jednej śrubie i rozbierasz od nowa.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    radom
    Wiek
    52
    Postów
    25
    Auto
    bravo 1.9 multijet
    Rocznik
    2007
    No to mnie nie pocieszyliście. A mógłby ktoś zerknąć jeszcze na te parametry? I powiedzieć cokolwiek skąd taka duża korekta na wtryskiwaczu 3 na biegu jałowym? Zastanawiam się czy może to mieć coś wspólnego z tymi klapkami. Dodatkowo są widoczne różnice w obliczonej ilości powietrza a mierzonej - również tylkona biegu jałowym. W błędach nic. Jedyny jaki skasowałem kilka dni temu to egr.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,160
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał j4ro Zobacz post
    A mógłby ktoś zerknąć jeszcze na te parametry?
    Na jakie parametry?
    TomekB1 lubi to.
    Italians Do It Better

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    1 Post ( testforum.pdf )

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Okolice Żywca
    Postów
    57
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał j4ro Zobacz post
    skąd taka duża korekta na wtryskiwaczu 3 na biegu jałowym? Zastanawiam się czy może to mieć coś wspólnego z tymi klapkami.
    Jeśli klapka faktycznie się urwała (na co wskazywał nienormalny dźwięk silnika) i uszkodziła tłok oraz cylinder w wyniku czego jest na nim niższa kompresja to komputer będzie podawał więcej paliwa na ten cylinder - stąd taka korekta na + na trzecim wtryskiwaczu. Po objawach które opisałeś obstawiam 80% że tak się stało

    Jeszcze taka rada - korekty powinno się sprawdzać przy temperaturze silnika 90 stopni - wtedy są najbardziej wiarygodne.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,160
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Zgadza się. Wysoka korekta na + może być efektem urwanej klapki III cylindra.
    Italians Do It Better

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,160
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    1 Post ( testforum.pdf )
    W telefonie mi się nie wyświetla.
    Italians Do It Better

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    radom
    Wiek
    52
    Postów
    25
    Auto
    bravo 1.9 multijet
    Rocznik
    2007
    To wyjaśnijcie mi jeszcze proszę czemu przy wyższych obrotach korekty schodzą się prawie, że idealnie na każdym wtryskiwaczu i osiągają wartości rzędu 0,2 - 0,3.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Korekta wtrysków służy do wyrównania pracy silnika. Tak aby jego praca była jak najbardziej płynna .Przy wyższych obrotach silnik nie potrzebuje aż takich korekt bo czujniki nie są wstanie przy milisekundach tego dokonać. Ponadto sam silnik wprowadzony na wyższe obroty pracuje równiej ( chyba że jest jakaś większa usterka np.utrata kompresji na którymś cylindrze.Zwróć uwagę że obroty na niższym poziomie trochę falują np 750 ,780 820 825 a przy wyższych raczej trzymają jeden poziomie np 2600 czy 2800 i nie ma spadku czy wzrostu o 5 czy 10 obrotów na min.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,160
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Kobra, czyli korekty w trakcie spokojnej jazdy nie są istotne z punktu widzenia diagnostyki wtryskiwaczy, tak?
    Italians Do It Better

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Niezupełnie. Korekty służą do wyrównania pracy silnika . Jeżeli będziesz miał słabą kompresję na którymś cylindrze to sterownik to wyłapie ,będzie mu brakować mocy z tego cylindra i wprowadzi dodatnią korektę na ten cylinder nawet do +30,00 .Natomiast jeżeli na którymś cylindrze pojawi się zbyt duża moc to na skutek lejącego wtrysku to korekta będzie na minusie .Ale im większa prędkość obrotowa silnika tym trudniej wyłapać sterownikowi nierówną pracę silnika . Na diagnostykę wtryskiwaczy najlepszy jest test przelewowy.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,160
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    To wytłumacz mi jedną rzecz. Robię pomiary na rozgrzanym silniku i tak

    - bieg jałowy - korekty nie przekraczają +/-1mm/3
    - bieg jałowy - dodaję gazu do 3 tys. obr./min. - korekty na wszystkich cylindrach maleją do +/-0,5mm
    - jednostajna jazda na 4 biegu z prędkością 60 km - korekta na IV cyl. +3mm3/w

    Problem z wtryskiem czy z kompresją? Mam zalecenie od jednego z tunerów Alfa Romeo, że powinienem zacząć od wymiany przytkanej końcówki, bo to jest jego zdaniem najczęściej przyczyną dodatniej korekty na wtryskach CR w silnikach JTD/Multijet (pomijając wersję 150KM z klapkami oczywiście).
    Italians Do It Better


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1,6 v16 105km Klapy wirowe
    Napisany przez MastaMari na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 22-02-2018, 22:38
  2. gdzie są klapy wirowe
    Napisany przez marajan na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-08-2017, 23:12
  3. Fiat Bravo II 1.6 Mjet Pur O2
    Napisany przez swichu91 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-02-2016, 21:22
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 10-11-2014, 20:16
  5. Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 01-03-2014, 21:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

klapki wirowe fiat bravo

fiat bravo 150 km nowy kolektor ssacy

bravo 1.9 jtd 120 klapki

bravo 2 1.9 150km klapki kolektora

1.9 klapy wirowe jak nowe fiat

klapy wirowe fiat bravo

1.9 jtd usuwanie klap wirowych fiat bravo

klapy kolektora fiat bravo

fiat bravo 1.9 jtd klapy wirowe

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl