Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    125
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008

    Drgania przy przyśpieszaniu. Jak ocenić która półoś?

    Witam.

    Wiem, że temt był. Drgania przy przyśpieszaniu od 70km, kiedy puszczę gaz ustają. Wyczytałe, że mogą być to krzyżaki półosi. I tu moje pytanie, jak ocenić, która to półoś? Trzeba rozebrać, czy wystarczy poszarpać? Czy moża z tym na razie jeździć? Będę wdzięczny za poradę.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 luty 2012
    Skąd
    Radlin
    Wiek
    47
    Postów
    265
    Auto
    Bravo 1,4 TJet 150 Sport Black
    Rocznik
    2010
    Przeważnie jest to ta długa półoś a raczej na łączeniu.Zejść do kanału i pokręcić półosią.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    192
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    u mnie jest to samo, właśnie wraz z mechanikiem sprawdziliśmy i luz jest na prawej półosi... Wejdź od auto i złap za półośkę i poruszaj góra - dół, tak sprawdzisz czy jest luz na przegubie wewnętrznym. Pytanie teraz czy luz jest kwestią wyrobionego kielicha czy może samego łożyska.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    125
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Wlazłem pod spód i okazało się, że z lewj strony z przegubu wewnętrznego wywaliło smar, więc sytacja raczej jasna. Dzięki chłopaki za pomoc. Jeszcze tylko jedno pytanie, czy na krzyżaku i kielichu może być jakiś minimalny luz, czy zero?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2017
    Skąd
    Reda
    Wiek
    40
    Postów
    89
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2012
    Drgania masz na każdym przełożeniu skrzyni biegów i różnych obrotach? Czy tylko wybiurczo?

    Wysłane z mojego Nexus7 2012 3G przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    125
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Ciężko określić, czy każde przełożenie, ale od 70km na każdym biegu (od 3 wzwyż ) przy wciśnięciu gazu, bez względu na obroty. Na luzie i na puszczonym gazie, spokój. Przy czym dodam, że intensywność nie zawsze jest taka sama, pewnie z racji ułożenia się krzyżaka... Wczoraj zadzwoniłem do sklepu i pan powiedział mi, że sam krzyżak (tripod) kosztuje 130,- natomiast kielich 680,-!!! To pytam pana ile cała półoś, a pan 550, ale bez kielicha No i mam dylemat, czy nowy zamiennik (krzyżak +kielich- bo znalazłem tańsze), czy nowa półoś- zamiennik, czy używana półoś... A fura potrzebna...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2017
    Skąd
    Reda
    Wiek
    40
    Postów
    89
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2012
    Ja mam problem tylko przy nabieraniu prędkości na 2 biegu powyżej ok 1800obr na ciepłym silniku objaw znika. Na zimnym silniku też nic. Coś chyba w wibracje wpada.

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    192
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    Ja kupiłem używana polos z miesięczna gwarancja za 200zl. W środę wymienię to dam znać jakie efekty.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    125
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Panowie, jak wyciągnąć kielich ze skrzyni? Stukam pukam, brechom ciągne i nic... Masakra jakaą z tym...

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    125
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Udało się wyciągnąć. Półos wymieniona (używka) i jest ok. Okazało się, że puściła opaska od gumy przegubu wewnętrznego i dostała się woda. Sama guma nie jest uszkodzona. Ku przestrodze, jeśli nie macie kanału lub podnośnika warsztatowgo, to za zwykłego podnośnika i breszki (wejdzie max 500mm) raczej nic nie zdziałacie... Nie ma jak i o co zaprzeć.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-04-2017, 12:15
  2. Bujanie autem przy przyśpieszaniu - rozwiązanie
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 30-10-2015, 12:23
  3. Nierówna praca silnika przy przyśpieszaniu-silnik szarpie! FIAT BRAVA 1.4 12V
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-04-2013, 13:37
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-09-2010, 23:03
  5. 1.9 JTD drgania przy przyśpieszaniu
    Napisany przez peszko na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-05-2010, 23:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Fiat bravo 2 benzyna drgania przy przyspieszaniu

drgania samochodu przy przyspieszaniu fiat bravo

drgania od polosi

fiat croma wibracje site:fiatklubpolska.pl

fiat bravo drgania przy przyspieszaniu

drgania przy przyspieszaniu

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl