Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 40
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    34
    Postów
    77
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Znaczy, że za szybko odłącza świece, dobrze rozumiem ?
    Dokładnie kolego. Sprawdź sobie jakie masz napięcie na świecach za przekaźnikiem i jak długo się ono utrzymuje do zamknięcia przekaźnika.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Wymiana świec żarowych załatwiła sprawę. Autko 2.0 MJet już nie puszcza bączka przy rozruchu na zimnym silniku. Reasumując, świece żarowe tracą z czasem swoją wydajność grzewczą i choć sterownik silnika nie sygnalizuje błędów i pozornie wszystko wygląda, że jest ok, to jednak rozruch na zimnym silniku nie taki, jaki być powinien. Sądzę, że od czasu do czasu nie zaszkodzi wymiana świec żarowych. Ja wymieniłem swoje zamontowane fabrycznie po 4 latach eksploatacji i przebiegu 143 tys.km.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    34
    Postów
    77
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    a więc jednak. dobrze że na tym się skończyło bezawaryjności!

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    93
    Auto
    Bravo 1.9 sport 180 KM po chipie :)
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał elnino Zobacz post
    Wymiana świec żarowych załatwiła sprawę.
    Na jakie wymieniłeś??..a fabrycznie jakie siedzą?U mnie przebieg koło 150 tys. mechanik twierdzi że są ok zobaczymy w mrozy

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    38
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    MI też raz za czas puści dymka przy odpalaniu dobrze czasme śledzić temat

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał pablo686 Zobacz post
    Na jakie wymieniłeś??..a fabrycznie jakie siedzą?U mnie przebieg koło 150 tys. mechanik twierdzi że są ok zobaczymy w mrozy
    Założyłem NGK D-POWER NR78 (Numer katalogowy 94251) NGK D-POWER NR78. Kolega polecił jeszcze Beru GE 114 0100266034, odradził natomiast Bosche, które rzekomo ostatnio się pogorszyły. Fabrycznie nie wiem jakie były założone, jak powiem, że oryginalne to będzie wielkie LOL. Ja wymieniłem je w ciemno, bez mierzenia starych. Koszt wymiany nie powala (65 zł/szt. + 50 zł robocizna), a sądzę, że jak masz 150 tys.km przebiegu, to możesz śmiało je wymienić. Dodam, że u mnie auto paliło bez większych problemów, oprócz tego dymka wszystko było OK. Być może stare by jeszcze polatały, nie wiem. Jak pisałem u mnie kontrolka świec na tablicy gasła w "regulaminowym" czasie a ECU nie zbierał żadnych błędów. Oprócz dymka i czasem dłuższego niż zwykle kręcenia rozrusznika, ale bez przesady, wszystko wyglądało w porządku. Także w Twoim wypadku decyzja oczywiście należy do Ciebie. Ja jak sądzę będę wymieniał świece żarowe co około 120 tys.km, lub przy moich przebiegach gdzieś za 5 lat dopiero. W dieslach jest to element eksploatacyjny i też należy to wymieniać co jakiś czas.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    41
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    u mnie problem podobny jest tez czasem pusci dyma białego na zimnym silniku i pozniej normalnie a czasem po rozruchu dymi jakis czas na biało póki nie rozgrzeje sie co jest irytujące. Jak silnik ciepły to dymka nie puszcza przy odpalaniu i nie kopci na biało. Zaznaczę że nie bierze ani oleju ani płynu chłodniczego. Olej wymieniałem jakies 2.5tyś km temu i sprawdzam co jakiś czas i dolewać nie trzeba. Świece wymieniałem rok temu to jakies 14tyś km temu. Wcześniej na 2 odpalałem bo 2 były nie sprawne pozniej zmieniłem na nowe komplet i kontrolka nie mruga od tamtej pory.A Bąk biały przy rozruchu sie pojawia albo jak pisałem kpci tak ładnych pare minut.Dziś zaślepiłem egr i przeczyściłem przepływkę. Zobaczę czy będzie jakas różnica przy ropzruchu i przy samej jeździe.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    W jakim stanie masz odmę i separator oleju? Czyściłeś to kiedyś?
    Warto raz na jakiś czas zdemontować i dokładnie wyczyścić. Zatkana odma może powodować spalanie oleju nawet niewielkich ilościach - może pojawić się dymek.
    Jeśli odma zamarźnie zimą, może wywalić Ci bagnet i olej będzie tamtędy uciekał - to optymistyczny scenariusz. Pesymistyczny - poleci uszczelniacz.
    To brudna robota i dojście jest kiepskie, lepiej zlecić w warsztacie.

    pzdr
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    224
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-jet 120 +15 KM
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Jeśli odma zamarźnie zimą, może wywalić Ci bagnet i olej będzie tamtędy uciekał - to optymistyczny scenariusz. Pesymistyczny - poleci uszczelniacz.
    To brudna robota i dojście jest kiepskie, lepiej zlecić w warsztacie.
    Jest jeszcze trzeci wariant: średnio optymistyczny. Wywalenie oleju przez układ wydechowy.
    Kopci się wtedy jak z parowozu.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    41
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    Odmy nie czyściłem nigdy ale z tego co wiem u mnie jest na wierzchu tuż za kolektorem ssącym takie czarne plastikowe pudełko. Więc może jutro z rana się za to wezmę. A ten separator oleju to gdzie się znajduje? Jak to wygląda bo szczerze mówiąc nie bardzo kojarzę. Tamtej zimy nie było problemów z odpalaniem i mam nadzieje że tej zimy też nie będzie takich problemów i oby czyszczenie odmy pomogło bo to dość irytujące że na zimnym tak dymi nawet jeśli trwa to kilka minut.

  12. #26
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Separator oleju to właśnie to pudełko.
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    41
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    CZyli to pudełko to odma i separator oleju tak?Tam się zbierają opary oleju jak rozumiem. Jest jakis problem z wyczyszczeniem tego ustrojstwa?

  14. #28
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Jest bardzo zasyfione. Czyscisz "pudełko, i przewody. Jeśli nie masz warunków i musisz to robić przed blokiem, to lepiej daj to zrobic warsztatowi.
    Pzdr
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  15. #29
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Świece zmieniałem w tym roku (swag), a po dłuższym postoju (z 8 godzin) auto potrafiło parę sekund kręcić zanim odpaliło. Wtedy też była biała chmurka niespalonej ropy. Sprawdziłem świece bez wykręcania (wszystkie 1,2-1,4Ω), sprawdziłem wtryski (max korekta 0,3) i nadal lipa. Dopiero jak wyczyściłem klemy i łączenia masy oraz naładowałem aku na maxa, croma odpaliła rano bez problemu na dotyk... Zima idzie, sprawdzajcie swoje akumulatory . Mój mający gdzieś 6,5 roku powoli kończy się dając objawy jak u autora tego tematu. Celuje w mocniejszy 90Ah/720A.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    41
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    Na szczęście mam własne podwórko i mogę podziałać więc w wolnej chwili powalcze z tym tematem dzięki za wskazówki. A dziś np przy odpalaniu i wyjeżdżaniu z garażu puścił tylko małego dymka i juz nie kopcił mimo że stał od soboty wieczora do dziś rana nie ruszany. A w sobote z kolei po 2h postoju potrafił dymić pare minut. Takl czy siak po operacji czyszczenia dam znac czy pomogło dzięki raz jeszcze za wskazówki i pozdrawiam


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-07-2013, 19:37
  2. "Tykanie" podczas rozruchu. Nie kręci rozrusznik
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-02-2011, 07:39
  3. [silnik] czarny dym z rury wydechowej
    Napisany przez Maxbil na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-07-2010, 21:25
  4. problem z odpalenie silnika zimnego
    Napisany przez kubarozavppl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-05-2010, 06:39
  5. Czarny dym z rury wydechowej we Fiacie Bravo 1,9td
    Napisany przez lamoderna na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 27-10-2009, 22:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

siwy dym przy odpalaniu diesla

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467diesel-bialy-dym-z-rury-wydechowej-podczas-rozruchu-zimnego-silnika-21321

dym przy odpalaniu diesla

gdy dym z rury wydechowej na zimnym silniku

bialy dym przy odpalaniu

siwy dym przy odpalaniu

bialy dym z diesla przy odpalaniu

diesel bialy dym

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467diesel-bialy-dym-z-rury-wydechowej-podczas-rozruchu-zimnego-silnika-213212

bialy dym na zimnym silniku

diesel dym przy odpalaniu

dymienie przy odpalaniu diesladym przy odpalaniu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl