Witamy na Fiat Klub Polska
-
Klubowicz
Czujnik zaworu turbiny 1.6 multijet
Witam mam pytanie czy wyjaśni mi ktoś jak działa i za co odpowiedzialny jest czujnik zaworu turbiny w 1.6 multijet ten montowany na dole gruszki w który wpinana jest kostka elektryczna?.
Mam problem od czasu kiedy oddałem auto do znanego rzekomo znającego się na włoskich autach tunera celem podniesienia mocy w swoim 1,6 multijet 105 km.
Auto miało seryjne turbo ze stałą geometrią zostało ono zmienione na większe ze zmienną geometrią i w tym momencie pojawił się problem poszarpywania podczas przyspieszania i czasem przeładowania turbo.
Tuner tłumaczył się że to wina przepływomierza że musi być odłączony ok odebrałem auto wymieniłem przepływomierz na nowy oryginalny i dalej to samo było później twierdziła że coś było grzebane w instalacji elektrycznej silnika pomyślałem ok nie byłem pierwszym właścicielem to może coś było robione choć kupiłem z przebiegiem 36 tyś km z polskiego salonu. Wymieniłem wiązkę silnika i dalej to samo .Brakuje mi już pomysłów co może być przyczyną tego poszarpywania w chwili doładowania.
Zmienna geometria płynnie chodzi EGR nie zaślepiony, podciśnienie ok
Zastanawiam się czy przyczyną nie jest brak podłączenia czujnika zaworu turbiny 1,6 multijet 105 km nie było tego czujnika i co za tym idzie wiązki do niego?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
-
Klubowicz
-
Master
O,ja pie...!!
ps. Mozesz zaslepic na probe czujnik cisnienia doladowania w kolektorze, powinno sie poprawic.Czujnik musi byc podpiety ,bo bedzie bledem sypal.
Ostatnio edytowane przez Braval ; 10-07-2019 o 22:49
-
Ja bym wysłał maila do Cinsoftu z zapytaniem co dalej z autem. Nie może być tak, że serwis nie ponosi odpowiedzialności za modyfikacje/naprawy w samochodzie. Przecież biorą za to niemałe przecież pieniądze.
Co do szarpania podczas przyspieszania, przychodzi mi jeszcze do głowy zawór EGR. U mnie powodował szarpanie w momencie "wstawania" turbo, czyli w okolicach 1800 obr./min.
-
Klubowicz
Problem jest z tym ze dotyczy to Fiat Doblo 1.6 multijet 105 km gdzie nie występowało turbo że zmienną geometrią i nie ma wiązki do tego zaworu w gruszce natomiast np w Bravo 1.6 multijet 120km juz byla zmienną geometria i ten czujnik stad myśl żeby spróbować jakoś podłączyć ten czujnik.
Nie raz pisałem do Cinsoft bez odzewu auto było tam dwa razy i w sumie z miesiąc i nic to nie dało. Był podmieniany przepływomierz tak samo czujnik podcisnienia . Mówił żeby jeździć z odlaczonym przepływomierzem że to pomoże ale jakoś średnio mi się widzi jeździć z odlaczonym skoro jest sprawny po za tym po odlaczeniu częściej potrafi przeladowac turbo.
Odlaczenie przepływomierza powoduje błędny sygnal temperatury -40 oraz brak dzialania tempomatu.
-
No to masz auto w pewnym sensie niepełnosprawne. Kasy na modyfikacje pewnie trochę poszło, a zaraz się okaże że jedynym rozsądnym wyjściem będzie powrót do seryjnych gratów i mapy pod turbo ze stałą geo...
Podobne tematy
-
Napisany przez pinio na forum Ducato III
Odpowiedzi: 14
Ostatni post: 08-07-2019, 19:51
-
Napisany przez romario4 na forum Bravo II
Odpowiedzi: 16
Ostatni post: 09-02-2019, 21:01
-
Napisany przez roman.gold na forum Doblo
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 31-08-2016, 11:05
-
Napisany przez maslan82 na forum Doblo
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 15-04-2016, 00:55
-
Napisany przez KillerTHM na forum Doblo
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 14-11-2015, 22:08
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
gruszka do turbo 1.6 multijet
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:08.
W sieci od 2007 roku.