Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2013
    Skąd
    Luboń
    Wiek
    30
    Postów
    172
    Auto
    Doblo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010

    Czujnik zaworu turbiny 1.6 multijet

    Witam mam pytanie czy wyjaśni mi ktoś jak działa i za co odpowiedzialny jest czujnik zaworu turbiny w 1.6 multijet ten montowany na dole gruszki w który wpinana jest kostka elektryczna?.
    Mam problem od czasu kiedy oddałem auto do znanego rzekomo znającego się na włoskich autach tunera celem podniesienia mocy w swoim 1,6 multijet 105 km.
    Auto miało seryjne turbo ze stałą geometrią zostało ono zmienione na większe ze zmienną geometrią i w tym momencie pojawił się problem poszarpywania podczas przyspieszania i czasem przeładowania turbo.
    Tuner tłumaczył się że to wina przepływomierza że musi być odłączony ok odebrałem auto wymieniłem przepływomierz na nowy oryginalny i dalej to samo było później twierdziła że coś było grzebane w instalacji elektrycznej silnika pomyślałem ok nie byłem pierwszym właścicielem to może coś było robione choć kupiłem z przebiegiem 36 tyś km z polskiego salonu. Wymieniłem wiązkę silnika i dalej to samo .Brakuje mi już pomysłów co może być przyczyną tego poszarpywania w chwili doładowania.
    Zmienna geometria płynnie chodzi EGR nie zaślepiony, podciśnienie ok
    Zastanawiam się czy przyczyną nie jest brak podłączenia czujnika zaworu turbiny 1,6 multijet 105 km nie było tego czujnika i co za tym idzie wiązki do niego?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,962
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Co to za tuner?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2013
    Skąd
    Luboń
    Wiek
    30
    Postów
    172
    Auto
    Doblo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cinsoft z Rudna

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    602
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    O,ja pie...!!
    ps. Mozesz zaslepic na probe czujnik cisnienia doladowania w kolektorze, powinno sie poprawic.Czujnik musi byc podpiety ,bo bedzie bledem sypal.
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 10-07-2019 o 21:49

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,962
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Ja bym wysłał maila do Cinsoftu z zapytaniem co dalej z autem. Nie może być tak, że serwis nie ponosi odpowiedzialności za modyfikacje/naprawy w samochodzie. Przecież biorą za to niemałe przecież pieniądze.
    Co do szarpania podczas przyspieszania, przychodzi mi jeszcze do głowy zawór EGR. U mnie powodował szarpanie w momencie "wstawania" turbo, czyli w okolicach 1800 obr./min.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2013
    Skąd
    Luboń
    Wiek
    30
    Postów
    172
    Auto
    Doblo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    Problem jest z tym ze dotyczy to Fiat Doblo 1.6 multijet 105 km gdzie nie występowało turbo że zmienną geometrią i nie ma wiązki do tego zaworu w gruszce natomiast np w Bravo 1.6 multijet 120km juz byla zmienną geometria i ten czujnik stad myśl żeby spróbować jakoś podłączyć ten czujnik.
    Nie raz pisałem do Cinsoft bez odzewu auto było tam dwa razy i w sumie z miesiąc i nic to nie dało. Był podmieniany przepływomierz tak samo czujnik podcisnienia . Mówił żeby jeździć z odlaczonym przepływomierzem że to pomoże ale jakoś średnio mi się widzi jeździć z odlaczonym skoro jest sprawny po za tym po odlaczeniu częściej potrafi przeladowac turbo.
    Odlaczenie przepływomierza powoduje błędny sygnal temperatury -40 oraz brak dzialania tempomatu.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,962
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    No to masz auto w pewnym sensie niepełnosprawne. Kasy na modyfikacje pewnie trochę poszło, a zaraz się okaże że jedynym rozsądnym wyjściem będzie powrót do seryjnych gratów i mapy pod turbo ze stałą geo...
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 08-07-2019, 18:51
  2. Czyszczenie zaworu EGR w Bravo 1.6D multijet.
    Napisany przez romario4 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 09-02-2019, 20:01
  3. Doblo 1.9 Multijet 2006 - gruszka turbiny
    Napisany przez roman.gold na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-08-2016, 10:05
  4. Zaślepka zaworu EGR dla silników Multijet
    Napisany przez maslan82 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-04-2016, 23:55
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-11-2015, 21:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https://www.iparts.pl