Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 28 z 28
Like Tree1lubi to!

Temat: Bravo strasznie dymi  

  1. #16
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    A mnie to wygląda na nieszczelny układ dolotowy, tzw "lewe powietrze" albo "ucieka podciśnienie". I nie jest to duża nieszczelność, powiedzmy nieszczelny wężyk fi 5 albo małe pęknięcie rury dolotowej.
    Mogli coś spaprać przy wymianie wtrysków, bo grzebali tam gdzie trzeba



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Cork
    Wiek
    40
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    Dzieki za sugestie,
    teraz przejde do tego co zrobilem.
    Wczoraj okazalo sie ze oring na rurce od egr do kolektora byl uszkodzony, po naprawie tego znalazlem mala dziurke w wezyku idacym do czujnika cisnienia wydechu. Po naprawie tej usterki, nadal dymil. Wyjalem czujnik cisnienia doladowania, byl mega zabrudzony. Przy okazji gumowe kolanko idace od odmy do dolotu tez mialo uszkodzenia na zagieciu. Przy okazji zciagania tego kolanka, okazalo sie ze jest spory przedmuch do odmy. Po zatkaniu tej rurki od odmy dymi, ale bardziej na siwo niz czarno.
    Nie wiem czy dobrze mysle, ale cos mi nie pasuje z przeplywka. Do obrotow powiedzmy 2000 obr przeplywka czyta ze jest wiecej niz potrzeba, a przy obrotach 4500 obr juz pokazuje 2 razy mniej niz potrzeba. Czy tu moze byc problem ze jest za duzo paliwa a za malo powietrza?
    Jeszcze jedno pytanie o gruszke od turbo, jest jakis opis jak ono ma sie zachowywac w stosunku do obrotow?
    Dzieki
    Rafal

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2015
    Skąd
    Heinsberg
    Postów
    11
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006
    może coś źle poskładali i ciągnie lewe powietrze,a jakiego koloru jest dym?

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Cork
    Wiek
    40
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    Czarny, wali sadza jak te vw z memow.
    Caly dolot sprawdzony na szczelnosc, a warto wogule robic logi na postoju? Czy one sa malo miarodajne?
    Ostatnio edytowane przez rafal84 ; 29-11-2015 o 23:26

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2015
    Skąd
    Czeladź
    Wiek
    38
    Postów
    77
    Auto
    Bravo Mjet 1.9 16v Emotion
    Rocznik
    2007
    ja bym szukał nieszczelności w dolocie ale jeśli problem powstał nagle to myślę i tak że to może być wina przepływki tam zawsze jest syf i olej sie gromadzi więc nie jest trudno o zanieczyszczenie

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2015
    Skąd
    Heinsberg
    Postów
    11
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006
    a jak ze spalaniem nie wzrosło?

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Cork
    Wiek
    40
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    Do tej pory bylo 7l w miescie, a od czasu tej eksplozji dymu nie jezdze nim wiec trudno stwierdzic. Jutro jade do fachowcow co mi wtryski robili niech patrza co i jak.
    Wiecie moze jakie wartosci w voltach powinna pokazywac sprawna przeplywka?

  9. #23
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Przeplywke sprawdzisz szybko. Odłączyć ja na chwile i się przejdź. Sprawdź czy jest różnica w mocy i kulturze pracy

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Cork
    Wiek
    40
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    A czy komp wraca do domyslnych ustawien powietrza jesli byl zrobiony remap?
    Bo jesli nie, to przeplywka czyta za duzo a program dolewa paliwa zeby bylo ok wg niego. To tylko taka spekulacja
    lukq lubi to.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2015
    Skąd
    Czeladź
    Wiek
    38
    Postów
    77
    Auto
    Bravo Mjet 1.9 16v Emotion
    Rocznik
    2007
    możesz napisać dla potomnych jak się skończyła historia

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Cork
    Wiek
    40
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    Jeszcze sie nie skonczyla, dzis ma przyjsc czujnik doladowania i zawor sterujacy turbina. Zobaczymy co sie okaze

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 grudzień 2013
    Skąd
    Grodzisk Mazowiecki
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2011
    Miałem podobny problem może zacznę od opisania samochodu bravo 2 1,6 M-Jet 105 koni nie zaślepiony EGR i 7 tys po wymianie oleju wraz z filtrami.
    Zaczęło się gdy wracałem autostradą z wakacji ostro go butowałem gdy nagle wyświetlił błąd silnika. I tak jakby odcięło mu turbinę jechał 100 max 120. Zjechałem na stacje benzynową kilka minut odpoczynku odpalam silnik błąd znikną ?? ciekawe??. Już spokojnie aby do domu Mimo braku błędu czuć było że słabo się zbiera. Nastawiając się na wymianę turbiny wróciłem do domu. W domu Sprawdziłem na wyczucie jak turbina ładuje (twardość węża) było ok na pewno do wypłaty pojeździ .
    Stało się inaczej tym razem żona wracając z pracy dzwoni spanikowana że jej się jakiś błąd wyświetlił i ona nie ma gdzie stanąć na autostradzie . Jakoś się udało jej zjechać. Gdy do niej dojechałem okazało się że max 1tys. obrotów silnik nie ma siły, kopci na czarno. Na lawecie zjechał do mechanika i po tygodniu dostałem wyrok. Zapchany DPF i turbina do wymiany. Za regenerowaną turbinę krzykną 2 tys. + robocizna. Że nie lubię być aż tak golony dałem mu wymyć DPF i zajrzeć do EGR za 550.- a turbinę miałem wymienić sam. Podobno EGR był prawie czysty. Gdy go odebrałem jeździł dziwnie był strasznie ociężały dymił do tego dziwnie szarpało silnikiem. Nie wiele myśląc pojechałem na kolejną diagnozę. Mechanik obejrzał posłuchał stawiał na wtryski. Zrobił test przelewowy 1 min. 2 tys. obrotów nie pamiętam ile mililitrów ale pamiętam proporcje na wtrysk 1 i 2 równe, 3 mniej, 4 więcej. Stwierdził że 1 i 2 są w najlepszym stanie ale wszystkie cztery są do wymiany. I do tego prawdopodobnie turbina też bo sypie błędami. Koszt 1 tys. za wtrysk o turbinę nie pytałem ale w trakcie wyjaśniania mi jak doszło do takiej usterki wyjaśniała dlaczego zaczął szarpać. Szarpał bo komputer nie czuł mocy i przelewał paliwem czyli każde szarpnięcie to zadziałanie czujnika zbyt dużego przelewu, kurcze czemu wcześniej się nie domyśliłem ?. Koszt diagnozy 40zł. Na youtube jest filmik jak ktoś robi taki test na sprawnym silniku i były dokładnie te same proporcje. Więc do trzech razy sztuka kolejny polecany mechanik dał szybką diagnozę lewe powietrze nie wie gdzie ale na 110% Namierzenie nieszczelności zajęło mu trochę czasu. Usterkę spowodowało niewidoczne równe ale aż 5 cm rozcięcie na kolanie za turbiną od dołu silnika. Przy okazji zmienił mi olej całkowity koszt 550,- i co ciekawe nawet paragon dostałem
    Przepraszam za tak długi opis ale może dzięki temu ktoś nie da się mechanikowi.
    Ostatnio edytowane przez houki21 ; 30-07-2018 o 03:29

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Tak czytając ten post to już po paru wersach miałem Ci napisać, szukaj dziury w dolocie.
    Strach pomyśleć ile kasy byłbyś w plecy jak byś powierzył samochód za przeproszeniem mechanikom. Dobrze że opisałeś historię na forum.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Bravo dymi
    Napisany przez MichalB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-02-2015, 12:53
  2. Bravo 1.9 jtd ubywa oleju i dymi na siwo przy rozruchu
    Napisany przez Lukass93 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-11-2014, 17:54
  3. Bravo 1.2 16V dymi na biało, po wymianie uszczelki objawy nie ustąpiły
    Napisany przez offca na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 31-01-2014, 06:45
  4. Bravo TD 75KM szarpie i dymi na biało
    Napisany przez wigas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 17-11-2013, 11:54
  5. Bravo 1.9 JTD strasznie mułowaty
    Napisany przez sobek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-07-2013, 13:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravi 2 kopci

fiat bravo 2 kopci turbo nowe

bravo 2 kopci

bravo 2 kopci multiair

Fiat brawo 2007 benzyna strasznie kopci

odma 1.4 bravo za duzo powietrza

nieszczelnosc foat bravo

Lewe powietrze w fiacie bravo 2

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467bravo-strasznie-dymi-308262

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl