Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
Like Tree4lubi to!

Temat: Bravo 2 MJ 105 1.9 - strzeliło przy wyprzedzaniu. teraz szarpie, kopci na czarno, gaśnie po odpaleniu  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2017
    Skąd
    Łask
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 2 1.6 Multijet 105KM
    Rocznik
    2011

    Bravo 2 MJ 105 1.9 - strzeliło przy wyprzedzaniu. teraz szarpie, kopci na czarno, gaśnie po odpaleniu

    dzień dobry,

    samochód: Bravo 2, diesel 1.6 MultiJet 105KM, bez DPF, rok 2011

    mam następujący problem:
    przy wyprzedzaniu (większe obroty) coś strzeliło. dźwięk przypominał strzał z rury wydechowej albo jakby coś rozsadziło pod ciśnieniem.
    od razu po tym wystrzale auto zaczęło szarpać i kopcić na czarno. straciło również moc.
    zapaliła się kontrolka check engine, ale nie zawiozłem jeszcze na diagnostykę,

    dziś przy probie odpalenia auto zapala po czym od razu gaśnie.

    dużo wokoło tematów opisujących podobne problemy. Może komuś w tym samym modelu zdarzyło się coś podobnego
    uprzejma prośba o pomoc
    vojta81 lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Na poczatek sprostuj. W temacie jest 1.9 a w poscie 1.6. Odczytaj najpierw blad bo powodow moze byc wiele. Jak juz bedzie znany blad to wtedy nalezy interpretowac.
    Pozdro.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    125
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Może najperw posprawdzaj przewody od turbo i zsilające. Objaw strzelonego przewodu.
    winshido lubi to.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    Bez diagnostyki możemy gdybać. Skoro gaśnie od razu to coś raczej grubego lub ECU gasi silnik, aby nie narobić więcej szkód.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,484
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    2007,2013,2020
    Z fusów...zawór EGR?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2017
    Skąd
    Łask
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 2 1.6 Multijet 105KM
    Rocznik
    2011
    czesc,

    faktycznie. walnąłem się w temacie.
    silnik 1.6 MJ 105KM

    komp pokazuje błędy:
    P010F -
    P0130

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2017
    Skąd
    Łask
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 2 1.6 Multijet 105KM
    Rocznik
    2011
    to tak: wyczyściłem przepustnicę i zawór egr. niestety nie rozwiązało to problemu.
    odpiąłem przepływomierz - auto zapaliło. pojeździłem trochę z odpiętym przepływomierzem. auto pracowało równo i płynnie, ale bez mocy (brak turbo).
    jak silnik trochę się rozgrzał podłączyłem przepływomierz i skasowałem błędy w komputerze.
    na ciepłym silniku auto zapaliło. przejechałem się diagnozując FiatEcuScanem, auto szaprało, kopciło i brak mu mocy. po kilku minutach ECU wyrzucił błąd P010F i w tym samy momencie auto zaczęło pracować jak na odłączonej przepływce.

    jako ciekawostkę dodam, że komputer na jałowym biegu pokazuje mi zamkniecie zaworu overboost na 89% czy to normalne?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    sprawdzałęś jak radzono czy nie masz dziury w dolocie powietrza od turbo do silnika ?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    u mnie byly takie objawy, gdy w oplu ktorego posiadałem (ale z silnikie fiata) czyli brak mocy i czarny dym (diesel objawia moc) gdy strzelił wąż pomiedzy turbina a intercollerem, założenei nowego i objawy przeszły. sprawdz caly dolot
    winshido lubi to.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2017
    Skąd
    Łask
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 2 1.6 Multijet 105KM
    Rocznik
    2011
    podpowiedzcie jak z tą nieszczelnością przewodu to może wyglądać? tzn. spodziewać się wyraźnego uszkodzenia czy raczej sprawdzać milimetr po milimetrze i szukać mini uszkodzeń? powiem tak - na pierwszy rzut oka nie widać żeby przewody były gdzieś uszkodzone, ale może nie sprawdzać zbyt skrupulatnie.
    czy małe uszkodzenie dolotu może powodować aż takie objawy?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,484
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    2007,2013,2020
    Zaslep EGR na próbe. i zmierz cisnienie doladowania

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    125
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Tak, może powodować aż takie objawy. Po pierwsze, to sprawdź czy wąż zasilający od turbo robi się twardy po dodaniu gazu.
    winshido lubi to.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2017
    Skąd
    Łask
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 2 1.6 Multijet 105KM
    Rocznik
    2011
    hej. zlokalizowałem usterkę. przewody ok, ale faktycznie chodziło o ciśnienie w układzie powietrza. pod wpływem wysokiego ciśnienia puścił intercooler. w ogóle dziwna sprawa: z zaczepów chłodnicy wyskoczył ten plastikowy fragment przechodzący w redukcję (integralna część intercoolera) na której zaciśnięta jest rura dolotowa.

    wadliwy intercooler? czy często powtarzająca się usterka?

    miał ktoś tak?

    pzdr

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    519
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    U mnie w 2.0 IC rozszczelnil się na łączenie aluminiowej części z plastikowa. Podejrzewam, że niski przód i uderzanie o krawężniki dolna belka mogą trochę skrócić jego żywot

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2017
    Skąd
    Łask
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 2 1.6 Multijet 105KM
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał moris10 Zobacz post
    U mnie w 2.0 IC rozszczelnil się na łączenie aluminiowej części z plastikowa. Podejrzewam, że niski przód i uderzanie o krawężniki dolna belka mogą trochę skrócić jego żywot

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
    u mnie dokładnie właśnie w tym miejscu co opisujesz.
    jak to ogarnąłeś? naprawiałeś to czy wymieniałeś IC na nowy?

    pzdr


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. JTD Bardzo kopci na czarno
    Napisany przez Matuzino na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-05-2016, 17:59
  2. Nie odpala, kopci na czarno.
    Napisany przez brendon16 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 31-08-2015, 11:03
  3. Bravo kopci na czarno :(
    Napisany przez Mistyk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post: 23-10-2014, 15:28
  4. Fiat Bravo , Kopci na czarno + kontrolka od wtrysku
    Napisany przez biazio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-09-2012, 14:50
  5. kopci na czarno,przy gwałtownym dodawaniu gazu ?
    Napisany przez darek_m na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-09-2010, 08:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

cos strzelilo diesel brak mocy

fiat bravo 2 1.6 105 km dym z rury i brak mocy

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl