Witam mam taki problem moje JTD chipowane na 126 km odkąd pamiętam puszczało czarnego dyma, no myślę sobie ok leją wtryski ale ostatnio zaczęło się to nasilać, postanowiłem wyczyścić dolot IC-KOLEKTOR Sam kolektor dolotowy również, bez demontażu "organoleptycznie" oraz później preparatem Liqui moly do cyszczenia kolektora w dieslu, do tego czyszczony czujnik doładowania, który znajduje się w kolektorze, odkąd pamiętam mój kropek miał odłączoną przepływkę, podpiąłem ją, teraz kopci jeszcze bardziej, gdzie szukać problemu, przepływka-egr?czy zaślepienie egr i wypięcie przepływki może pomóc czy lepiej czyścić zawór i wymienić przepływkę?jak dokładnie czyścić zawór, jest jakiś manual(znalazłem tylko do alfy romeo i to w języku francuskim z którego nic nie rozumiem)w jaki sposób najlepiej zdiagnozować ew, nieszczelność na dolocie?Zauważyłem też że w intercoolerze zbiera się olej czy to oznaka puszczającej turbiny?Jakoś bardzo oleju nie żre a mimo 270 tyś lata wciąż na 5w40 motula, także nie wiem w którą stronę teraz ruszyć temat, a może to kopcenie to norma po zastosowaniu liqui moly bo po prostu wypala?pomocy