Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    Konstancin Jeziorna
    Wiek
    38
    Postów
    23
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008

    Bravo 1.6 Mjet 120km, problemy z turbiną bądź jej osprzętem

    Fiat Bravo II, 2008r, 1.6 Multijet, 120KM, 16V

    CHECK ENGINE - ODŁĄCZENIE TURBINY - SPADEK MOCY

    Witajcie,
    Chciałem się Was zapytać o możliwą przyczynę występowania i ewentualnie usunięcia usterki, która wyskakuje w moim Bravo raz na jakiś czas. Nie występuje ona regularnie, często przez 3-4 miesiace nie dzieje się nic, po czym potrafi ona pojawić się 2-3 razy w przeciągu dnia, a następnie znów ustępuje i nie daje o sobie znać przez kolejne tygodnie.

    Do rzeczy: Podczas jazdy (nie ważne czy spokojnej czy dynamicznej) silnik pracuje prawidłowo. Zdarza się jednak tak, że jadę w trasie np 130km/h i potrzebuję dodatkowo "depnąć w pedał". Auto wtedy przyśpiesza dość dynamicznie przez około 2-3 sekundy, po czym wyskakuje bład Check-Engine oraz komunikat "Skontrolować silnik". Auto zaczyna zwalniać do osiągnięcia poziomu 2000 obrotów na minutę, turbina zostaje odcięta i auto jest bez mocy. Muszę wtedy zjeżdżać na pobocze, wyłaczyć auto i po jego ponownym odpaleniu moc wraca, turbo działa, właściwości jezdne wracają do normy. Przez około 3-4 cykle uruchomienia auta wyskakuje jeszcze komunikat Check-Engine po czym i on znika i nie ma śladu po jakimkolwiek błędzie.

    Podobna sytuacja czasem się zdarza gdy jadę jednostajnie np 120km/h i muszę na chwilę odpuścić gaz (żeby np auto przede mną zdążyło się schować na drugi pas) i jak dodaję gazu ponownie bład potrafi wyskoczyć.

    Zaznaczam, iż błąd nie wyskakuje regularnie. Potrafię przez miesiąc sztucznie wywoływać wyżej opisane sytuacje i jak na złość błąd się nie pojawia.

    Pojechałem na diagnostykę komputerową, ale żadna wartość nie zapisuje się w komputerze. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy błąd się pojawi i podłączam się z komputerem natychmiast, bez wyłączania auta. Wtedy komputer wskazuje na błąd czujnika pozycji turbosprężarki. Również były robione testy i pomiary turbo podczas jazdy i wyszło, że czasem turbina pracuje skokowo, czyli, że potrafi się przyciąć - wybaczcie, nie umiem powiedzieć dokładniej o co chodzi. Sprawdzana była również praca wtrysków, ale pracują one idealnie, więc wtryski są wykluczone.

    Czy ktoś z Was miał może podobną sytuację? I czy udało się Wam ją jakoś rozwiązać? W serwisie powiedzieli mi, że najprawdopodobniej pomoże czyszczenie turbiny i ustawienie jej geometrii od nowa. Że prawdopodobnie czujnik (ten który wskazuje błąd) dostaje od turbiny złe parametry, które rozpoznaje jako błąd i wyrzuca check-engine. Brzmi to w sumie prawdopodobnie, ale może zanim oddam go na czyszczenie turbiny zapytam o Wasze doświadczenia.

    Z góry dziękuję!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    32
    Postów
    34
    Auto
    Punto Evo Emotion 1.6 mjt 120km
    Rocznik
    2009
    Witaj,
    Ja mam punto evo ale z tym samym silnikiem. Mialem podobny jak nie taki sam problem. U mnie to przeladowanie w czujniku cisnienia doladowania w kolektorze odcinalo turbo i objawy identyko jak u Ciebie. Jak masz dpf to przejedz sie na 4 biegu przy 3k rpm przez jakies 15 min. Przeczyscisz troche auto z sadzy. Zloguj auto: cisnienie doladowania mierzone i oczekiwane, do tego polozenie turbo w mm i cos bdmy wiedziec. U mnie powodem bylo zamulanie auta.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    Konstancin Jeziorna
    Wiek
    38
    Postów
    23
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Witam,
    byłem u gościa w serwisie Fiata i zdiagnozował że jest to "czujnik pozycji geometrii turbiny", powiedział że należy turbo oddać do regeneracji bo inaczej się tego nie da zrobić.
    Po pierwsze to nie mogę nigdzie w necie znaleźć takiego czujnika zatem pytanie jaka jest jego inna nazwa czy może jest to czujnik na gruszce ? na początek należy poddać turbinę czyszczeniu oraz spróbować ją "rozruszać"?
    Po drugie jeżeli to nie pomoże to regeneracja czy da się zrobić w inny sposób?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    32
    Postów
    34
    Auto
    Punto Evo Emotion 1.6 mjt 120km
    Rocznik
    2009

    Bravo 1.6 Mjet 120km, problemy z turbiną bądź jej osprzętem

    Sluchaj podjedz do innego mechanika niech sprawdzi czujnik cisnienia doladowania jest w kolektorze dolotowym za silnikiem. Czesto on jest powodem takiego stanu rzeczy. Moze byc tez zawalony kolektor dolotowy i przez to cisnienie jest wieksze. Wrzuc logi cisnieniem doladowania mierzone i docelowe.

    A ta gruszka jest pod turbina, jak sie przyjrzysz to widac ja pod oslona termiczna.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    Konstancin Jeziorna
    Wiek
    38
    Postów
    23
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Witam,

    jutro zajrzę do kolektora czy jest bardzo zawalony, niestety ze względu na to że jest to w sumie nowy nabytek to nie wiem kiedy były ostatnio czyszczony kolektor.
    Gdzie mogę znaleźć ten czujnik ? jest gdzies na widoku czy trzeba będzie grzebać?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    32
    Postów
    34
    Auto
    Punto Evo Emotion 1.6 mjt 120km
    Rocznik
    2009

    Bravo 1.6 Mjet 120km, problemy z turbiną bądź jej osprzętem

    Niestety jest showany. Nie widzoczny, za silnikiem na dwa imbusy.
    Sprobuj z takim lusterkiem dentystycznym. 😉


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez PuntoEvo_PL ; 11-05-2016 o 13:08


 

Podobne tematy

  1. Stilo 1.9 MJet 120KM - brak mocy, analiza danych FES
    Napisany przez arturCT na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-11-2015, 13:22
  2. Problem z sondą lambdą 1.6 120KM mjet
    Napisany przez czuczu na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-03-2013, 16:54
  3. Problemy z turbiną?
    Napisany przez asz600 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-07-2012, 20:53
  4. problemy z turbiną marysia 1.9td 100
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 05-09-2011, 20:19
  5. Zenada ze Scudem 2007r 2.0 Mjet 120km
    Napisany przez Sloik na forum Scudo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-02-2009, 20:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik doladowania 1 6 mjet

czujnik cisnienia fiat bravo 1.6 mjet

gruszka turbo bravo 165

adapta ja gruszki turba fiat bravo

p2563 fiat bravo

p2563 fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl