Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007

    Brak mocy. Interpretacja logow

    Dzien dobry.
    Silnik 1.9 8v 88kw
    O objawach: Ewidentnie silnikowi brakuje wigoru. Wyglada na to ze w calym zakresie obrotow ktore moze osiagnac ewidentnie sie meczy, ciezko jedzie sie pod gore a szczegolnie ciezko rusza sie od zera. Auto po dodaniu gazu bardziej utrzymuje osiagnieta predkosc niz przyspiesza. Wczesniej na pewno tak nie bylo.
    O pomiarach. Zrobilem logi przez alfaobd ale okazalo sie ze sie niezapisaly. Podczas jazdy obserwowalem wskazania
    Poziom otwarcia egr niezaleznie od obrotow 4%
    Masa powietrza zmierzona 2000-3000 (niepamietam jednostek)
    Masa powietrza oczekiwana maks 250-900.

    Co ciekawe dzisiaj podczas testow odpalilem auto i przez pierwsze 5 km masy sie pokrywaly i egr sie uchylal do 20-30%
    I nagle masy zaczely sie rozjezdzac i egr 4%

    Odpialem wtyczke przeplywomierza i auto odzylo.

    Teraz pytanie ktore mnie nurtuje - czy taki stan rzeczy moze swiadczyc o jakiejs nieszczelnosci w ukladzie, ktos ma pojecie? Zakladam ze z egr jest wszystko ok chyba ze ktos na podstawie tych danych stwierdza cos innego?

    Co do sprawdzenia przeplywomierza planuje zobaczyc czy jest podawane napiecie itd ale to w weekend.

    Nie chce na darmo wymieniac przeplywomierza

    Bede wdzieczny za pomoc

    Dzieki

    Jeszcze 1, pojawil sie chceck engine i blad P010F


    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez toofoxy ; 11-03-2021 o 22:38



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2018
    Skąd
    Kaniów
    Wiek
    31
    Postów
    45
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V ASB
    Rocznik
    2006
    Zaślep EGR i przejedź się autem, jeżeli auto dalej muł to EGR możesz wykluczyć To takie szukanie igły w stogu siana, ja u siebie nawet nie sprawdzałem komputerem tylko podmieniłem EGR na nowy i silnik jak z fabryki (1.9 16v 150KM)
    Pozdrawiam Sławek
    Ostatnio edytowane przez cjotek1992 ; 12-03-2021 o 17:31

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał cjotek1992 Zobacz post
    Zaślep EGR i przejedź się autem, jeżeli auto dalej muł to EGR możesz wykluczyć To takie szukanie igły w stogu siana, ja u siebie nawet nie sprawdzałem komputerem tylko podmieniłem EGR na nowy i silnik jak z fabryki (1.9 v 150KM)
    Pozdrawiam Sławek
    Dzieki. Mysle ze to bedzie ktorys z kolejnych krokow. Wolalbym najpierw zeby ktos cos powiedzial nt danych ktore przedstawilem.
    Btw czy odpiecie zasilania EGR spowoduje jego zamkniecie i bedzie to jednoznaczne z jego zaslepieniem?
    Czy moze wywali check engine i auto przejdzie w tryb awaryjny?
    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez toofoxy ; 12-03-2021 o 16:32

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2018
    Skąd
    Kaniów
    Wiek
    31
    Postów
    45
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V ASB
    Rocznik
    2006
    Masa powietrza zmierzona (zawyżona) może się brać z otwartego zaworu EGR który spalinami dusi silnik. Jak odepniesz EGR to ci wywali check engine. Może wypowie się ktoś, kto wie więcej na temat EGR w naszych silnikach bo nie jestem pewien czy on jest normalnie zamknięty czy normalnie otwarty. U mnie EGR płatał takie figle jak u Ciebie - ja mu gaz, a samochód stoi w miejscu , jak już załapał to jakoś jechał - a co najlepsze, u mnie ktoś założył kryzę, jak wymieniłem EGR na nowy to nie zakładałem tej kryzy, jeżdżę już tak z 2 lata (większość po mieście) i póki co mam spokój

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał cjotek1992 Zobacz post
    Masa powietrza zmierzona (zawyżona) może się brać z otwartego zaworu EGR który spalinami dusi silnik.
    To najbardziej niezwykła teoria jaką słyszałem .

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2018
    Skąd
    Kaniów
    Wiek
    31
    Postów
    45
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V ASB
    Rocznik
    2006
    Croma to tak niezwykłe auto, że nie wiadomo gdzie "rence" wsadzić . Kiedyś byłem u "szpeca" od fiata bo nie dałem rady zaprogramować domykania szyb - zalecił wymianę głównego modułu w drzwiach kierowcy (chociaż komputer wskazywał na błąd innego modułu). Uwaga - programowały się wszystkie szyby oprócz przedniej kierowcy. Rozwiązanie - wyjęcie silniczka podnoszenia szyby, zasterowanie nim góra / dół i ponowne wmontowanie, po tym zabiegu wszystko można było normalnie zaprogramować . Dlatego też ja bym szukał przyczyn wszędzie, a nie patrzył na odczyty komputera, swoją drogą - czy uszkodzony przepływomierz może mieć tak potworny wpływ na spadek mocy?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2018
    Skąd
    Balin
    Postów
    2
    Auto
    Croma 1.9 150km
    Rocznik
    2006
    Tak, przepływomierz ma duży wpływ na spadek mocy. Kiedyś w Alfie 156 2.4 JTD kupiłem w sklepie nowy przepływomierz Boscha, który okazał się być niesprawny, po zamontowaniu nie mogłem ruszyć z miejsca, zero mocy.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Update.
    Pogrzebalem troche dzisiaj przy EGR. Odkrecilem go i obserwowalem zachowanie grzybka zamykajacego podczas procedury sprawdzenia w alfaobd.
    Wyglada na to ze zawor dzialal swobodnie skok 1-2 mm ciezko stwierdzic ale na pewbo grzybek jest ruchomy
    Probowalem dmuchac powietrze z 1 do 2 komory po odpiecu zasilania i wyglada na to ze jest szczelny. Robilem tez eksperyment ze swiatlem w ciemnym pomieszczeniu. Bez przeswitu do drugiej komory.
    Zaslepilem go blaszka od piwa ale okazalo sie ze jak dokrecilem sruby to w blaszcze wycial sie otwor od kanalu dolotowego spalin przy czym nie na calym obwodzie i na tym zaslepieniu zero poprawy z wpietym przeplywomierzem. Po odpieci znowu wszyatko dziala jak trzeba.
    A i jeszcze mocujac spowrotem zawor zostawilem rozszczelniona strone kolektora dolotowego, na wolnych obrotach czuc spaliny i wg alfaobd zawor jest otwart 4 %
    Czekam na jakas opinie.
    Dzieki

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Na biegu jałowym masy powietrza się zgadzają ?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    Na biegu jałowym masy powietrza się zgadzają ?
    Nie zgadzaja sie. Zmierzona jest wiekasza o okolo 100 od zapotrzebowania. Masy sie zrownuja po dodaniu na gazu na luzie i utrzymywaniu obrotow.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Większy przepływ na biegu jałowym od oczekiwanego może świadczyć o tym ,że zawór EGR nie otwiera się wystarczająco .
    Uszkodzony (zabrudzony) przepływomierz raczej zaniża pomiar przepływu .

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Dodatkowa weryfikacja pokazala dzisiaj:
    Po odpaleniu na wolnych obrotach przeplywomierz pokazuje wartosc zmierzona mniejsza niz rzadana. Auto nie ma sily do 2k obrotow.
    W trakcie jazdy na ustabilizowanych obrotach i obciazeniu, EGR otwiera sie do okolo 35%. I masy powietrza zmierzone/potrzebne sie pokrywaja.
    Po przejechaniu 10km nagle przeplywomierz na wolnych obrotach mierzy rzekomo 10 krotnie wieksza mase powietrza niz jest potrzebna. Podczas jazdy w warunkach opisanych j.w. EGR wg komputera sie nie otwiera i masa zmierzona jest okolo 5 krotnie wieksza niz potrzebna. Auto w calym zakresie obrotwo jedzie byle jak. Tzn lepiej sie rusza niz w 1 przypadku ale jedzie pozniej w zasadzie z minimalnym przyspieszeniem przy wczisnietym gazie.

    Co wy na to?

    Dzieki

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Update #3
    Udalo mi sie skutecznie zaslepoc EGR.
    Objawy identyczne jak w poprzednim poscie.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Może masz nieszczelność w dolocie i turbina dmucha pod maskę , stąd duży przepływ powietrza a brak mocy .

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Mialem juz kiedys nieszczelnosc w rurze dochadzacej do IC. Faktycznie mocy nie bylo ale przy okazji z wydechu wydziela sie doslownie chmura dymu tworzac zaslone dymna ibylo wyraznie slyszalne syczenie. A tu teraz tego nie ma.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ducato 2.8JTD 2005r brak mocy, brak błędów w sterowniku
    Napisany przez madmax9871 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-11-2023, 19:52
  2. Brak mocy
    Napisany przez Marek92 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-06-2018, 08:20
  3. interpretacja błędów
    Napisany przez Piotrek0902 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-02-2014, 17:51
  4. Interpretacja błędów z FiatECUScan
    Napisany przez puziom na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 06-04-2012, 14:47
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467brak-mocy-interpretacja-logow-48513

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl