Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    16 styczeñ 2014
    Sk±d
    Kowal
    Postów
    4
    Auto
    Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    2000

    Brak mocy Fiat Bravo 1.4 90km

    Witam wszystkich forumowiczów!

    Niedawno stałem się posiadaczem Bravo 2 1.4 90km. Autko ma 177 tyś. przebiegu. Lecz bardzo nurtuje mnie pewna sprawa. Otóż posiadam jeszcze Fiata Punto 2 1.2 60km. Moje wątpliwości polegają na tym ze Punto dużo szybciej i dynamiczniej się rozpędza. Reaguje na gaz dosłownie odrazu. Bravo natomiast rozpędza się dużo wolniej taki jakby był mułowaty. Ma się wrażenie ze jakby mial coś przytkane i się męczył. Przy prędkościach autostradowych np. 100km jadąc na 5 biegu gdy wciskam gaz silnik glośno pracuje, buczy a wskazówka ledwo idzie. Obroty tez rosna bardzo powoli co wyklucza ślizganie się sprzęgła. Wiec moje pytanie jest następujące: Czy normalnym jest ze Punto z 60km pod maska jest duuuzo żwawsze niż Bravo?? Wiem ze te 90km to nie demon prędkości ale wydaje mi się ze powinien chociaż tak samo być dynamiczny jak Punto? Co o tym myślicie?

    Pozdrawiam serdecznie.



  2. Chcesz do³±czyæ do nas? Zarejestruj siê!
  3. #2
    Master
    Do³±czy³
    11 kwiecieñ 2012
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Po pierwsze zrób co¶ z kodowaniem znaków bo czytaæ siê tego nie da...
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    By³o: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    16 styczeñ 2014
    Sk±d
    Kowal
    Postów
    4
    Auto
    Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    2000
    [QUOTE=MuciosMacias;376052]Witam wszystkich forumowiczow!

    Niedawno stalem sie posiadaczem Bravo 2 1.4 90km. Autko ma 177 tys. przebiegu. Lecz bardzo nurtuje mnie pewna sprawa. Otoz posiadam jeszcze Fiata Punto 2 1.2 60km. Moje watpliwosci polegaja na tym ze Punto duzo szybciej i dynamiczniej sie rozpedza Reaguje na gaz dosl‚ownie odrazu. Bravo natomiast rozpedza ™ sie duzo wolniej taki jakby ‚byl mulowaty. Ma sie wrazenie ze jakby mial cos przytkane i sie meczyl ‚. Przy predkosciach autostradowych np. 100km jadac na 5 biegu gdy wciskam gaz silnik glosno pracuje, buczy a wskazowka ledwo idzie. Obroty tez rosna bardzo powoli co wyklucza slizganie sie sprzegla. Wiec moje pytanie jest nastepujace: Czy normalnym jest ze Punto z 60km pod maska jest duuuzo zwawsze niz Bravo?? Wiem ze te 90km to nie demon predkosci ale wydaje mi sie ze powinien chociaz tak samo byc dynamiczny jak Punto? Co o tym myslicie?

    Pozdrawiam serdecznie.

  5. #4
    Klubowicz
    Do³±czy³
    09 luty 2012
    Sk±d
    Racibórz
    Postów
    257
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    We¼ pod uwagê ¿e ten 1.4 16v to silnik o charakterystyce wysokoobrotowej, poni¿ej 4000 obr jest mu³owaty bez wigoru. Je¿eli buczy a nie przyspiesza to albo masz zatkany katalizator albo próbujesz przyspieszaæ z za niskich obrotów. Zrób test 3 bieg 4000-4500 obr i gaz do dechy(tylko nie na zimnym silniku ), powinien ¿wawo przyspieszaæ a¿ do 6000obr. Inna sprawa je¼dzi³em Punto II co prawda nie 60KM a 80KM to Punto by³o znacznie dynamiczniejsze, wynika to z ró¿nicy w wadzê Punto 860Kg a Bravo 1300kg.
    Ostatnio edytowane przez Alton88 ; 16-09-2019 o 16:09

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    16 styczeñ 2014
    Sk±d
    Kowal
    Postów
    4
    Auto
    Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    2000
    Byc moze i to wlasnie kwestia masy pojazdu. Jednakze mam wrazenie buczenia i dosc glosno jest w kabinie. Drgania drazka hamulca i przenosi sie na plastik. Ale to byc moze na laczeniu kata z ukladem wydechowym bo ostatnio zaobserwowalem ze na tym laczeniu jakby sa luzy. Apropo tej mocy to tez mam wrazenie ze to moze byc katalizator przytkany. Jest jakis sposob by samemu jakos sprawdzic czy jest przytkany?? Kiedys slyszalem zeby przylozyc reke do wydechu i moze leciec bialy nalot. Mieszkam w Holandii a tutaj to odrazu wymienia a Kat. Tutaj to 2500€

  7. #6
    Master
    Do³±czy³
    11 kwiecieñ 2012
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Ciê¿ko oceniaæ na podstawie samego opisu, fakt, ¿e Bravo jest ciê¿sze od Punto ale a¿ takiego mu³a nie powinno mieæ zdaje siê. Je¼dzi³em wcze¶niej Brav± z bardzo podobnym silnikiem (1242cm^3 82KM -> 1368cm^3 90KM) za to trochê ni¿sz± mas± (wiadomo, kolejne generacje s± coraz ciê¿sze) i auto by³o w miarê dynamiczne, fakt, kopa dostawa³o dopiero powy¿ej 3500 rpm ale takiego mu³a jak opisujesz nigdy nie mia³em.
    Ja bym zacz±³ od najprostszych rzeczy, czyli dolot, ¶wiece itd. Je¶li chodzi o katalizator to ciê¿ko bêdzie go sprawdziæ, niestety jest tu¿ za kolektorem wiêc demonta¿ i jazda bez raczej nie wchodzi w grê.
    Je¶li masz wydaæ 2500 euro to mo¿e lepiej na hamownie pojechaæ najpierw i sprawdziæ faktyczn± moc i moment?
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    By³o: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    16 styczeñ 2014
    Sk±d
    Kowal
    Postów
    4
    Auto
    Punto II 1.2 8v
    Rocznik
    2000
    No wlasnie to jest problem ze jest razem z kolektorem. Wczoraj zauwazylem ze na jalowym po rozgrzaniu silnika lekko przyspiesza i zwalnia bo slychac ale obrotomierz stoi w miejscu. Dodam ze jak wlacze swiatla to jakby lekko obroty spadaly. Hmm, a moze przepustnica? Moze sprobowac z jakims specyfikiem od liqui moly do przepustnic? W Punto byl dosc latwy dostep i psiukalem prosto w przepustnice i chodzil jak nowy. Jak przestanie padac deszcz to zaczne cos grzebac.

  9. #8
    wss
    wss jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    09 marzec 2019
    Sk±d
    Kowary
    Wiek
    35
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.4 90KM
    Rocznik
    2009
    Je¶li cokolwiek sprawi ze zacznie sie szybciej zbierac przy nizszych obrotach np. 2tys-2,5tys to napisz, bo ja rowniez jestem posiadaczem 1.4 16v i dopiero jak go rozchustam to w miare jedzie, a tak to jest faktycznie mega zmulony, mysle ze masa tutaj robi swoje. Pod gorke 3tys-3,5tys inaczej jedziesz jak na rowerze, a jak jeszcze odpalisz do tego klime i bedziesz go meczyl na 2tys to szybciej wbiegniesz. I wiadomo, radio musisz dac ciut glosniej bo troche go slychac

  10. #9
    Klubowicz
    Do³±czy³
    09 luty 2012
    Sk±d
    Racibórz
    Postów
    257
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Spójrz na parametry, silnik ma tylko 128Nm i to wysoko bo a¿ przy 4500obr, nie ma zmiennych faz rozrz±du, przez co na niskich obrotach jest mul ale nadrabia na wysokich obrotach. Taka konstrukcja.

  11. #10
    Klubowicz
    Do³±czy³
    30 czerwiec 2012
    Sk±d
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisa³ wss Zobacz post
    Je¶li cokolwiek sprawi ze zacznie sie szybciej zbierac przy nizszych obrotach np. 2tys-2,5tys to napisz, bo ja rowniez jestem posiadaczem 1.4 16v i dopiero jak go rozchustam to w miare jedzie, a tak to jest faktycznie mega zmulony, mysle ze masa tutaj robi swoje. Pod gorke 3tys-3,5tys inaczej jedziesz jak na rowerze, a jak jeszcze odpalisz do tego klime i bedziesz go meczyl na 2tys to szybciej wbiegniesz. I wiadomo, radio musisz dac ciut glosniej bo troche go slychac
    Niestety jest jak mówicie. Silnik 1.4 90KM jest za s³aby do karoserii Bravo. Je¶li ju¿ kupowaæ Bravo z silnikiem benzynowym to minimum z silnikiem turbodo³adowanym 120KM. Co wiêcej silnik 1.4 90KM jest za s³aby nawet do mniejszego Grande Punto lub Punto Evo. W Bravo doskonale sobie radzi diesel 1.6 albo 2.0. To nowsze konstrukcje ni¿ klasyczne ju¿ 1.9.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    29 maj 2018
    Sk±d
    O¶wiêcim
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 2
    Rocznik
    2007
    Witam, a ja siê podepnê pod temat bo mam problem taki, autko to Bravo 2 90 km 1.4 benzyna + gaz, nie mogê odpaliæ auta na benzynie rozrusznik krêci akumulator jest ok lecz nie chce odpaliæ, na gazie w trybie awaryjnym odpala od strza³u, kiedy ju¿ odpali na gazie i prze³±czê na benzynê to nie ga¶nie i da siê jechaæ ale miêdzy 1500 - 2500 obrotów jest s³aby nawet bardzo s³aby powy¿ej 2500 jest ok natomiast na gazie nie ma takiego efektu. By³ moment ¿e wyskoczy³ mi b³±d hill holder, ESP i wykrzyknik w trójk±cie, po wy³±czeniu akumulatora i ponownym podpiêciu b³êdu nie ma lecz w/w sytuacja siê utrzymuje. Kto¶ ma jakie¶ pomys³y co by to mog³o byæ ?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    27 wrzesieñ 2020
    Sk±d
    Mazowieckie
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Panda 169 100HP
    Rocznik
    2008
    Witam. Panowie rozwi±za³ siê problem z zamulonym silnikiem 1.4 ?
    Pytam bo kupi³em ¿onie Fiata Pandê 100HP jest tam silnik 1.416v 95KM . Jak siê rusza na 1 biegu to jest ¿wawy a potem mu³. Jedynie jak przelacze na tryb sport to jest lepiej. Zdziwi³o mnie to trochê bo mam s³u¿bow± Pandê 1.1 i jest zdecydowanie ¿wawsza z do³u.
    Czy te silniki 1.4 16v maj± tak± charakterystykê czy szukaæ jakiej¶ usterki?

  14. #13
    wss
    wss jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    09 marzec 2019
    Sk±d
    Kowary
    Wiek
    35
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.4 90KM
    Rocznik
    2009
    Taki po prostu jest, wcze¶niej chwilê je¼dzi³em Saxo 1.1 to my¶lê ¿e na starcie ³ykn±³ by Bravkê 1.4 90KM. Teraz do roboty kupi³em Focusa 1,6 100KM, to po 1,5 roku w Bravo czu³em jakbym siê przesiad³ do bolidu F1

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    27 wrzesieñ 2020
    Sk±d
    Mazowieckie
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Panda 169 100HP
    Rocznik
    2008
    No w³a¶nie dopiero spojrza³em ¿e Panda 1.1 ma moment 88nm przy2750 obr/min a Panda 100hp 131 nm przy 4250 obr/min.
    Kurcze brakuje turbiny

  16. #15
    Master
    Do³±czy³
    17 styczeñ 2019
    Sk±d
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,270
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisa³ Robert2044 Zobacz post
    No w³a¶nie dopiero spojrza³em ¿e Panda 1.1 ma moment 88nm przy2750 obr/min a Panda 100hp 131 nm przy 4250 obr/min.
    Kurcze brakuje turbiny
    Zasadnicza ró¿nica pomiêdzy silnikiem 8v a 16v. 8v lepiej idzie "do³em", 16v lepiej idzie "gór±".


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nietypowy Problem z Fiat Bravo 2 Diesel 150km Brak mocy
    Napisany przez Firecat90 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 08-03-2019, 21:53
  2. Po wymianie turbo brak mocy 1,3 jtd 90km
    Napisany przez marcinwch na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-12-2018, 20:41
  3. Zamulony silnik , brak mocy (dynamiki) Fiat bravo 1.6 16V
    Napisany przez bravoSX2012 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post: 13-05-2016, 18:36
  4. fiat bravo ga¶nie,brak mocy.
    Napisany przez dero401 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-02-2013, 15:00
  5. Fiat Bravo 97' brak mocy, dziwny odg³os silnika
    Napisany przez bieniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 19-05-2012, 01:24

Odwiedzaj±cy znale¼li nas szukaj±c w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467brak-mocy-fiat-bravo-1-4-90km-45438

fiat dobko 1.4 16v 2012 brak mocyfiat 1.4 16v zimny silnik brak mocyhttps:fiatklubpolska.plbravo-ii-467brak-mocy-fiat-bravo-1-4-90km-454382

Tagi dla tego tematu

Ta strona u¿ywa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbaj±c o Twoj± prywatno¶æ, prosimy Ciê o wyra¿enie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Je¶li nie chcesz wyraziæ zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyæ jej zakres kliknij w "Poka¿ szczegó³y". Zakres wyra¿onej zgody mo¿e wp³ywaæ na dostêpno¶æ ¶wiadczonych przez nas us³ug. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych tre¶ci oraz reklam, pomiaru ich wydajno¶ci, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przys³uguje Ci m.in. prawo do dostêpu do Twoich danych, ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoj± zgod± my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostêpu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie prosz± Ciê o zgodê na przetwarzanie Twoich danych i opieraj± siê na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W ka¿dej chwili mo¿esz wycofaæ swoj± zgodê lub sprzeciwiæ siê przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikaj±c na "Dowiedz siê wiêcej" lub w naszej Polityce Prywatno¶ci na tej stronie Zobacz politykê prywatno¶ci oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje nastêpuj±ce dane: Dok³adne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urz±dzeñ, przechowywanie informacji na urz±dzeniu lub dostêp do nich, spersonalizowane reklamy i tre¶ci, pomiar reklam i tre¶ci, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmê Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama mia³aby zostaæ wy¶wietlona. Wiêcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google u¿ywa danych z witryn i aplikacji, które korzystaj± z naszych us³ug" dostêpnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl