Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18

Temat: Bierze olej  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2020
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    32
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 multijet
    Rocznik
    2018

    Bierze olej

    Witam, posiadam Fiata Bravo II 1.4 tjet 120km. Silnik zalany olejem Castrol Edge 5W40. Co około 600 km muszę dolewać 250ml oleju, gdyż na bagnecie ledwo co widać poziom. Żadnych wycieków nie ma. Jak u Was? Taki pobór oleju można uznać za normę?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2018
    Skąd
    Wyszków
    Postów
    47
    Auto
    Bravo ll 1.4 t-jet 120 HP.
    Rocznik
    2010
    Witam.Te silniki przeważnie pobierają olej.To tak naprawdę jedyna,poważniejsza wada.Polecam olej Motul 5w40.Zmniejsza zużycie oleju.Sam taki stosuje we własnym t-jet.Edge to przereklamowany śmieć.Pozdrawiam.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Lublin
    Postów
    78
    Auto
    Bravo 1.4 Multiair
    Rocznik
    2011
    Według mnie normalny pobór oleju to jedno dolanie między wymianami albo wcale. Ale jak kto uważa

  5. #4
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    38
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Też między wymianami dolewam raz. Używasz syfiastego oleju, często podrabianego. T-jet wobec 1,4 16v 90KM pobór oleju ma symboliczny. Tamten to dopiero żłopie. Zmieniłem olej z selenii najpierw na
    Amsoil ecf (przy ~40kkm), było lepiej. Teraz jeżdżę na Ravenol vst (od przebiegu ~50kkm), już piąta lub szósta wymiana. Niedrogi i ubywa najmniej. T-jet ganiany pod czerwone pole zawsze wypije. Robiłem nawet test szanując pedał gazu przez kilka miesięcy, oleju nie ubywało.
    Ps. Jaki masz przebieg? Jesteś 1szym właścicielem?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Płyn chłodniczy czysty? Nie dymi?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    113
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Mastodnot Zobacz post
    Według mnie normalny pobór oleju to jedno dolanie między wymianami albo wcale. Ale jak kto uważa
    poł litra na tys. km to na pewno nie jest normalne , nawet w vag , toż to dwusów już jest , jak wspomniano , zobaczyć czy nie dymi , wykręcić świece zapłonowe i obejrzeć je - to też dużo mówi ;

    BTW mnie też od wielu lat jtd i multijety przyzwyczaiły że się nie dolewa oleju , choć co jakiś czas kontroluje , wymiany robie co 15tys

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2020
    Skąd
    Austria
    Wiek
    30
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2007
    @Ozz mowisz ze 1.4, 90KM żlopie olej? Mi ani kropli nie bierze. A jesli chodzi o pobór oleju to norma powinna byc 100 ml na 1000 km. A olej w t-jet'cie moze brac na turbinie, uszczelniaczach zaworowych albo UPG. No chyba ze piłujesz silnik caly czas na czerwone pole to wtedy tez bedzie bral.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2019
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    44
    Postów
    14
    Auto
    lancia delta 1.4 t-jet
    Rocznik
    2008
    Po zakupie samochodu jeżdziłem jeszcze jakiś czas na starym oleju ponieważ był wymieniany 2 tys km wczesniej . Co się okazało ,iż silnik bierze olej jakeś 0,5 l na 2 tys. Pierwotnie był zalany CASTROLEM EDGE. Postanowiłem zmienić czym prędzej na FUCHS na którym jeżdziłem we wszystkich swoich samochodach. Po zmianie silnik też wziął mi olej ale na ponad 5 tys jakieś 0,5 litra. Kolejne postanowienie i kolejna wymiana oleju na swieży i co się okazało iż do tej pory nie zniknęło na bagnecie nic a zrobiłem jakieś 8 tys. Niestety ale dobrej jakości olej w tym silniku to podstawa W chwili obecnej tylko 3 marki spełniają wysokie normy jakości i nie sugerować się kolejnością tylko wybierać w/g uznania a są to FUCHS , MOTUL I TEXACO. Ponadto FUCHS produkuje olej specjalny do silników z LPG co mnie zaskoczyło aczkolwiek nie stosuję go. Bardzo dużo popularnych olei jest podrabiana jak koledzy wspomnieli i okazuje sie że to syf .

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    32
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Zabrakło Amsoil i Millers Oils, Lotos też ma bardzo dobrą bazę olejową - przez długi czas stosowałem Quazar'a i złego słowa nie mogę powiedzieć.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,457
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    I zaczęła się burza, bo ja dolewałem, a ja nie...

    To, że silnik bierze olej świadczy źle o jego kondycji...

    W kliku autach, które posiadałem do tej pory, tylko Punto 2 brało olej, ale tam do zrobienia była UPG, po tym zabiegu oleju nie brał.

    I tak od wymiany do wymiany jest prawidłowy stan... Sprawdzam kilka razy w roku lub przed dłuższym wyjazdem...
    Jedyne co dolewam pod maską, to płyn do spryskiwaczy, on idzie w dużych ilościach, szczególnie, kiedy żona jeździ autem

  11. #10
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,151
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    To nie jest normalna sprawa, w obecnym Tipo 1.4tjet 120km na 15kkm dolewam max 0,5l oleju ale auto lekko nie ma. Przebieg 62kkm na lpg. Olej Amsoil 5W-40. W Twoim przypadku olej może brać poprzez pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe, turbo, separator odmy, chłodnica oleju [w tym wypadku to wyciek i plamy pod autem]

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    47
    Postów
    1,345
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Bravo 90 KM brał mi i zamieniłem na 5W-40 (wtedy lałem mobila) ,znikanie zmalało mocno .Od czasów Mazdy Castrola nie stosuję ,nie będę podawał przyczyn (forum mazdy konkretnie opisuje co i jak z tym produktem i dlaczego nie ) . Co do Lotosa to był patent w silnikach VW (kolega posiadał od nowości z silnikiem benzynowym ,chyba 2,0 Audi ) - mocne znikanie oleju ,porada forum -zalej Lotosa o tej samej specyfikacji co zalecany przez producenta i faktycznie pomogło. W 500X lałem Selenię ,ubytki były i obliczam je na 500 ml na 15 tys km (czyli ok,auto lpg ) ,teraz leję Ravenol PAO zgodny z normami Fiata i na razie nic nie dolewam (cena jak za selenię ) . Motul polecany tutaj to dobra oliwa ,ale też na tym forum wskazano ,że napis na butelce pt 100 % syntetyk to ściema (karta olejowa niemiecka wyjaśnia wszystko ,tam już nie jest to 100% syntetyk ) Z tym ,że olej u mnie 0W-30

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Lublin
    Postów
    78
    Auto
    Bravo 1.4 Multiair
    Rocznik
    2011
    Dobry olej to też Penrite. Leje do mojego 1.4 multiair z gazem enviro+ 5w40 i ubytków nie zauważyłem.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2018
    Skąd
    Starachowice
    Wiek
    28
    Postów
    8
    Auto
    Giulietta 1.4 T-Jet
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Ozz Zobacz post
    Teraz jeżdżę na Ravenol vst (od przebiegu ~50kkm), już piąta lub szósta wymiana. Niedrogi i ubywa najmniej. T-jet ganiany pod czerwone pole zawsze wypije. Robiłem nawet test szanując pedał gazu przez kilka miesięcy, oleju nie ubywało.
    Ps. Jaki masz przebieg? Jesteś 1szym właścicielem?
    Mój 1.4 T-jet jeździ od 20tyś.km na Ravenolu i niestety olej muszę na bieżąco kontrolować. Na przestrzeni ostatnich 4tyś.km dolałem jakieś 1,5l Auto ma moc, nie kopci po rozruchu ani w trakcie jazdy (przynajmniej ja tego nie dostrzegam - chmury nie ma ). Jeżdżę w trybie mieszanym, ale w przeważającej większości jest to jednak miasto i spore korki.

    Samochód ma 168tyś.km na dzień dzisiejszy. W najbliższym czasie planuję zmienić olej, a wcześniej układ kolejny raz wypłukać.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,151
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał mrseebach Zobacz post
    Mój 1.4 T-jet jeździ od 20tyś.km na Ravenolu i niestety olej muszę na bieżąco kontrolować. Na przestrzeni ostatnich 4tyś.km dolałem jakieś 1,5l Auto ma moc, nie kopci po rozruchu ani w trakcie jazdy (przynajmniej ja tego nie dostrzegam - chmury nie ma ). Jeżdżę w trybie mieszanym, ale w przeważającej większości jest to jednak miasto i spore korki.

    Samochód ma 168tyś.km na dzień dzisiejszy. W najbliższym czasie planuję zmienić olej, a wcześniej układ kolejny raz wypłukać.
    Przy sprawnym katalizatorze wiele nie widać, kolega ma Quasqaia 2.0 Pb+lpg i dolewa 1l/1kkm oleju i też nie widać go w spalinach poza puszczaniem małego dymka przy przegazowaniu.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2018
    Skąd
    Starachowice
    Wiek
    28
    Postów
    8
    Auto
    Giulietta 1.4 T-Jet
    Rocznik
    12.2010
    W każdym bądź razie strasznie mnie to irytuje. Z początku myślałem, że ubytki powiązane są z wyciekiem z uszczelniacza wałka rozrządu. Całość wymieniona, poskładana, silnik suchutki i ... wciąż dolewam :/


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. bierze olej
    Napisany przez anutemix na forum Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-01-2019, 18:44
  2. Bierze olej i płyn chłodniczy
    Napisany przez niwekewin na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 29-12-2015, 18:07
  3. 1.9 jtd bierze olej
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-07-2015, 21:08
  4. 1.4 T-jet bierze olej i traci moc
    Napisany przez Kris_73 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-06-2015, 09:00
  5. 1.6 16 v bierze olej
    Napisany przez silwestr_1704 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-11-2012, 09:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl