Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    43
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 8V 120km Multijet
    Rocznik
    2007

    1.9 JTD 120 multijet brak mocy w dolnym zakresie obrotów

    Witam wszystkich, stałem się posiadaczem fiata bravo II z silnikiem 1.9 JTD multi-jet 120km rok 2007, problem mój polega na tym że auto się nie zbiera poniżej 2000 obrotów, przy każdej zmianie biegów i różnych prędkościach trzeba czekać aż osiągnie to min.2000, egr został zaślepiony specjalna blaszką z trzema dziurkami, został podpięty pod komputer i nie było żadnych błędów, przepływomierz też był odpinany i nie przyniosło to efektów, szczelność dolotu OK, czujnik ciśnienia doładowania OK, co może być powodem? gdzie ewentualnie jeszcze można szukać?, pozdrawiam i proszę o pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,484
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    2007,2013,2020
    Zapieczona regulacja sterowania turbiną.Czasem pomaga mu jazda po autostradzie i wstawienie mu w palnik...Ewentualnie trzeba rozruszac mu geometrię turbiny.Zrob mu logi dynamiczne podczas jazdy ,moze cos wyjdzie

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    43
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 8V 120km Multijet
    Rocznik
    2007
    Dzięki za odpowiedz, wróciłem z nad morza w tamtym tygodniu, i po autostradzie dostał po garach i tez nic to nie dało dodam jeszcze że turbina była też sprawdzana, ciśnienie daje książkowo, samochód nie kopci ani grama nawet przy mocnym obciążeniu

  5. #4
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,181
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Artoss Zobacz post
    Witam wszystkich, stałem się posiadaczem fiata bravo II z silnikiem 1.9 JTD multi-jet 120km rok 2007, problem mój polega na tym że auto się nie zbiera poniżej 2000 obrotów, przy każdej zmianie biegów i różnych prędkościach trzeba czekać aż osiągnie to min.2000, egr został zaślepiony specjalna blaszką z trzema dziurkami, został podpięty pod komputer i nie było żadnych błędów, przepływomierz też był odpinany i nie przyniosło to efektów, szczelność dolotu OK, czujnik ciśnienia doładowania OK, co może być powodem? gdzie ewentualnie jeszcze można szukać?, pozdrawiam i proszę o pomoc
    Czy po zaślepieniu EGR był on wycięty coftowo ze sterownika silnika?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Okolice Żywca
    Postów
    57
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    2010
    Blaszka z dziurami to nie jest zaślepienie EGR.

    Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    37
    Postów
    176
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    Wystarczyło użyć wyszukiwarki i może byś znalazł odpowiedź. Tutaj masz https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-4...-120-km-15083/

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    43
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 8V 120km Multijet
    Rocznik
    2007
    Zalecają taka blaszkę do zaślepienia jak sie ma DPF, niema błędów EGR i nie był softowo wycinany

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Nie mam żadnych błędów na komputerze, egr pracuje prawidłowo

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    37
    Postów
    176
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    Może pod podanym linkiem zadaj pytanie i ktoś odpowie. Warto spróbować

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,117
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM
    Rocznik
    2014
    1. Zaślepić EGR pełną blachą na próbę. Blacha z otworami może w niektórych przypadkach zmulić auto na niskich obrotach.
    2. Sprawdzić korekty wtryskiwaczy.
    Italians Do It Better

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    43
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 8V 120km Multijet
    Rocznik
    2007
    W dniu dzisiejszym jeszcze raz zaślepiony został całkowicie egr i niestety dalej to samo, na komputerze wtryski były sprawdzane, 3 są po ok 1.0 a jeden 2.0

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,117
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM
    Rocznik
    2014
    Jak masz kabel i soft to logować podczas jazdy wszystkie czujniki odpowiedzialne za przyspieszenie

    1. Przepływomierz (masa powietrza oczekiwana oraz rzeczywista)
    2. Czujnik ciśnienia w dolocie (ciśnienie doładowania oczekiwane oraz rzeczywiste)

    Korekty masz nie za ciekawe. Warto je zlogować na rozgrzanym silniku podczas spokojnej jazdy.
    Italians Do It Better

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    43
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 8V 120km Multijet
    Rocznik
    2007
    heh dzięki za pomoc, się okazało że te silniki po prostu tak chodzą to jest 8 zaworowy silnik więc z dołu do momentu włączenia turbo się nie zbierają szałowo od 1800 obrotów rwie do przodu ostro jedyna opcja chyba to wgranie mapy

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2018
    Skąd
    włoszwa
    Postów
    1
    Auto
    grande 1.9
    Rocznik
    2012
    Dzięki mi też pomogło

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,117
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Artoss Zobacz post
    heh dzięki za pomoc, się okazało że te silniki po prostu tak chodzą to jest 8 zaworowy silnik więc z dołu do momentu włączenia turbo się nie zbierają szałowo od 1800 obrotów rwie do przodu ostro jedyna opcja chyba to wgranie mapy
    Żeby coś takiego stwierdzić musiałbyś swoje auto porównać z drugim takim samym, oczywiście sprawnym Za cielenie się diesla z niskich obrotów może odpowiadać turbosprężarka, a właściwie jej zapieczona zmienna geometria. Zrobić logi w trakcie jazdy oczekiwanego i zmierzonego ciśnienia. Poza tym, nieodpowiednie rozpylanie wtryskiwaczy też ma wpływ na moment obrotowy. Przy korektach rzędu +/-2mm o optymalnym spalaniu w cylindrach nie może być mowy. Poza tym, jak sam wspomniałeś to silnik 8V. W silnikach 8V cyklicznie sprawdza się i reguluje luz zaworowy który ma spory wpływ na dynamikę silnika również w zakresie niskich obrotów.
    Italians Do It Better


 

Podobne tematy

  1. Falowanie obrotów/brak mocy Bravo 1.6 16v
    Napisany przez xKris na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-08-2017, 23:48
  2. Wibracje w zakresie 1100-2000 obrotów
    Napisany przez fadosz na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-03-2016, 22:38
  3. Brak mocy do 2,5 tys obrotów - 1,9 JTD 140 KM
    Napisany przez fanz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 23-01-2016, 17:52
  4. Brak mocy do 3000 obrotów - Mjtd 120 KM
    Napisany przez mkriso na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 29-05-2013, 23:08
  5. Efekt ślizgania się w pewnym zakresie obrotów jtd 105 km
    Napisany przez patryk2610 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-12-2012, 13:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-4671-9-jtd-120-multijet-brak-mocy-w-dolnym-zakresie-obrotow-42260

fiat 1.9 120km brak mocy

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl