Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 8V 120km Multijet
    Rocznik
    2007

    1.9 JTD 120 multijet brak mocy w dolnym zakresie obrotów

    Witam wszystkich, stałem się posiadaczem fiata bravo II z silnikiem 1.9 JTD multi-jet 120km rok 2007, problem mój polega na tym że auto się nie zbiera poniżej 2000 obrotów, przy każdej zmianie biegów i różnych prędkościach trzeba czekać aż osiągnie to min.2000, egr został zaślepiony specjalna blaszką z trzema dziurkami, został podpięty pod komputer i nie było żadnych błędów, przepływomierz też był odpinany i nie przyniosło to efektów, szczelność dolotu OK, czujnik ciśnienia doładowania OK, co może być powodem? gdzie ewentualnie jeszcze można szukać?, pozdrawiam i proszę o pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,165
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,,2009,2020
    Zapieczona regulacja sterowania turbiną.Czasem pomaga mu jazda po autostradzie i wstawienie mu w palnik...Ewentualnie trzeba rozruszac mu geometrię turbiny.Zrob mu logi dynamiczne podczas jazdy ,moze cos wyjdzie

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 8V 120km Multijet
    Rocznik
    2007
    Dzięki za odpowiedz, wróciłem z nad morza w tamtym tygodniu, i po autostradzie dostał po garach i tez nic to nie dało dodam jeszcze że turbina była też sprawdzana, ciśnienie daje książkowo, samochód nie kopci ani grama nawet przy mocnym obciążeniu

  5. #4
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,167
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Artoss Zobacz post
    Witam wszystkich, stałem się posiadaczem fiata bravo II z silnikiem 1.9 JTD multi-jet 120km rok 2007, problem mój polega na tym że auto się nie zbiera poniżej 2000 obrotów, przy każdej zmianie biegów i różnych prędkościach trzeba czekać aż osiągnie to min.2000, egr został zaślepiony specjalna blaszką z trzema dziurkami, został podpięty pod komputer i nie było żadnych błędów, przepływomierz też był odpinany i nie przyniosło to efektów, szczelność dolotu OK, czujnik ciśnienia doładowania OK, co może być powodem? gdzie ewentualnie jeszcze można szukać?, pozdrawiam i proszę o pomoc
    Czy po zaślepieniu EGR był on wycięty coftowo ze sterownika silnika?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Okolice Żywca
    Postów
    57
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    2010
    Blaszka z dziurami to nie jest zaślepienie EGR.

    Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    36
    Postów
    176
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    Wystarczyło użyć wyszukiwarki i może byś znalazł odpowiedź. Tutaj masz https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-4...-120-km-15083/

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 8V 120km Multijet
    Rocznik
    2007
    Zalecają taka blaszkę do zaślepienia jak sie ma DPF, niema błędów EGR i nie był softowo wycinany

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Nie mam żadnych błędów na komputerze, egr pracuje prawidłowo

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    36
    Postów
    176
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    Może pod podanym linkiem zadaj pytanie i ktoś odpowie. Warto spróbować

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,099
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    1. Zaślepić EGR pełną blachą na próbę. Blacha z otworami może w niektórych przypadkach zmulić auto na niskich obrotach.
    2. Sprawdzić korekty wtryskiwaczy.
    Nigdy więcej STILO

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 8V 120km Multijet
    Rocznik
    2007
    W dniu dzisiejszym jeszcze raz zaślepiony został całkowicie egr i niestety dalej to samo, na komputerze wtryski były sprawdzane, 3 są po ok 1.0 a jeden 2.0

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,099
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Jak masz kabel i soft to logować podczas jazdy wszystkie czujniki odpowiedzialne za przyspieszenie

    1. Przepływomierz (masa powietrza oczekiwana oraz rzeczywista)
    2. Czujnik ciśnienia w dolocie (ciśnienie doładowania oczekiwane oraz rzeczywiste)

    Korekty masz nie za ciekawe. Warto je zlogować na rozgrzanym silniku podczas spokojnej jazdy.
    Nigdy więcej STILO

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 8V 120km Multijet
    Rocznik
    2007
    heh dzięki za pomoc, się okazało że te silniki po prostu tak chodzą to jest 8 zaworowy silnik więc z dołu do momentu włączenia turbo się nie zbierają szałowo od 1800 obrotów rwie do przodu ostro jedyna opcja chyba to wgranie mapy

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2018
    Skąd
    włoszwa
    Postów
    1
    Auto
    grande 1.9
    Rocznik
    2012
    Dzięki mi też pomogło

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,099
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Artoss Zobacz post
    heh dzięki za pomoc, się okazało że te silniki po prostu tak chodzą to jest 8 zaworowy silnik więc z dołu do momentu włączenia turbo się nie zbierają szałowo od 1800 obrotów rwie do przodu ostro jedyna opcja chyba to wgranie mapy
    Żeby coś takiego stwierdzić musiałbyś swoje auto porównać z drugim takim samym, oczywiście sprawnym Za cielenie się diesla z niskich obrotów może odpowiadać turbosprężarka, a właściwie jej zapieczona zmienna geometria. Zrobić logi w trakcie jazdy oczekiwanego i zmierzonego ciśnienia. Poza tym, nieodpowiednie rozpylanie wtryskiwaczy też ma wpływ na moment obrotowy. Przy korektach rzędu +/-2mm o optymalnym spalaniu w cylindrach nie może być mowy. Poza tym, jak sam wspomniałeś to silnik 8V. W silnikach 8V cyklicznie sprawdza się i reguluje luz zaworowy który ma spory wpływ na dynamikę silnika również w zakresie niskich obrotów.
    Nigdy więcej STILO


 

Podobne tematy

  1. Falowanie obrotów/brak mocy Bravo 1.6 16v
    Napisany przez xKris na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-08-2017, 22:48
  2. Wibracje w zakresie 1100-2000 obrotów
    Napisany przez fadosz na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-03-2016, 21:38
  3. Brak mocy do 2,5 tys obrotów - 1,9 JTD 140 KM
    Napisany przez fanz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 23-01-2016, 16:52
  4. Brak mocy do 3000 obrotów - Mjtd 120 KM
    Napisany przez mkriso na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 29-05-2013, 22:08
  5. Efekt ślizgania się w pewnym zakresie obrotów jtd 105 km
    Napisany przez patryk2610 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-12-2012, 12:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 1.9 120km brak mocy

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl