Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
1.9 JTD 120 multijet brak mocy w dolnym zakresie obrotów
Witam wszystkich, stałem się posiadaczem fiata bravo II z silnikiem 1.9 JTD multi-jet 120km rok 2007, problem mój polega na tym że auto się nie zbiera poniżej 2000 obrotów, przy każdej zmianie biegów i różnych prędkościach trzeba czekać aż osiągnie to min.2000, egr został zaślepiony specjalna blaszką z trzema dziurkami, został podpięty pod komputer i nie było żadnych błędów, przepływomierz też był odpinany i nie przyniosło to efektów, szczelność dolotu OK, czujnik ciśnienia doładowania OK, co może być powodem? gdzie ewentualnie jeszcze można szukać?, pozdrawiam i proszę o pomoc
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Master
Zapieczona regulacja sterowania turbiną.Czasem pomaga mu jazda po autostradzie i wstawienie mu w palnik...Ewentualnie trzeba rozruszac mu geometrię turbiny.Zrob mu logi dynamiczne podczas jazdy ,moze cos wyjdzie
-
Nowy klubowicz
Dzięki za odpowiedz, wróciłem z nad morza w tamtym tygodniu, i po autostradzie dostał po garach i tez nic to nie dało
dodam jeszcze że turbina była też sprawdzana, ciśnienie daje książkowo, samochód nie kopci ani grama nawet przy mocnym obciążeniu
-
Master

Napisał
Artoss
Witam wszystkich, stałem się posiadaczem fiata bravo II z silnikiem 1.9 JTD multi-jet 120km rok 2007, problem mój polega na tym że auto się nie zbiera poniżej 2000 obrotów, przy każdej zmianie biegów i różnych prędkościach trzeba czekać aż osiągnie to min.2000, egr został zaślepiony specjalna blaszką z trzema dziurkami, został podpięty pod komputer i nie było żadnych błędów, przepływomierz też był odpinany i nie przyniosło to efektów, szczelność dolotu OK, czujnik ciśnienia doładowania OK, co może być powodem? gdzie ewentualnie jeszcze można szukać?, pozdrawiam i proszę o pomoc
Czy po zaślepieniu EGR był on wycięty coftowo ze sterownika silnika?
-
Nowy klubowicz
Blaszka z dziurami to nie jest zaślepienie EGR.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
Klubowicz
Wystarczyło użyć wyszukiwarki i może byś znalazł odpowiedź. Tutaj masz https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-4...-120-km-15083/
-
Nowy klubowicz
Zalecają taka blaszkę do zaślepienia jak sie ma DPF, niema błędów EGR i nie był softowo wycinany
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie mam żadnych błędów na komputerze, egr pracuje prawidłowo
-
Klubowicz
Może pod podanym linkiem zadaj pytanie i ktoś odpowie. Warto spróbować
-
1. Zaślepić EGR pełną blachą na próbę. Blacha z otworami może w niektórych przypadkach zmulić auto na niskich obrotach.
2. Sprawdzić korekty wtryskiwaczy.
-
Nowy klubowicz
W dniu dzisiejszym jeszcze raz zaślepiony został całkowicie egr i niestety dalej to samo, na komputerze wtryski były sprawdzane, 3 są po ok 1.0 a jeden 2.0
-
Jak masz kabel i soft to logować podczas jazdy wszystkie czujniki odpowiedzialne za przyspieszenie
1. Przepływomierz (masa powietrza oczekiwana oraz rzeczywista)
2. Czujnik ciśnienia w dolocie (ciśnienie doładowania oczekiwane oraz rzeczywiste)
Korekty masz nie za ciekawe. Warto je zlogować na rozgrzanym silniku podczas spokojnej jazdy.
-
Nowy klubowicz
-
Nowy klubowicz
-

Napisał
Artoss
heh dzięki za pomoc, się okazało że te silniki po prostu tak chodzą

to jest 8 zaworowy silnik więc z dołu do momentu włączenia turbo się nie zbierają szałowo

od 1800 obrotów rwie do przodu ostro

jedyna opcja chyba to wgranie mapy

Żeby coś takiego stwierdzić musiałbyś swoje auto porównać z drugim takim samym, oczywiście sprawnym
Za cielenie się diesla z niskich obrotów może odpowiadać turbosprężarka, a właściwie jej zapieczona zmienna geometria. Zrobić logi w trakcie jazdy oczekiwanego i zmierzonego ciśnienia. Poza tym, nieodpowiednie rozpylanie wtryskiwaczy też ma wpływ na moment obrotowy. Przy korektach rzędu +/-2mm o optymalnym spalaniu w cylindrach nie może być mowy. Poza tym, jak sam wspomniałeś to silnik 8V. W silnikach 8V cyklicznie sprawdza się i reguluje luz zaworowy który ma spory wpływ na dynamikę silnika również w zakresie niskich obrotów.
Podobne tematy
-
Napisany przez xKris na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 31-08-2017, 22:48
-
Napisany przez fadosz na forum Croma
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 10-03-2016, 21:38
-
Napisany przez fanz na forum Stilo
Odpowiedzi: 13
Ostatni post: 23-01-2016, 16:52
-
Napisany przez mkriso na forum Bravo II
Odpowiedzi: 62
Ostatni post: 29-05-2013, 22:08
-
Napisany przez patryk2610 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 12-12-2012, 12:27
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
https:fiatklubpolska.plbravo-ii-4671-9-jtd-120-multijet-brak-mocy-w-dolnym-zakresie-obrotow-42260
,
fiat 1.9 120km brak mocy Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:26.
W sieci od 2007 roku.