Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    45
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017

    1.6 Multijet korekta wtryskow

    drodzy koledzy prosiłbym o opinię odnośnie korekt które wyglądają dosyć dziwnie,a zbliża mi się wizyta w ASO i zastanawiam się czy poruszyć temat. Jest to Tipo, ale jako że mało jest tam użytkowników tego silnika, postanowiłem poszukać tu.

    Takie oto mam wykresy przykładowe:

    a) na idlu (ciepły silnik)
    wtryski1.JPG

    b) przy 100km/h
    wtryski2.JPG


    oraz cały pliczek z MESa tu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Jaki przebieg auta?
    Jakie paliwo tankujesz?

    Z wykresów wygląda, że jest problem na 1 cylindrze.

  4. #3
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    45
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017
    przebieg 58000, tankowanie głównie Orlen , sporadycznie /BP/Lotos , zazwyczaj "lepszejsze" paliwo.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,917
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Mozesz zastosować cos do "czyszczenia: wtryskiwaczy, na kilka zbiornikow paliwa. Sam jestem ciekaw ,czy w ramach gwarancji serwis podejmie się czyszczenia wtryskiwaczy?Czy zignorują temat...?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    cos do "czyszczenia: wtryskiwaczy
    Jako to coś, ja mogę polecić preparaty od LM. Przerabiałem temat i jestem zadowolony.

    I jeszcze jako ciekawostkę możesz zatankować zwykłego ON z Lotosa. Przejeździj jeden bak i wtedy jeszcze raz sprawdź korekty.

    Jak wysoko kręcisz silnik?
    Jazda po mieście, czy w trasie?
    Jak wychodzi Ci średnie spalanie?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    36
    Postów
    47
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    Dobrze by też było zerknąć na parametry pracy DPF-a. Może to dać jakąś informacje o kondycji silnika i osprzętu.
    A tak poza korektami - widzisz jakieś niepokojące objawy? Problemy z uruchamianiem, spadek osiągów itd?

  8. #7
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    45
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017
    to może od początku zatem. Auto od momentu kupna było "z problemami". Kupiłem diesla spodziewając sie spalania na poziomie 5-5.5 max (dla porównania wcześniej miałem 20 letnie passeratti które cisnięte na maxa praktycznie 6.0 nie przekraczało). Mieszkam poza miastem, 95% moich dróg to podmiejskie, obwodnica, kawałek autostrady.Trasy bardzo powtarzalne, codziennie minimum 100km. W mieście jestem raz na dwa tygodnie jak muszę,a jak nie to nie jestem. Praktycznie nie mam krótkich odcinków. Zazwyczaj wsiadam w auto i 20-60 km, robota, i powrót lub kolejny podobny odcinek do kolejnego klienta.

    Jakież było moje zaskoczenie kiedy nowe auto paliło 6.4. Zawsze. Każdy jeden bak -nie ważne czy jeździłem 170 czy 90, stopa czy tempomat. Od razu ucinam pytanie o kompa -liczone z dystrybutora (btw komp wychodził identycznie!). Do tego przyspieszenie było według mnie mułowate oraz sporadycznie zdarzało się że auto nie reagowało na gaz podczas jazdy ze stałą prędkością.(np jadę 100km/h dojeżdżam do auta przed sobą i chcąc go wyprzedzić naciskam gaz a tam brak reakcji przez 4 sekundy (nie turbodziura - brak jakiejkolwiek reakcji) i po chwili zaczyna przyspieszać.

    Przy 5000 wyskoczył checkengine i ASO wykryło zbyt wysokie napięcie na przepustnicy. Wymienili przepustnicę i problem z brakiem reakcji na gaz zniknął w 100% (auto nadal przyspiesza tak sobie, ale przynajmniej reaguje), spalanie "spadło" do 6.2-6.3 - uwierzcie mi że próbowałem wszystkiego,ale auto za każdym jednym razem spalało taką samą ilość paliwa. Przyzwyczaiłem się i nagle przy 14000 (raczej przypadkowe) zaczął palić 5.7. I tak było np 5 baków, a potem 7 baków 6.3 - przypominam, praktycznie te same trasy i kiedy widziałem że więcej pali próbowałem jeździć motylą nóżką - nic - jak wpadł w tryb spalania 6.3 to nie dało się nic zbić.

    Tutaj zakupiłem interface obd oraz soft i zacząłem sprawdzac co tam się dzieje. Moje uwagi zawiozłem do ASO gdzie wiadomo jak traktuje się klienta który mówi że mu auto za duzo pali :/ Po kilku wizytach i przepychankach zaprogramowali mi kompa i stał się cud. Auto zaczęło palić 5.3 na tych samych trasach i to bez żadnego wysiłku lekkiej nogi. Przez 4 baki.... potem znowu koło 6 wzwyż. ASO już mnie nie chce oglądać, doszło do momentu kiedy wezwali "niezależnego" rzeczoznawcę który piłując auto pod 5k rpm stwierdził że wszystko jest ok. Bez żadnego komputera hihi. Na moje wskazania błędów EGR na poziomie 70% powiedział że mam nieautoryzowane oprogramowanie. (Patrzył jak małpa na samolot widząc odczyty w komórce swoją drogą ...)

    Zatem obserwowałem dalej co się dzieje. I dlaczego raz tak, a raz siak.

    Finalne ustalenia:
    - auto spala "normalnie" kiedy na dworze jest 23-25C. Powyżej tego spalanie rośnie , poniżej tego spalanie rośnie. Normalnie tzn 5.1 jak jeżdżę bez zwracania uwagi na styl , zazwyczaj do 120, jezeli sie postaram to wychodzi 4.7.
    - na odpiętej przepływce auto przyspiesza jak należy, nic nie muli, 5.0 nie sposób przekroczyć. (wymieniłem przepływkę i się troszkę poprawiło, ale 100% jeszcze nie ma, musze poczekać na chłodniejsze dni żeby mieć pełny obraz)
    - podczas przyspieszania, zaraz powyżej 3000rpm przyspieszenie łapie jakby drugi oddech - takiego spodziewałbym się normalnie, ale jest ono dopiero dokładnie powyżej 3k rpm
    - im zimniej tym mam większe błedy na EGR, masowo zaczyna się poniżej 5C najpierw koło 20-30%, koło 0C to już 50%, poniżej 70-80% błędów (komp twierdzi że nie kazał mu się otwierać , a on jest otwarty na taką skalę!)
    - dpf wypala się co około 350-450 km, z tego co ustaliłem jest to ok (w ASO panowie nie wiedzą co ile powinien, więc wiedza internetowa)
    - auto ma delikatniusie drgania -nie zwracałem na to uwagi, bo to diesel przecież, ale są momenty kiedy te drgania ustają w 100% i wtedy czuję róznicę

    No i teraz wracamy do korekt. Szukając już wszędzie rozwiązania problemu i sprawdzając parametr po parametrze trafiłem na tą rozbieżność w korektach wtrysków - stąd pytanie o poprawność, bo jak na moje oko wygląda to źle, no i ciekawe czy ma przełożenie na powyzsze problemy....

  9. #8
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Tak, rozbieżność jest zbyt wysoka, szczególnie pierwszy cylinder bardzo odbiega od reszty.

    Ja oddał bym komplet do regeneracji.

    Możesz jeszcze poobserwować jak zachowuje się ciśnienie paliwa na listwie w zależności do oczekiwanego ciśnienia, najlepiej z prędkością obrotową silnika.
    Wykluczy to problemy z pompą CR.

  10. #9
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    45
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017
    Cisnienie pokrywa się w 99,99% z oczekiwanym także tu raczej jest ok. Naparzam do ASO zatem w przyszłym tygodniu i zobaczymy co tym razem usłyszę. Wrócę niebawem z wynikami.


 

Podobne tematy

  1. Korekta licznika po wymianie zegarów
    Napisany przez oski981 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 08-03-2024, 14:52
  2. Kalibracja / korekta licznika 1.3 multijet
    Napisany przez miuosh na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-09-2021, 23:13
  3. korekta wtryskow
    Napisany przez cac na forum Silniki Diesla Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-11-2020, 15:12
  4. Korekta krótkoterminowa
    Napisany przez sp3ra na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-08-2017, 21:54
  5. korekta stilo 2006
    Napisany przez tomasnew na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2016, 14:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-4671-6-multijet-korekta-wtryskow-45349

korekty 1.6 mjet

1.6 mjet korekty

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl