Witamy na Fiat Klub Polska

- Forum
- Osobowe
- Bravo II
- 1,4 Multi air 140 km ( problemy po wymianie rozrządu i oleju ) lub zbieg okoliczności
-
Klubowicz
1,4 Multi air 140 km ( problemy po wymianie rozrządu i oleju ) lub zbieg okoliczności
Kupilem auto i dwa tygodnie palił od strzała ( igła) a w poniedziałek po odebraniu od mechanika problemy z odpalaniem , nie ma znaczenia czy zimny czy ciepeły , raz zapali od strzała za dotknięciem a chwie później nie moge 3 razy odpalic .. Wymieniłem w sumie klocki.filtry wszystkie , olej wlał motul 5w40 x-cess
kompletny cały rozrząd . Jedynie w poniedziałek mam podjechać na wymianę śruby z filtrem od turbo i tego filterka od modułu Multiair bo nie mieli na stanie i czekałem na kuriera na następny dzień ( wtorek ) jade do niego i mówi o sprawie ze oddawałem auto super sprawne a teraz takie jaja , stwierdził że może rozrząd coś żle ustawił ( jakiś kąt czy coś ) i żebym zostawił to na jutro naprawi. Zostawiłem i na nastepny dzień ide odebrać auto ale stwierdził że jednak dopiero jutro bo nie ma blokad i musi od kogoś pożyczyć ..Idę znów na następny dzień i stwierdził że przestawił rozrząd o dosłownie 2mm.i jest super , przy nim akurat odpalil ale już mechanik zaczął coś mówić że czytał że to może multi air się kończy że to że tamto ze może dlatego że inspekcji wymiany oleju nie wbił w kompa bo nie ma proghramu .. Później samochód odpalał normalnie a wieczorem znowu maskar i do tej pory pali jak mu się zachce ( kręci a nie zaskakuje co ktorys raz) dzwonie do mechanika a ten stwierdzil ze 100% rozrząd dobrze wymieniony na blokadach i już nie będzie ruszał , że może cos innego się zepsuło ( zbieg okoliczności ) W poniedziałek mam zostawić zeby mi wymienił ten filterek modułu i srube od turbo .I nie wiem jak z nim gadac .Martwie się bo to nowe auto i tak długo na nie czekałem ,...Byłem dziś u trzech różnych mechaników , nikt niestety nie ma czasu żeby auto podniesc i zobaczyć na rozrząd , wszyscy natomiast kilkakrotnie odpalali i nasłuchiwali co się dzieje ,. Cala trójka miała te same wersje - że to odpalanie to nie wina rozrządu ( może zbieg okoliczności a może poprzednik coś przypadkowo uwalił ) ze gdyby rozrzad to auto by wywlaiło jakiś bład, albo inaczej by chodziło , albo by muliło , wszyscy stwierdzili ze auto już po odpaleniu pięknie chodzi i obstawiają coś z rozrusznikiem ( chyba jakiś Bendix przepuszcza ) , dzwoniłem do aso zapytać o olej to powiedzieli że przy takich przebiegach i czestych wymianach nie ma wpływu olej na prace i sopokojnie rok mogę jeżdzić na motul x-cess a w przyszłym roku mozna zmienic na x-clean.
Przypomniało mi się też że mechanik mówił że musiał odpiąć akumulator i że mogły mi się pokasować jakieś ustawienia w kompie więc żebym wiedział
Ponadto mówił że gdy coś wymienial to wylalo mu olej i troche usmarowało wszystko od strony przedniej i od strony rozrządu + płyta i żebym o tym wiedział bo auto było suche jak pieprz pod maską . Może jakiś czujnik? kable zalał, zasmarował ??
Zimny silnik z rana dziś odpalił od strzała i tak pracuje ( troche jakieś dziwne dzwięki w połowie i na końcu filmiku słychac) auto jak zapali to igła, nic nie dławi , nie przerywa, nie ma błedów, kopa ma super
https://www.youtube.com/watch?v=7xwIc0xmzpw
Ostatnio edytowane przez monkey22 ; 25-05-2019 o 14:20
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Musisz podjechać do kogoś kto ma komputer i zrobi ci kilka procedur wymaganych po wymianie rozrządu i oleju . W silniku z modułem Multiar są pewne wymogi do wykonania komputerem po wymianie w/w rzeczy.
-
Klubowicz
Ok. dzięki - a jest możliwe że z powodu nie wpisania tych czynności w ECU sa takie problemy z odpalaniem??
-
Tak . Muszą być przywrócone pewne wartości i ustawienia .
-
Klubowicz
Dziś trochę pojeździłem , mechanik wymienił filterek modułu oraz srubę z filtrem na turbo i kazał jechać na komputer . Znalazłem gościa a najlepszym w okolicy komputerem ( jedyny który sia podjął ) Było kilka błedów typu klimatyzacja, czujnik abs itp , skasował , W silniku turbo itp żadnego błedu nie ma , Zaznaczył opcje WYMIANA OLEJU i to wszystko , ale mówił że warto jechać do ASO bo on nie ma możliwości wykonać jakiejś Kalibracji ( adaptacja Modułu po wymianach ) , on stwietrdził ze nic zlego się nie pokazuje na komputerze .
-
Po wymianie paska rozrządu trzeba zrobić Procedurę wymiany Tu masz z opisu skopiowane :
Procedura ta musi być wykonana w przypadku wymiany czujnika obrotów lub paska rozrządu. Umożliwia zresetowanie w jednostce sterującej adaptowalnych parametrów modułu UniAir oraz koła fonicznego.
Po pomyślnym zakończeniu procedury wyłącz zapłon (OFF) i odczekaj 60 sekund aby pozwolić ECU na zresetowanie wewnętrznych rejestrów.
UWAGA: Zaleca się wykonać procedurę 'Adaptacji nastawników korekty dyspersji UniAir'.
Ponadto wymiana oleju i znów skopiowany opis:
Po wymianie oleju procedura ta spowoduje wyzerowanie wszystkich parametrów adaptacyjnych modułu UniAir w jednostce sterującej. Wyłącz zapłon (OFF) i zaczekaj 60 sekund po pomyślnym wykonaniu tej procedury aby pozwolić ECU na wyzerowanie wewnętrznych rejestrów.
Ciekawe czy komputerem zrobił tą procedurę (czy jego komputer obsłużył tą funkcję w sterowniku silnika czy w zrobił to jako "przegląd"
Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 27-05-2019 o 19:33
-
Klubowicz
jestem umówiony w aso na sobote - wole jednak tego przypilnowac .Dziękuje za taki super opis
-
Klubowicz
Wiem że nudzę więc przepraszam i proszę o wybaczenie .Dalej się bujam od kwietnia z problemem i nikt nie potrafi stwierdzić co to - teraz mechanik mi dzwonił że chyba coś odcina pompę paliwa ( jakis sygnał traci ) w tym momencie jak nie chce odpalić . W dniu kiedy wszystko się zaczęło ( 6 miesięcy temu ) to był wymieniany rozrząd , filtry i oleje ( filtr paliwa też). Ktoś miał kiedyś taki problem i nakieruje ?
wielokrotnie jest tak ze moge krecic 20-40 sekund i nie zaskoczy , dopiero jak wyciagne kluczyk i na nowo zakrece to zaskoczy , a nieraz i 5 razy nie zaskoczy ., Mechanik który wymieniał bendix mówił ze rozrusznik puszcza prad na cewki i że jest raczej ok ( co kolwiek by to znaczylo )I uwierzcie mi że nie oglada auta jeden mechanik tylko już chyba 6 było - 3 x komputer ( zero błedów ) bylo ASO , był mechanik polecany na grupie alfaholicy . .Nikt nie potrafi prosto powiedziec o co chodzi ,
Była płukanka , wymieniony bendix, swiece, , filterki , oleje , rozrzad , i bujam sie juz od kwietnia oszaleć idzie.
Jedni najpierw pierwsze ze moduł pewno a teraz juz każdy twierdzi że to na pewno nei moduł tylko albo pompa , przekaźnik a może immo , a moze rozrusznik . Wnet pół auta by wymienili ;/ .W ASO pierwsze co to juz na jutro chcą na wymiane modułu kierowac a na diagnozie nie potrafili stwierdzic co to jest - jestem załamany a tu zima idzie.
Od ujawnienia usterki zrobiłem 4 k km, ( na wczasy cięgiem 2x po 800km ) autostrada do 200 lekko , spalanie trasa 8l pod obciążeniem full całe auto z rowerami, na mieście 12 tylko na krótkich odcinkach ..
Jak zapali to śmiga jak nowy ,
Na filmiku 5-6 odpaleń z różnym skutkiem . I tak jest nieźle . Raz zapali od strzała a innym razem jak na filmie lub gorzej . Klekota osłona bo mechanik poprzedni urwał plastik od mocowania .Oszaleć idzie
http://<a href="https://www.youtube....FkEUCVAg3s</a>
-
-
Klubowicz
-
Nowy klubowicz
Nie znam się dlatego nie traktuj tego jak diagnozę... na filmie widać że w momentach gdy występuję ten "dziwny" dźwięk nie "telepie" silnikiem - tak jakby to bendix "przerywał" tzn w tych momentach rozrusznik kręci ale "samym sobą". Może jednak warto dokładniej przyjrzeć się okablowaniu/przekaźnikom i samemu rozrusznikowi?
-
Klubowicz

Napisał
Rzadzik27
Nie znam się dlatego nie traktuj tego jak diagnozę... na filmie widać że w momentach gdy występuję ten "dziwny" dźwięk nie "telepie" silnikiem - tak jakby to bendix "przerywał" tzn w tych momentach rozrusznik kręci ale "samym sobą". Może jednak warto dokładniej przyjrzeć się okablowaniu/przekaźnikom i samemu rozrusznikowi?
bendix był wymieniany
Dla mnie każda wskazówka jest ważna bo już za długo i zbyt wielu mechaników mnie zbywa. Każdy z rutyny że albo moduł albo wina rozrządu a potem że jednak nie to . Nikt nie bierze pod uwagę że główny mechanik podczas wymiany rozrządu , filtrów olejów i klocków mogę coś przypadkowo uszkodzić .jakiś kabel. Czujnik .może coś w rozruszniku.. ja rozumiem gdyby to jeden mechanik cały czas auto oglądał ale byłem u wielu a nawet w ASO . Wszyscy szybko szybko a ja płacę
-
No więc tak . Wykręcić rozrusznik . Sprawdzić trzeba zębatkę na rozruszniku i obracając sprawdzić całą zębatkę na wieńcu koła zamachowego.Wygląda jakby cofało zębatkę rozrusznika więc może być uszkodzona zębatka na kole zamachowym
-
Klubowicz
Dziękuję za poradę . Auto u mechanika już jest rozkrecone i diagnozowane ( może coś się dowiem jutro) . Proszę mi powiedzieć czy do takiego uszkodzenia które powoduje usterkę mogło dojść przypadkowo podczas wymiany rozrządu ? Czy to zbieg okoliczności że wszystko zaczęło się po wymianie rozrządu olejów ,klckow i filtrów
-
Wygląda na zbieg okoliczności .Ale ostateczna ocena o właściwej diagnozie
Podobne tematy
-
Napisany przez patrykbzg na forum Ducato III
Odpowiedzi: 7
Ostatni post: 29-04-2019, 16:18
-
Napisany przez misiaczek88on na forum Doblo II
Odpowiedzi: 16
Ostatni post: 13-05-2018, 13:08
-
Napisany przez toff na forum Punto II
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 11-10-2015, 10:47
-
Napisany przez records2002 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 11-04-2015, 09:42
-
Napisany przez Tomaszek na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 25-05-2009, 14:41
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
https:fiatklubpolska.plbravo-ii-4671-4-multi-air-140-km-problemy-po-wymianie-rozrzadu-i-oleju-lub-zbieg-okolicznosci-44656
,
kalibracja multiair bravo Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:28.
W sieci od 2007 roku.