Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    38
    Postów
    152
    Auto
    marea weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    1999

    1,4 Multi air 140 km ( problemy po wymianie rozrządu i oleju ) lub zbieg okoliczności

    Kupilem auto i dwa tygodnie palił od strzała ( igła) a w poniedziałek po odebraniu od mechanika problemy z odpalaniem , nie ma znaczenia czy zimny czy ciepeły , raz zapali od strzała za dotknięciem a chwie później nie moge 3 razy odpalic .. Wymieniłem w sumie klocki.filtry wszystkie , olej wlał motul 5w40 x-cess
    kompletny cały rozrząd . Jedynie w poniedziałek mam podjechać na wymianę śruby z filtrem od turbo i tego filterka od modułu Multiair bo nie mieli na stanie i czekałem na kuriera na następny dzień ( wtorek ) jade do niego i mówi o sprawie ze oddawałem auto super sprawne a teraz takie jaja , stwierdził że może rozrząd coś żle ustawił ( jakiś kąt czy coś ) i żebym zostawił to na jutro naprawi. Zostawiłem i na nastepny dzień ide odebrać auto ale stwierdził że jednak dopiero jutro bo nie ma blokad i musi od kogoś pożyczyć ..Idę znów na następny dzień i stwierdził że przestawił rozrząd o dosłownie 2mm.i jest super , przy nim akurat odpalil ale już mechanik zaczął coś mówić że czytał że to może multi air się kończy że to że tamto ze może dlatego że inspekcji wymiany oleju nie wbił w kompa bo nie ma proghramu .. Później samochód odpalał normalnie a wieczorem znowu maskar i do tej pory pali jak mu się zachce ( kręci a nie zaskakuje co ktorys raz) dzwonie do mechanika a ten stwierdzil ze 100% rozrząd dobrze wymieniony na blokadach i już nie będzie ruszał , że może cos innego się zepsuło ( zbieg okoliczności ) W poniedziałek mam zostawić zeby mi wymienił ten filterek modułu i srube od turbo .I nie wiem jak z nim gadac .Martwie się bo to nowe auto i tak długo na nie czekałem ,...Byłem dziś u trzech różnych mechaników , nikt niestety nie ma czasu żeby auto podniesc i zobaczyć na rozrząd , wszyscy natomiast kilkakrotnie odpalali i nasłuchiwali co się dzieje ,. Cala trójka miała te same wersje - że to odpalanie to nie wina rozrządu ( może zbieg okoliczności a może poprzednik coś przypadkowo uwalił ) ze gdyby rozrzad to auto by wywlaiło jakiś bład, albo inaczej by chodziło , albo by muliło , wszyscy stwierdzili ze auto już po odpaleniu pięknie chodzi i obstawiają coś z rozrusznikiem ( chyba jakiś Bendix przepuszcza ) , dzwoniłem do aso zapytać o olej to powiedzieli że przy takich przebiegach i czestych wymianach nie ma wpływu olej na prace i sopokojnie rok mogę jeżdzić na motul x-cess a w przyszłym roku mozna zmienic na x-clean.

    Przypomniało mi się też że mechanik mówił że musiał odpiąć akumulator i że mogły mi się pokasować jakieś ustawienia w kompie więc żebym wiedział

    Ponadto mówił że gdy coś wymienial to wylalo mu olej i troche usmarowało wszystko od strony przedniej i od strony rozrządu + płyta i żebym o tym wiedział bo auto było suche jak pieprz pod maską . Może jakiś czujnik? kable zalał, zasmarował ??



    Zimny silnik z rana dziś odpalił od strzała i tak pracuje ( troche jakieś dziwne dzwięki w połowie i na końcu filmiku słychac) auto jak zapali to igła, nic nie dławi , nie przerywa, nie ma błedów, kopa ma super

    https://www.youtube.com/watch?v=7xwIc0xmzpw
    Ostatnio edytowane przez monkey22 ; 25-05-2019 o 14:20



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,234
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Musisz podjechać do kogoś kto ma komputer i zrobi ci kilka procedur wymaganych po wymianie rozrządu i oleju . W silniku z modułem Multiar są pewne wymogi do wykonania komputerem po wymianie w/w rzeczy.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    38
    Postów
    152
    Auto
    marea weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    Ok. dzięki - a jest możliwe że z powodu nie wpisania tych czynności w ECU sa takie problemy z odpalaniem??

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,234
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Tak . Muszą być przywrócone pewne wartości i ustawienia .

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    38
    Postów
    152
    Auto
    marea weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    Dziś trochę pojeździłem , mechanik wymienił filterek modułu oraz srubę z filtrem na turbo i kazał jechać na komputer . Znalazłem gościa a najlepszym w okolicy komputerem ( jedyny który sia podjął ) Było kilka błedów typu klimatyzacja, czujnik abs itp , skasował , W silniku turbo itp żadnego błedu nie ma , Zaznaczył opcje WYMIANA OLEJU i to wszystko , ale mówił że warto jechać do ASO bo on nie ma możliwości wykonać jakiejś Kalibracji ( adaptacja Modułu po wymianach ) , on stwietrdził ze nic zlego się nie pokazuje na komputerze .

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,234
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Po wymianie paska rozrządu trzeba zrobić Procedurę wymiany Tu masz z opisu skopiowane :


    Procedura ta musi być wykonana w przypadku wymiany czujnika obrotów lub paska rozrządu. Umożliwia zresetowanie w jednostce sterującej adaptowalnych parametrów modułu UniAir oraz koła fonicznego.
    Po pomyślnym zakończeniu procedury wyłącz zapłon (OFF) i odczekaj 60 sekund aby pozwolić ECU na zresetowanie wewnętrznych rejestrów.
    UWAGA: Zaleca się wykonać procedurę 'Adaptacji nastawników korekty dyspersji UniAir'.

    Ponadto wymiana oleju i znów skopiowany opis:


    Po wymianie oleju procedura ta spowoduje wyzerowanie wszystkich parametrów adaptacyjnych modułu UniAir w jednostce sterującej. Wyłącz zapłon (OFF) i zaczekaj 60 sekund po pomyślnym wykonaniu tej procedury aby pozwolić ECU na wyzerowanie wewnętrznych rejestrów.

    Ciekawe czy komputerem zrobił tą procedurę (czy jego komputer obsłużył tą funkcję w sterowniku silnika czy w zrobił to jako "przegląd"
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 27-05-2019 o 19:33

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    38
    Postów
    152
    Auto
    marea weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    jestem umówiony w aso na sobote - wole jednak tego przypilnowac .Dziękuje za taki super opis


 

Podobne tematy

  1. 2,3 Multi 150km rozrząd
    Napisany przez patrykbzg na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-04-2019, 16:18
  2. Wymiana oleju i filtrów w silniku 1.6 Multi jet 105 km
    Napisany przez misiaczek88on na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 13-05-2018, 13:08
  3. Problemy po wymianie oleju i filtra
    Napisany przez toff na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-10-2015, 10:47
  4. Dwa problemy po wymianie sprzegla.
    Napisany przez records2002 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-04-2015, 09:42
  5. problemy po wymianie alternatora
    Napisany przez Tomaszek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-05-2009, 14:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl