Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2011
    Skąd
    Drwalew
    Wiek
    34
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1,2 / Seicento 1.1 mpi+lpg

    Exclamation Zawsze trefne kable zapłonowe?

    historyjka mojego auta.Proszę o pomoc , sam juz głupieje .

    Brava 1,2 16V silnik B2.000 gaz sekwencyjny sterownik stag 300-4

    Witam po zakupie bravy wszystko było ok , z czasem zaczęło sie robić źle . Dławienie sie silnika szarpanie itp... czasem zapalała sie przy tym marchewka na kilka sekund i gasła . w miedzy czasie cieknaca pompa wody ... nie pracująca sonda lambda( brak wahania V )

    rozrząd wymieniony kompletny ( prosiłem o no china ) dostałem gates, bosh, kraft. Tu myśle jest cacy .
    Wyczyszczona przepustnica ( wykręcona cała )
    Były próby z podmianką krokowca ( o ile można tą czesc tak nazwać ) . 0 różnicy w pracy silnika.
    Założona nowa Sonda Lambda ( niestety nie bosh , nazwy nie pamietam)

    Diagnoza na sposób sąsiada . sprawdzić kable zapłonowe , tj spryskać kable w nocy delikatnie spryskiwaczem od kwiatków .
    Wynik : CHOINKA tzn . widać jak przez kable przepływa iskra .

    Wymiana kabelków , połasiłem się na czeskie kable TESLA . Po wymianie jak by lepiej przez 2dni , 3 dnia to samo . szarpie na benzynie i na gazie , zapala się marchewka .
    Zwrot kabli do sprzedawcy , zakup kabli Magnet Marelii.. + 4x swiece zapłonowa NGK , jakieś tam ze średniej półki.

    Zakładam kable MM ,, nowe świece i z nadzieją patrze w przyszłość .... robie 50km jest cacy . dalej nie , pojawiają sie już delikatnie wcześniejsze objawy szarpania silnika podczas jazdy . przed chwilą je popryskałem woda i co widze . oczywiscie miejscami przepływajacą iskre...


    Przepraszam za litanie . Moje pytania:
    1. Czy w tym silniku trzeba robić adaptację przepustnicy ? jak?
    2. Po wymianie sondy trzeba robić adaptacje ? jak?
    3. czy da się bezpiecznie wyczyścić krokowca?
    4. Czy te kable są rzeczywiście uszkodzone wszystkie czy tak ma być ?

    Dodam jeszcze żę silnik potrafi zgasnać przy pierwszy odpaleniu , nie zawsze . za drugim łapie i chwile falują obroty ok 500-1500 potem sie normują i jest cacy . podczas przyspieszania jest raczej ok , najcześciej problem występuje przy równej jeździe.

    Prosze o rady co jeszcze mogę sprawdzić samodzielnie przy tym aucie by chodził jak należy ?

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Arant ; 08-07-2013 o 23:54



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Arant Zobacz post
    1. Czy w tym silniku trzeba robić adaptację przepustnicy ? jak?
    Tak. Przez podpięcie komputera z programem diagnostycznym.
    Cytat Napisał Arant Zobacz post
    2. Po wymianie sondy trzeba robić adaptacje ? jak?
    Nie, dobrze by było jednak sprawdzić jak pracuje (również na komputerze).
    Cytat Napisał Arant Zobacz post
    3. czy da się bezpiecznie wyczyścić krokowca?
    Tylko z zewnątrz. Jak krokowiec siada to się go wymienia.
    Cytat Napisał Arant Zobacz post
    4. Czy te kable są rzeczywiście uszkodzone wszystkie czy tak ma być ?
    Nie ma tak być Skoro iskry lecą po silniku i kablach to jest zdecydowanie źle.. Może być chyba też tak, że nie masz jakoś masy na silniku/cewce - sam nie wiem, ale tak czy siak kable są wg. mnie coś nie halo..

    Bardzo wiele pomogłaby Ci diagnoza komputerowa z adaptacją dodatkowo itp..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2011
    Skąd
    Drwalew
    Wiek
    34
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1,2 / Seicento 1.1 mpi+lpg
    Ok własnie dzwoniłem do sklepu gdzie zakupiłem ostatnie kable Magneti . zwrot bedzie bezproblemowy , zaoferowano mi kable Baru czy jakoś tak , wezme je i zobacze.

    Gdy zaczynałem walke z tym autem byłem na diagnostyce . jedyny bład to był bład sondy lambdy ( stała czy jakoś tak) .

    Rozumiem żę teraz muszę jechać na adaptacje przepustnicy i przy okazji przeskanowanie całej elektroniki .

    Co do korkowca to mam drugi , niestety używany na podmianke , sprzedający twierdził że 100% był sprawny podczac rozbiórki auta.

    Czy mogli bysci mi napisać coś wiecej na temat masy na silniku ? wiem wójek google wie wszystko i zaraz poszukam , ale gdyby ktoś napisał łopatologicznie jak sprawdzić czy jest ok i ew jak to poprawić to bedę wdzięczny

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Arant Zobacz post
    3. czy da się bezpiecznie wyczyścić krokowca?
    Da się, ale jest to trudna robota i łatwo popsuć , dlatego odradzam. Aczkolwiek wątpie żeby w Twoim przypadku był on winny.

    Cytat Napisał Arant Zobacz post
    1. Czy w tym silniku trzeba robić adaptację przepustnicy ? jak?
    Adaptacje zrobiłbym tak czy inaczej, albo pojechać gdzieś na diagnostykę albo kabel za 50zł + soft z internetu i zrobisz to sam.


    Cytat Napisał Arant Zobacz post
    4. Czy te kable są rzeczywiście uszkodzone wszystkie czy tak ma być ?
    Coś Ci psuje te kable i stąd taki efekt, może być to wina cewki zapłonowej.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2011
    Skąd
    Drwalew
    Wiek
    34
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1,2 / Seicento 1.1 mpi+lpg
    Ok już chyba wiem co to masa i gdzie ten przewód jest . w 1,2 silnikach jest on połoczony do akumulatora i niżej pod nim po prawej stronie do karoseri auta tak? odkrece go wyjme . wszystko tam wyczyszcze i zobacze czy to coś pomoże , przynajmniej nie zaszkodzi .

    kolego markshall czy da sie jako domowym sposobem zdiagnozować cewke? ja przy obserwacji kabli po ciemku w nocy nie widzę żadnych iskier na cewce itp. czy mogę w ten sposób wykluczyć jej wade?

    Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Arant Zobacz post
    kolego markshall czy da sie jako domowym sposobem zdiagnozować cewke? ja przy obserwacji kabli po ciemku w nocy nie widzę żadnych iskier na cewce itp. czy mogę w ten sposób wykluczyć jej wade?
    Można zmierzyć jej rezystancję aczkolwiek ten test nie do końca jest wiarygodny ;/ Najlepiej by było podmienić na inną. A iskier na cewce nie zobaczysz niestety.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2011
    Skąd
    Drwalew
    Wiek
    34
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1,2 / Seicento 1.1 mpi+lpg
    markshall dziś wieczorem założe nowe kable Baru czy jakoś tak , jeśli z tymi bedzie to samo to bede uderzał w stronę cewki. Tylko szkoda że z kasą tak krucho a jeszcze trzeba adaptacje u diagnosty zrobic ...

    Jak coś się ruszy w moim temacie to dam znać tu . Dzięki za porady .

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Arant Zobacz post
    markshall dziś wieczorem założe nowe kable Baru czy jakoś tak
    tak beru - to bdb firma jak co Ja nie sądzę aby to cewka była - niby jak może uszkodzić się cewka że są przebicia na nowych kablach??

    I nie chodzi o masę od aku do karoserii tylko od silnika do karoserii/akumulatora. Punktów masy jest pewnie kilka (2-3) na samym silniku..
    Co do diagnostyki - taniej i wielorazowo lepiej kupić sobie kabel za 50zł z przesyłką i diagnozować samemu..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2011
    Skąd
    Drwalew
    Wiek
    34
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1,2 / Seicento 1.1 mpi+lpg
    ok czyli mam szukać takiego kabelka od silnika do karoserii . przyjęte . a co do kabelka masz racje sa na allegro po 50-60zł , obawiałem sie że to "szajs" ale skoro zachęcacie to zaryzykuje i pobawie sie sam .

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    tak beru - to bdb firma jak co Ja nie sądzę aby to cewka była - niby jak może uszkodzić się cewka że są przebicia na nowych kablach??
    Też się zastanawiam aczkolwiek nie chce mi się wierzyć że kupił 2 razy pod rząd trefne kable, a jedyne co może moim zdaniem wpłynąć na ich żywotność to cewka. A co masz dokładnie na myśli z kiepską masą (w sensie co ona niby powoduje? )

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Też się zastanawiam aczkolwiek nie chce mi się wierzyć że kupił 2 razy pod rząd trefne kable, a jedyne co może moim zdaniem wpłynąć na ich żywotność to cewka. A co masz dokładnie na myśli z kiepską masą (w sensie co ona niby powoduje? )
    Fakt to trochę dziwne, ale przecież kable powinny mieć izolację uniemożliwiającą przebicia a iskry sobie śmigają.. Iskra powinna przejść przez kabel do świecy tam przeskoczyć do 2giej elektrody świecy i wylądować w.. bloku silnika. Jeżeli masa silnika jest średnia to może takie cuda mogą się dziać, że iskra szuka ujścia wcześniej.. Ciągle jednak uważam, że skoro błyska wcześniej to jest coś nie tak.

    Do autora - błyska wszędzie czy z jakiegoś konkretnego kabla??
    Kabel do diagnostyki kupuj od viakena - mamy zniżkę klubową. Kable robi dobre.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2011
    Skąd
    Drwalew
    Wiek
    34
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1,2 / Seicento 1.1 mpi+lpg
    We wszystkich zakupionych kablach do tej pory iskry było widać na wszystkich 4-ech kablach , tak mniej więcej 2cm od połączenia z cewką do ok połowy długosci kabli . Do połowy kable moga mieć rzeczywiście jakąś styczność z samym silnikiem , dalej albo leża na plastiku lub wiszą w powietrzu i tam jest raczej ok.

    Dziś zakładam te kable z firmy Beru zobaczymy...

    Pytanie czy da się sprawdzić czy masa jest dobra? jeśli tak to jak ? czym?
    Jesli pytanie jest głupie , przepraszam , jestem zielony .

    Dla pewnosci
    http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-e...yku-obd2.html#
    +
    http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html
    + jakiś darmowy program do analizy
    i rozumiem że na moją bravke wystarczy i sam sobie dam rade zrobić adaptacje przepustnicy itp?
    Ostatnio edytowane przez Arant ; 09-07-2013 o 19:23

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Arant Zobacz post
    i rozumiem że na moją bravke wystarczy i sam sobie dam rade zrobić adaptacje przepustnicy itp?
    o to już pytaj w temacie o diagnostyce.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2011
    Skąd
    Drwalew
    Wiek
    34
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1,2 / Seicento 1.1 mpi+lpg
    Założone kable BERU . Obserwacja w nocy: 3 sa idealnie bez przebić , 1 minimalnie coś widać iskre . narazie zostawie pojeżdżę ze 2-3 dni . dzis 25km narazie idealnie bez objawu szarpania.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie no to faktycznie masz coś tam nie halo, 3 kable to już praktycznie nie możliwe aby były uszkodzone..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] Kable zapłonowe NGK RC-FT1203: Fiat Bravo, Brava, Palio, Punto, silniki 1.2 (Śląsk)
    Napisany przez SZOPENRAPU na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-10-2013, 17:35
  2. Kable zapłonowe Fiat Brava 1.2 2000r jakie wybrać
    Napisany przez ryyyAv na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 30-04-2013, 21:56
  3. Fiat bravo kręci ale nie zawsze odpala
    Napisany przez grzechot80 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-11-2012, 12:57
  4. FIAT BRAVO - Trefne Auto !!!!
    Napisany przez alex82 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 21-03-2011, 18:47
  5. LPG Palio 1.2 jak zimny zawsze gaśnie
    Napisany przez beatnik na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-12-2008, 18:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przewody tesla opinie

kable tesla opinie

przewody zaplonowe tesla

cewki tesla opiniefiat bravo 1.6 16v przebicie na nowych kablachtesla orzewodyprzewody zaplonowe domowej robotyprzewody zaplonowe blyskaja w nocy prosty sposobzla kolejnosc kabli fiat 1.6 16vauto psuje kable zaplonowetesla przewody wnrrzystancja na.kablach wn fiat.bravakolejnosc kabli zaplonowych fiat brava 1.2kable ngk 1203kable cewek marea 1 8 nowe

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl