Chyba tak zrobię, zamówię w środę i w sobotę wymienię.
A tłumik pospawany... 60zł zapłaciłem... więc nie jest źle. Jeszcze trochę niech pożyje, jak wyjdzie mu druga dziura to wtedy wymienię, ale wpierw zawieszenie.
Chyba tak zrobię, zamówię w środę i w sobotę wymienię.
A tłumik pospawany... 60zł zapłaciłem... więc nie jest źle. Jeszcze trochę niech pożyje, jak wyjdzie mu druga dziura to wtedy wymienię, ale wpierw zawieszenie.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Miałem Febi, nie polecam, posypały się po niecałych 15k km.... Teraz mam Delphi, rok minął (13k km) i jak na razie wszystko sztywne.
Bez problemu mogę załatwić ale ja raczej już tam nie będę kupował wahaczy... Chyba trafiłem na podróbkę TRW i dlatego.
Sądzę że jeśli komuś wahacze mało wytrzymały tzn że: albo kupił podróbkę zamiennika, albo wada fabryczna, lub złe zamontowanie- chociaż nie wiem jak można źle zamontować wahacz
Ano podobno można źle zamontować, słyszałem że nie powinno się dokręcać do końca tulei wahacza jeśli auto wisi w powietrzu na podnośniku, tylko dopiero po opuszczeniu na koła. Ja mam wahacze Lemfordera, na razie jeżdżę na nich ok. 15 tysięcy i nie widzę żadnych niepokojących objawów. Również wizualnie
A coś słyszeliście o Teknorot'ach? Turcy to klepią, ale podobnież Delphi z nimi blisko stoi (kiedyś podobnież na ich stronie widać było zdjęcia z zakładu i stały pudła Dlephi obok ich)
---------- Post dodany o 10:07 ---------- Poprzedni post dodany był o 10:05 ----------
Ile zapłaciłeś per sztuka?
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Ja płaciłem bardzo tanio ponieważ 190 zł za sztukę - znajomy mechanik zamawiał w hurtowni na swój rabat i od razu mi je montował. Przy okazji wtedy zmieniałem końcówkę drążka na FEBI za którą zapłaciłem u niego 55 zł.
Odnośnie teknoszrota, to wcześniej miałem takie założone i nie przeżyły nawet roku, tj. ~ 20 tys. i zaczęły się tłuc tuleje oraz sworzeń. Być może wynikało to właśnie z nieprawidłowego montażu w innym warsztacie, gdzie praktykant "się uczył" i właśnie dokręcał wszystko w górze.
Czyli, że dokręcić jak auto będzie już stało na kołach?
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Tak mi powiedział znajomy który jest mechanikiem i z tego co wiem to często uczestniczy w jakichś szkoleniach z zakresu mechaniki Podobno gdy dokręca się na podnośniku to po opuszczeniu auta od razu generują się jakieś naprężenia przy tulejach i po paru tysiącach wysiadają.
Chmm ok, będę wymieniał sam więc zastosuje radę
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
No tak, mi kiedyś mechanik też tak kazał, i tłumaczył tym że jak dokręcimy wahacze w momencie gdy auto jest podniesione, to po opuszczeniu guma odrywa się od ścianek tulei, i taki wahacz długo nie pojeździ. Tylko że jak kupujemy nowy wahacz to przeważnie tuleje nie są wciśnięte na wahacz w jego optymalnym położeniu. Nie dawno wymieniałem wahacz w aucie kolegi i tuleje były wciśnięte tak że trzeba było wahacz na siłę cisnąć w dół żeby śruby załapały. Minęło pół roku i pojechał na trzepaki bo gdzieś mu coś tłukło z drugiej strony. Okazało się że z drugiej strony wszystko w porządku ale ten wymieniany wahacz już ma niewielkie luzy na tulejach.
Ale ta guma w tulei siedzi przecież sztywno, ją nie idzie obrócić i guma będzie stawiać opór przy próbie działania góra/dół. Chyba, że czegoś nie łapie
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Tuleja powinna być założona na wahacz tak aby jej zakres pracy góra/dół był mniej więcej jednakowy przy aucie na kołach. Wtedy guma nie powinna oderwać się od ścianek. Nie wiem czy we wszystkich wahaczach jest tak samo ale w tym który ja wymieniałem u kolegi, tuleje były wciśnięte na wahacz tak że aby załapać śruby trzeba było ze sporą siłą cisnąć wahacz w dół. I teraz wyobraź sobie jaką sprężystość musiała by mieć guma żeby pokonać zakres pracy wahacza od pozycji najniższej do najwyższej. Jeżeli tuleje były by założone w optymalnej pozycji wahacza zakres ten będzie o połowę mniejszy, więc i możliwość oderwania się gumy od ścianek tulei jest dużo mniejsza.
O tym też później pomyślałem. Wahacze zamówione. W czwartek (następny) wymiana, ale u rodziców to zrobię. Mają kanał to praca przyjemniejsza.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Wymiana się udała, zainstalowałem FAST jako wahacze, TRW końcówki drążka kierowniczego oraz FAST końcówki drążka stabilizatora. FAST był "oryginal", bo często się zdarzało, że widziałem Fast w sklepach/aukcjach bez oznaczeń "fast oryginal". Zobaczymy ile wytrzymają, aktualnie nic nie stuka, puka jest ok. Zrobione już około 1000 kilometrów.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
No śmigał i nie marudził <samochód>
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT