Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009

    Za niskie wolne obroty brava 1.2

    Czasem ECU nie rozpoznaje biegu jałowego i silnik ma 500-600 obrotów, a nawet potrafi zgasnąć po włączeniu klimy. W tym silniku nie ma magicznego mikrostyku mówiącego o pozycji jałowej pedału gazu, więc ECU rozpoznaje to chyba przez TPS? Jeździłem trochę z podpiętym lapkiem i w tych momentach ECU nie rozpoznaje biegu jałowego, więc nie steruje obrotami, stąd taki efekt. Czy winny jest ewidentnie silnik krokowy zintegrowany z TPS? Testowałem go troszkę, rezystancja zmienia się płynnie, na odczytach FES nie ma żadnych szpilek, więc zastanawiam się czy aby na pewno to jest tego wina. Jedyna rzecz która mnie dziwi, to jak wybiorę w FES testy i "test silnika krokowego" to macha trochę przepustnicą od zera do jakiś 15 stopni a następnie pokazuje, że test zakończony niepowodzeniem... Nie chcę wymieniać tego bezsensu, bo tanie nie jest, więc będę wdzięczny za radę...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Ciężko jest pójdzieć,ja bym proponował podmiane jeśli jest to możliwe,ewentualnie wyczyścić
    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    To że niepowodzeniem się kończy nie oznacza że od razu jest padnięty ale z przepustnicami bywają jaja.. Z tego co mówisz to Ty masz już tam potencjometr pedału przyspieszenia i siłownik na przepustnicy przez co nie masz krokowca? Takie rozwiązanie ma młoda w peugeocie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Też to zauważyłem w swoim Bravo , ustępuje po poruszaniu wiązką przewodów pod kolektorem ssącym .
    Test zakończony niepowodzeniem - FES 3.4 też tak mi pokazuje .

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    To że niepowodzeniem się kończy nie oznacza że od razu jest padnięty ale z przepustnicami bywają jaja.. Z tego co mówisz to Ty masz już tam potencjometr pedału przyspieszenia i siłownik na przepustnicy przez co nie masz krokowca? Takie rozwiązanie ma młoda w peugeocie..
    Nie, mam 2000 rocznik i jeszcze linkę od gazu.

    Właśnie też uważam, że niepowodzenie testu nie jest wiążące... FES po prostu ma chyba jakieś własne błędy, np. ABS w moim aucie nie przechodzi żadnego testu a działa Może faktycznie problem leży w wiązce przewodów? Trzeba będzie poobserwować.
    Ostatnio edytowane przez markshall ; 31-05-2012 o 12:25

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Pisałem o roczniku 2000 i wiązce idącej od ECU do czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym , czujnika wału , alternatora .itd.
    Takie zachowanie przepustnicy przy wyłączonym silniku a załączonym zapłonie .
    P.JPG
    U mnie przestaje też skakać przy odłączonym czujniku ciśnienia w kolektorze ssącym.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Widzę, że u Ciebie jest jeszcze gorzej niż u mnie.... W moim bravolocie położenie przepustnicy nie skacze, jedynie czasem w FES w pozycji "położenie pedału przyspieszenia" pokazuje "poza biegiem jałowym" a pedał gazu jest puszczony. Efekt - obroty 500-600 i szarpanie, nierówna praca. Jeśli problem pojawi się w momencie odpalania auta, zgaśnie od razu, zapali dopiero za drugim-trzecim razem lub jeśli przytrzymamy gaz - to od razu. Ten ostatni problem przewijał się już na różnych forach w necie i zwykle ludzie doradzali czyszczenie przepustnicy, jednak ja myślę, że wynika właśnie z nierozpoznania biegu jałowego. Wtedy ECU nie dba o prawidłowe ustawienie przepustnicy, gdyż myśli, że zrobi to użytkownik. Dlatego zimny silnik przy ustawieniach zapewniających 500-600 rpm po prostu gaśnie momentalnie. Tyle teorii, skutki znamy ale przyczyna dalej nie jest do końca wyjaśniona, więc wypadałoby zorganizować innego krokowca i podmienić, trochę pojeździć, jak radzi lukq

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Drążdżewo
    Wiek
    32
    Postów
    206
    Auto
    Brava 1.2 SX
    a zrób reset parametrów autoadaptacyjnych, u mnie to resecie tak było a wystarczyło zrobić kilka km na benzynie zgasić uruchomić ponownie silnik pojeździć i obroty ustatkowały się na ~800obr

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Reset owszem pomaga, ale po jakimś tygodniu problem wraca, także nie wiem co dalej...

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Odświeżam temat - problem zbyt niskich wolnych obrotów wynikał z kiepskiej masy na TPS'ie - Z ECU wychodzi jednym przewodem masa dla TPS, MAP sensora i czujnika temperatury cieczy i gdzieś w wiązce się on rozgałęzia na te trzy elementy. Coś tam nie tak łączyło i między masą TPS a masą ECU było 50 omów. Efekt jak opisałem wcześniej. Puściłem masę osobnym przewodem, zrobiłem adaptacje i problem rozwiązany. Dlatego w razie problemów z obrotami, zamiast wymieniać TPS za 500zł lepiej wziąć miernik, schemat instalacji i sprawdzić kable między nim a ECU.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Zgadza się , ja wczoraj dałem masę na drugi pin TPS na razie jest ok .
    Ciekawe co teraz wymyśli.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    1
    Auto
    Brava 1.2 16V
    Witam,
    czy możecie wskazać mi w którym miejscu znajdę TPS?

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał artec Zobacz post
    czy możecie wskazać mi w którym miejscu znajdę TPS?
    Na przepustnicy? Jak się nie mylę to nawet jest opis w download jak się ją czyści.. (akurat dla 1.2)
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    W 1.2 TPS jest zintegrowany z tzw. silniczkiem krokowym, który tak na prawdę jest zwykłym szczotkowym silnikiem DC i nie ma nic wspólnego z silnikiem krokowym Dla mnie lepiej brzmi "siłownik przepustnicy" W każdym razie są w jednej obudowie i znajdują się na przepustnicy

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Dla mnie lepiej brzmi "siłownik przepustnicy"
    Fachowo siłownik biegu jałowego W 1.8 też nie ma krokowca tylko de fakto elektromagnes
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [Silnik] Falujące wolne obroty na Pb
    Napisany przez DanioxD na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 14-12-2011, 08:33
  2. [silnik] Brava 1.4 12v za niskie obroty i gaśnie...
    Napisany przez -pawlo111 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-04-2011, 09:58
  3. [silnik] Stilo 1,9 JTD 120 km - wolne obroty
    Napisany przez Alans na forum Stilo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 06-10-2010, 02:23
  4. Wolne obroty
    Napisany przez Mariusz_Tychy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-03-2010, 15:25
  5. Za niskie obroty SIENA 1,6 16V
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-01-2009, 22:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo tps schemat piny

silnik fiata 1.2 500 forum

fiat brava 1.2 zwykly gaz

przepustnica fiat 500 forum schemat

niskie wolne obroty

za niskie wolne obroty

siena palio bardzo niskie wolne obroty

fiat bravo 1.2 linka gazu

fiat brava 1.2 niskie obroty

bravo 1.8 niskie wolne obroty

silnik nie ma obrotow po wlaczeniu pierwszego biegu

bravo 1.2 16v zwykly gaz

problem z wolnymi obrotami brava 1.6

resetowanie wolnych obrotow stilo 1.6

bravo obroty 500

fiat 1.2 16v za niskie obroty

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl