Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 25 z 25
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Drążdżewo
    Wiek
    32
    Postów
    206
    Auto
    Brava 1.2 SX
    Cytat Napisał szymon845 Zobacz post
    podepnę się pod pytanie habaz ja mam tak ze jak wrzucę na luz też obojętnie czy jadę 100 czy 20 to obroty trzymają się na 1000 do 1100 obr/min. oczywiście sprawdzałem świece akumulator czyszczenie korkowca przepustnicy , adaptacja (choć co w moim 1.2 nic nie daje ), podpinane pod kompa zero błędów . ale gdy już stanę np pod światłami obroty grzecznie spadają do 800 ? czy ktoś wie co jest grane ?. mam też tak ze jak odpalę to obroty rosną do 2000-3000 tys i spadają przy rozgrzanym rosną tak do 2000. czy to może być wina czujnika temperatury? ostatnio sprawdzałem wskazania(omomierzem) i były odchylone od normy .
    Ten typ tak ma, masz wszystko w porządku, podniesiona liczba obrotów podczas wykrywania prędkości pojazdu po to by pewniej podtrzymać np pompę wspomagania,a wystarczy się zatrzymać do zera to wpadają na 800



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    U mnie też trzyma oboroty powyżej 800 dopóki się nie zatrzymam i nie ma w tym nic dziwnego.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2012
    Skąd
    Tychy
    Postów
    16
    Auto
    Bravo '00 1.2 16v
    U mnie również to samo.

    Mam tylko takie małe pytanie - ewidetnie patrząc po zegarach mam 750 ,a nie 800 obr/min. Czy może to być błędne wskazanie zegarów czy może wolne obroty są tak po prostu ustawione? Wszystko jest w porządku, nic nie faluje - tylko te 50 obrotów jakby brakowało.

    PS. nie podpinałem kompa więc nie wiem jakie może mieć rzeczywiste obroty, posiłkuję się tylko wskazaniem zegara.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Nie martw sie - u mnie tez widać na desce 750 ale komp pokazuje 800 wiec jest w porzo.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Drążdżewo
    Wiek
    32
    Postów
    206
    Auto
    Brava 1.2 SX
    u mnie kiedyś było 800 na kompie i 800 na liczniku, po naprawie przycisku kasującego km i poprawie wskaźnika temp cieczy na kompie mam normalnie 800 a na liczniku 600, próbowałem coś z tym zrobić ale się nie udało... w sumie to mi to mocno nie przeszkadza

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2012
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Brava
    Witam
    U mnie po wymianie czujnika temperatury obroty po odpaleniu dalej szaleją- ok 2000-3000.Przepustnice czyściłem , silnik krokowy rozebralem ,wyczyściłem potencjometry , sprawdziłem miernikiem i nie ma jakichś większych przeskoków rezystancji - chociaż w krańcowym położeniu jednego z nich jest lekki przeskok.Za to wczoraj odpiąłem sondę lambda i porównałem jak się zachowa silnik bez niej i z podpiętą.Wynik - zero różnicy,silnik zachowuje sie tak samo.Zmierzyłem sondę miernikiem - opór nieskończony na maksymalnym zakresie -wg Zembrowicza powinno być ok 5kOhm , grzałka sondy sprawna ok. 5 Ohm.Znalazłem jeszcze to https://www.youtube.com/watch?v=vJTveUVL02w.Jakieś pomysły?

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2012
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Brava
    Jednak dziś wygralem z moim samochodem.Sprawdzalem lambde..okazala sie OK.Fakt ze przy odpiętej nie ma żadnych błedów ani na kokpicie ani w komputerze.Udalo mi sie dzis kupic uzywanego krokowca za 100zl ale chodzilo po adaptacji dokladnie tak samo.Pojechalem do mechanika, ten powiedział ze to nie będzie nic co jest oczujnikowane i mowi ze to cos z przepustnicą.W koncu wzialem i sciagnalem krokowca.Czytalem kierdys ze jest problem ze wspolosiowoscia krokowego i przespustnicy.U mnie tak to wygladalo dzis jakby zawieszal sie na 2000 i dopiero ruszenie na biegu powoduje spadek obrotow do 850.Wiec wzialem i podlozylem podkladke pod tylna srubke mocowania krokowca do przepustnicy(tam gdzie jest najgorszy dostep).Podlaczylem wszystko tak jak bylo i zaczal chodzic jak nówka i ladnie spadaly obroty podczas jakzdy jak i postoju.Z tego mozna wywnioskować ze przynajmniej u mnie jest problem z odpowiednim przymocowaniem krokowca do przepustnicy.Temat jak narazie zakonczony

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Bardzo grubą podkładkę dałeś ?

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    WIELKIE podziękowania dla użytkownika kross5 za rozwiązanie mojego odwiecznego problemu z obrotami tego silnika (falowanie, szarpanie po odpuszczeniu sprzęgła, obroty na zimnym silniku 3500 +). Po dołożeniu 2 podkładek pod dolne mocowanie krokowca tak aby uniósł się dolną częścią w górę silnik nagle zaczął chodzić jak nówka! Nie zrobiłem nic oprócz dołożenia tych 2 podkładek (dlatego 2 bo miałem bardzo cienkie) bez adaptacji i innych kombinacji. Przed operacją silnik stał całą noc odpaliłem go i obroty weszły od razu na ponad 3500 tyś zgasiłem od razu. Podłożyłem podkładki poskręcałem wszystko odpalam i obroty utrzymują się na 1000 i po chwili spadają do 800 myślę sobie rewelka. Pojechałem się przejechać i co ? wszystko pięknie silnik nic nie szarpie przy hamowaniu silnikiem, obroty spadają momentalnie do 1100 w czasie jazdy i po zatrzymaniu się do 800, obroty przestały się zawieszać na 2000 czasem na 1500. Jeszcze raz wielkie dzięki!

    Btw. myślę, że to może być lekarstwo na problemy użytkowników tego silnika jeżeli mają takie dolegliwości jak ja i kolega kross5 przy sprawnym całym osprzęcie silnika...

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2012
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Brava
    Jednak u mnie temat powrócił.Przy ostanich upałach +35st C zaczał szarpac przy ok 850 obr i i przygasać.Jak narazie sciagnalem podkladki , zaadoptowałem i w miare jakos chodzi , chociaz obroty czasami faluja a czasami nie i po odpaleniu wchodzi na ok 2000 dopoki sie lekko nie nagrzeje.Nie mam juz na to pomysłu.Co do czujnika temepratury - wczesniej mialem zalozony nowy - okazalo sie ze byl walniety i zle pokazywal temperature na kokpicie- myslalem ze samochod sie nie dogrzewa a to byla wina czujnika - dopiero jak zalozylem uzywany to do tego doszedlem.Sprawdzalem juz kilka czujnikow , kable , swiece , nieszczelnosci tez...


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 17:11
  2. Siena 1600cm falujace wolne obroty silnika !
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-10-2009, 11:59
  3. [silnik] Palio niskie obroty
    Napisany przez Doktor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-10-2009, 21:14
  4. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2008, 00:53
  5. MAREA 1,6 16v..Różnice z lat 09.96-09.2000 i od 09.2000-2002
    Napisany przez BadSpider na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-09-2008, 16:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wysokie obroty na ssaniu

silnik krokowy fiat brava 1.2 16v

fiat brava wysokie obroty po odpaleniu

silniczek krokowy fiat brava 1.2 16v

za wysokie obroty na ssaniu

wysokie obroty po odpaleniu fiat brava

silnik krokowy fiat bravo 1.2 16v

brava 1.2 ssaniefiat brava ssaniefiat brava 1.2 wchodzi na obrotybrava 1.2 wysokie obroty na zimnymbrava 2000 3000 obrotowwysokie obroty brawa 1.2 16vco powoduje samoczynne ssanie fiatzbyt wysokie obroty na ssaniuwysokie obroty po odpaleniu bravaautomatyczne ssanie fiat bravoprzy odpaleniu wchodzi na 2000bardzo wysokie obroty po odpaleniuwysokie obroty po odpaleniusilnik po odpaleniu wchodzi na wysokie obrotypalio weekend 1.2 za wysokie obroty silnika
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl