Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2008
    Skąd
    Głogów
    Postów
    216
    Auto
    Marea 1,6 16v
    Rocznik
    2000

    Marea problem z chłodzeniem silnika

    Wyjeżdżając dzisiaj w trasę liczącą około 35km poza miastem odpaliłem silnik
    i zauważyłem że wskazówka temp dość szybko płynnie przesunęła się w okolice połowy wskaźnika
    oraz załączył się wentylator ( w czasie około 2 minuty) wskazówka tam już została i w czasie jazdy wahała się pomiędzy połową a następną kreską.
    Po zajechaniu na miejsce po zgaszeniu silnika nie mogłem go odpalić, nie miał trudności w kręceniu ale nie chciał załapać, dopiero po 5 minutach po stygnięciu odpalił
    , po podniesieniu maski zauważyłem brak płynu w zbiorniczku wyrównawczym (przy zgaszonym silniku)
    gdy chciałem odkręcić korek to zaczął syczeć, odkręciłem odpowietrznik od chłodnicy i dopiero po chwili zaczęła lecieć brązowa woda ze szlamem
    spuściłem cały ten szlam od dołu odkręcając dolny waż od chłodnicy i przepłukałem trochę wodą wlewając ja do zbiorniczka wyrównawczego. Po tym skręciłem wszystko zalałem układ wodą
    (tylko to miałem pod ręką) i uruchomiłem silnik, odpowietrzałem układ aż leciała woda (choć dalej brudna) równym strumieniem, uzupełniłem pomiędzy kreski i podczas powrotu do domu po przejechaniu
    około 15 km silnik zaczął przerywać i po chwili zgasł,przy zgaszonym silniku podniosłem maskę i stan w zbiorniku był ok ale nie mogłem odkręcić korka bo mocno bulgotało i stan wody gwałtownie wzrastał, po kilku minutach znowu mogłem odpalić silnik i dojechałem do domu
    Nic już nie robiłem ,podczas jazdy wskazówka cały czas trzymała się w wcześniejszym zakresie, choć niepokoi mnie ten szybki wzrost temperatury.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Temperatura rośnie dość szybko, bo po odpaleniu termostat puszcza tylko mały obieg płynu (do nagrzewnicy). Dopiero po osiągnięciu właściwej temperatury, termostat puszcza płyn do całego układu (chłodnicy). Wentylator powinien zaskoczyć dopiero po nagrzaniu całego układu. Opisane przez ciebie objawy (bulgotanie, wywalanie płynu, syczenie), świadczą o uszkodzeniu uszczelki głowicy. Spaliny przedostają się do układu chłodzenia, stąd ciśnienie w układzie. Czeka cię wymiana uszczelki głowicy. Kłopoty z odpaleniem mogły być spowodowane obecnością płynu w cylindrze (po odparowaniu silnik będzie palił). Dla upewnienia się, czy to uszczelka wystarczy sprawdzić kompresję.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2008
    Skąd
    Głogów
    Postów
    216
    Auto
    Marea 1,6 16v
    Rocznik
    2000
    Znam zasadę działania termostatu niestety ten wzrost temp jest zbyt szybki, co do uszczelki to też tak powoli zaczynam myśleć, ponieważ już kiedyś zauważyłem że rura wydechowa jest mokra od wewnątrz ( nie leje się woda ale jednak czuć ), do tego w zbiorniczku wyrównawczym na powierzchni płynu widać było tłusty ciemny nalot, na ściankach zbiornika również, choć nie czuć zapachu spalin ani płyn nie bulgotał podczas pracy silnika, na początek sprawdzę tą kompresję,

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Właśnie szybki wzrost temperatury też potwierdza uszkodzenie uszczelki głowicy (płyn nagrzewa się od spalin).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2008
    Skąd
    Głogów
    Postów
    216
    Auto
    Marea 1,6 16v
    Rocznik
    2000
    Tak zbiorniczek jest gorący

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2008
    Skąd
    Głogów
    Postów
    216
    Auto
    Marea 1,6 16v
    Rocznik
    2000
    A czy wydmuchana uszczelka może być przyczyną nierównej pracy silnika i mułowatości samochodu

  8. #7
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    To chyba oczywiste! Cylinder zalewany wodą nie będzie palił poprawnie, ba - może nie palić. Odpali dopiero po odparowaniu wody. Wydmuchana lub przepalona uszczelka skutkuje brakiem kompresji i drastycznnym spadkiem mocy, bo znaczna część energii nie jest zamieniana na pracę, tylko uchodzi bokiem.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2008
    Skąd
    Głogów
    Postów
    216
    Auto
    Marea 1,6 16v
    Rocznik
    2000
    Usterka zdiagnozowana,uszkodzona uszczelka pod głowicą lub sama głowica (okaże się po rozłożeniu góry), sprawdzono testerem na obecność CO2 w płynie chłodzącym:Cena naprawy niestety powalająca, za części 600zł ( padł też termostat a mam nierozbieralny) robocizna 800zł w tym jest planowanie głowicy i sprawdzenie jej szczelności, chyba drogo ale nie mam za bardzo gdzie oddać auta, mogę znaleźć taniej ale nie mam zaufania

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2008
    Skąd
    Głogów
    Postów
    216
    Auto
    Marea 1,6 16v
    Rocznik
    2000
    Auto odebrane, uszczelka była uszkodzona przy 1 i 4 cylindrze, głowica splanowana i sprawdzona pod względem szczelności, auto chodzi lepiej, szybciej zbiera się przy przyspieszaniu, i co najważniejsze nie gaśnie już.


 

Podobne tematy

  1. Marea Weekend 1.8 Problemy z chłodzeniem, grzeje się silnik
    Napisany przez szalk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-06-2014, 14:21
  2. Problem z odpalaniem silnika Fiat Marea 1.6 16V SX
    Napisany przez nTRO na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 25-07-2013, 21:54
  3. [Fiat Marea Weekend] Problem z odpalaniem silnika
    Napisany przez kubatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-10-2012, 21:41
  4. Problem z chłodzeniem po wizycie u gazownika
    Napisany przez onri na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 31-05-2012, 13:51
  5. [ogrzewanie] Problem z (wy)chłodzeniem.
    Napisany przez dodi na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-12-2009, 21:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

problemy z chlodzeniem silnika

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl