Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: Wymiana silnika  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    28
    Postów
    94
    Auto
    bravo 1.9
    Rocznik
    2000

    Lightbulb Wymiana silnika

    Witam, jestem nowym użytkownikiem na tym forum.
    A więc tak, zakupiłem fiata bravo rocznik 2000 z silnikiem 1.9 jtd 105 km, była uszkodzona miska olejowa. Jak się okazało silnik chwycił na panewce więc naprawa raczej nieopłacalna. I tu moje pytanie, posiadam drugi samochód na części jest to Fiat Marea z 2001 z silnikiem 1.9 jtd 110 km. Czy dużo byłoby pracy przy wymianie silnika z bravo na ten z marei ? czy mocowania pasują, wiem że na pewno elektryka do wymiany bo w bravo jest cf2 a w marei cf3, ale czy tylko instalacja silnika i komputer czy coś jeszcze ?
    Liczę że pomożecie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Z góry mówię że nie mam w tym doświadczenia ale wg. mnie mając dawce w takim wypadku nie powinno być problemu
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    28
    Postów
    94
    Auto
    bravo 1.9
    Rocznik
    2000
    Tez nie mam zbyt dużej wiedzy na ten temat. Nie obawiam się o kwestie mechaniczna a bardziej o elektryka co trzeba zmienić

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    28
    Postów
    94
    Auto
    bravo 1.9
    Rocznik
    2000
    Czy ktoś z was wie coś na ten temat ? Może dokonywał takiej wymiany ?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    56
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    jeśli nr silnika się zgadzają (182B4000) to nie ma problemu .

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,864
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Pit na pewno się nie zgadzają, bo ten z Maryśki będzie miał 186A6.000.
    QuazarPL mocowanie jest takie same, ale osprzęt jest troszkę inny.Skoro masz dawce to praktycznie jesteś w domu.Oczywiście musisz przełożyć całą wiązkę od sterownika silnika, włącznie z immo i kluczykami (jeśli się da to przełożyć pastylki)
    Oczywiście będzie parę pierdół do zrobienia, na przykład montaż czujnika obecności wody w filtrze, czy wywalenie sterowania EGR z grodzi i montaż podobnego ale już do sterowania zmiennym geo w turbinie.Trochę zabawy z tym będzie, ale przy CF3 można ładnie podkręcić parę koni
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    28
    Postów
    94
    Auto
    bravo 1.9
    Rocznik
    2000
    Czyli podsumowując: przekładam silnik razem ze skrzynią ( najszybciej) , z części elektrycznej to cała wiązka silnika i ECU oraz immo tak? półosie i to wszystko będzie pasować? stacyjki musze zmieniać czy wystarczy jak wymienię te pastylki? I o jakim filtrze mowa ;> Przepraszam ale nie jestem mechanikiem a wiedzę w tym zakresie mam na średnim poziomie. W wymianie pomoże mi kolega, który jest mechanikiem ale właśnie boi się tej kwestii elektryki :/

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    28
    Postów
    94
    Auto
    bravo 1.9
    Rocznik
    2000
    Jeszcze jedno pytanko. Czy w kabinie będę musiał wymieniać jeszcze jakieś wiązki oprócz immo czy wszystko dzieje się w komorze silnika? Ten sterownik turbiny to chodzi o to co jest obok zbiorniczka płynu wspomagania i hamulcowego?
    Ostatnio edytowane przez QuazarPL ; 23-01-2015 o 00:50

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    Moim zdaniem nie ma co się bawić w przekładanie wiązek. Przełożyć tylko słupek silnika. Osprzęt i elektrykę zostawić starą. Silnik 110 ma zdaje się turbinę ze zmienną geometrią, która ma inne wyprowadzenia, więc trzeba by było jeszcze zmieniać wydech. Różnica może też być chyba w misce olejowej.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    28
    Postów
    94
    Auto
    bravo 1.9
    Rocznik
    2000
    Mam cały samochód jako dawce lecz jest po wypadku i nie warto go naprawiać. Przełożenie samego słupka ze 110 raczej też chyba nie będzie takie łatwe z tego co czytałem różnią się one mocowaniem kolektora i te silniki mają inne pompy i wtryski. A kupienie słupka 105 km to też taki zakup w ciemno bo nigdy niewiadomo na co się trafi :/

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    Ja robiłem z pomocą kolegi przeróbkę silnika z CF2 na CF3 (w multipli). Wymienione były wtryski, turbina, kolektor wydechowy, część wydechu. Pozostały osprzęt został stary. Do tego wymiana ECU, immo i pestek z kluczyków, samej stacyjki nie trzeba wymieniać. Z braku wiązki lutowanie zajęło dwa dni, ale wydaje mi się, że wymiana całej wiązki zajęłaby podobnie.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    28
    Postów
    94
    Auto
    bravo 1.9
    Rocznik
    2000
    Nie rozumiem jednej kwestii, musze wymienić całą wiązkę w samochodzie czy tylko te kable które idą od silnika do ECU? Przepraszam ale średnio się w tym orientuje

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    28
    Postów
    94
    Auto
    bravo 1.9
    Rocznik
    2000
    Niestety ja musze cały silnik wymienić bo aktualny jest zatarty

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    ECU w wersji 105 i 110 są zupełnie inne, mają zupełnie inne wtyczki (105 ma 5 wtyczek, 110 ma 2). Część przewodów idzie do silnika, a część do innych podzespołów (zestaw wskaźników, różne czujniki itp). W nowszej wersji jest chyba tak, że jedna wtyczka jest od wiązki silnikowej, a druga od pozostałych osprzętów. Nie da się zrobić tak, że wymieni się tylko część silnikową, a drugą zostawi, bo nie będzie pasować. Trzeba by wziąć schemat i przelutować wtyczki. Problemem może być też to, że niektóre czujniki, które w wersji 105 są sterowane plusem, w wersji 110 są sterowane masą.

    Dlatego, jak pisałem na początku, najłatwiej by było przełożyć samą mechanikę - blok silnika z głowicą, miska prawdopodobnie ze starego silnika, pozostałe osprzęty ze starego silnika.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    28
    Postów
    94
    Auto
    bravo 1.9
    Rocznik
    2000
    Dziękuję ze wszystkie odpowiedz Chyba raczej odpuszczę sobie takie kombinowania i będę czekał na jakąś okazję z silnikiem 105 km


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana silnika na KJS z Uno
    Napisany przez GienTeI na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-02-2014, 20:47
  2. Wymiana silnika z 2,5d na 2,5td
    Napisany przez kojak1976 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-09-2013, 10:26
  3. Wymiana silnika
    Napisany przez damianusiek na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 30-07-2012, 17:25
  4. wymiana silnika
    Napisany przez arturos na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-05-2012, 18:41
  5. Wymiana silnika
    Napisany przez maSSon na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-10-2010, 23:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

182b4000 stilo

wymiana silnik fiat multipla

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438wymiana-silnika-27324

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl