Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11

Temat: Układ chłodzenia  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2011
    Skąd
    bobrowniki
    Wiek
    46
    Postów
    20
    Auto
    bravo 1,6/brava 1,2/nuova bravo t-jet

    Układ chłodzenia

    Kilka dni temu zagotował mi się płyn w chłodnicy. Myślałem, że to wina termostatu, (od jakiegoś czasu temperatura silnika i ogrzewania zmieniała się w trakcie jazdy), ale kiedy dolewałem płyn pomyślałem o odpowietrzeniu. Okazało się, że weszło do układu około dwóch litrów wody. Teraz wszystko jest ok, jedynie wskazówka temperatury przy normalnej jeździe pokazuje trochę wyższą temp. niż 90. Czy przyczyną może być wlanie wody zamiast płynu?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał piters1578 Zobacz post
    Czy przyczyną może być wlanie wody zamiast płynu?
    Nie sądzę choć płyn ma pewnie lepsze właściwości termiczne niż woda..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Może też po prostu tak otwierać się termostat lub czujnik może trochę przekłamywać. Przy jakiej temperaturze włącza Ci się wentylator?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2011
    Skąd
    bobrowniki
    Wiek
    46
    Postów
    20
    Auto
    bravo 1,6/brava 1,2/nuova bravo t-jet
    Wydaje mi się, że ok. 100 stopni. Może jest jeszcze trochę zapowietrzony. Słyszałem, że warto drugi raz odpowietrzyć, spróbuję za kilka dni. Podejrzewam uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, bo przecież gdzieś ten płyn uciekł. W oleju nie ma żadnych znaków na obecność wody. Muszę sprawdzić świece, może puszcza do komory spalania (ale pracuje równo i nie traci mocy). Zauważyłem często kapiącą wodę z tłumika, a na dniach czeka mnie spawanie rury wydechowej (ostatnio jak tam zaglądałem wszystko wyglądało nieźle, a nagle dziura!). No ale powodem może też być to, że głównie śmigam na małym dystansie - 5min. do pracy Jeszcze takie pytanie: czy to normalne w 1,6 , że po dodaniu i puszczeniu gazu słychać syknięcie , chyba gdzieś spod osłony kolektora? Może po prostu ssie powietrze do komory?

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    100C to dobra temperatura. Jeżeli by szło w olej to miałbyś widoczne znaki jak masełko pod korkiem i na bagnecie. Jeżeli zaś mówisz o rurze wydechowej to mim zdaniem to normalny efekt.
    Przy katalizatorach i a już szczególnie przy LPG może się lać z rury. To skroplona para wodna. Jeżeli już obstawiałbym wyciek na zewnątrz. Sprawdź zwłaszcza przy pompie wody, najlepiej zdjąć pasek od akcesoriów i przyjrzeć się tam przy pompie. Szukaj też u dołu chłodnicy, na łączeniach. Zobacz czy nie masz wody pod nogami kierowcy/pasażera.


    Cytat Napisał piters1578 Zobacz post
    Jeszcze takie pytanie: czy to normalne w 1,6 , że po dodaniu i puszczeniu gazu słychać syknięcie , chyba gdzieś spod osłony kolektora? Może po prostu ssie powietrze do komory?
    Raczej normalne, po kupnie Lybry (mam ten motor) też zwracałem na to uwagę, a teraz wcale.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2011
    Skąd
    bobrowniki
    Wiek
    46
    Postów
    20
    Auto
    bravo 1,6/brava 1,2/nuova bravo t-jet
    Silnik sprawdzałem - suchy (może gdzieś puszcza w okolicach kolektora wydechowego i od razu wyparowuje?), pod nogami sucho (sprawdzałem nagrzewnicę), jak się zagotował to zauważyłem malutki wyciek na zgrzewie chłodnicy obok zbiorniczka wyrównawczego. Być może to jest przyczyna. Chociaż teraz jest tam sucho.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    U mnie też gdzieś ubywa w bardzo małych ilościach (muszę raz do roku dolać) ale wiesz co? Stwierdzam, że tak ma być i śpię spokojnie
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2011
    Skąd
    bobrowniki
    Wiek
    46
    Postów
    20
    Auto
    bravo 1,6/brava 1,2/nuova bravo t-jet
    No ja nie śpię spokojnie, bo u mnie w zbiorniczku płynu nie ubywa, a układ się zapowietrza. Raz przegrzany silnik to nie dobrze, dwa razy to może już być po nim. Choć bardzo to się nie przejmuję, bo już rozglądam się za kolejnym autkiem

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    A ja kontroluje głównie podczas zmian pór roku, teraz mam jakiś płyn o dużej rozszerzalności cieplnej, a zbiornik jest niewielki. W zimie po nocy min a po nagrzaniu silnika prawie max A ubywać też trochę ubywa, szczególnie dobrze to widać w BBMach bo zbiorniczek mały.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W BBMach taki mały zbiorniczek? Bez przesady U mnie też widać rozszerzalność ale raczej na zasadzie połowa skali - max
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Moim zdaniem mały - porównanie mam np. do Matiza.


 

Podobne tematy

  1. [ukł. chłodzenia] Dziwne... Nie przelewa układu chłodzenia
    Napisany przez miki1406 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-09-2010, 14:13
  2. [ukł. chłodzenia] Ciśnienie w układzie chłodzenia Fiat Palio
    Napisany przez sp4gwj na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2010, 23:55
  3. [ukł. chłodzenia] Układ chłodzenia
    Napisany przez djkozii2007 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2009, 21:32
  4. [ukł. chłodzenia] Problem z układem chłodzenia Brava 1.2 16v
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-03-2009, 22:48
  5. [ukł. chłodzenia] płyn chłodzący
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 04-04-2008, 14:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo uklad chlodzenia

uklad chlodzenia silnika mareafiat marea olej w ukladzie chlodzeniaodpowietrzenie ukladu chlodzenia bravo marea 1.8fiat marea 1.8 problemy z ukladem chlodzeniaforum lybra 2.0 olej w wodziefiat brava uklad chlodzenia

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl