to trzeba bylo od razu pisac, ze chodzi o czujnik temperatury zasysanego powietrza (element oznaczony numerem 7, na rys. 2.70, strona 105) no ale czy on ma wplyw na polozenie wskaznika na skali?
to trzeba bylo od razu pisac, ze chodzi o czujnik temperatury zasysanego powietrza (element oznaczony numerem 7, na rys. 2.70, strona 105) no ale czy on ma wplyw na polozenie wskaznika na skali?
No właśnie? Ja tez już nie wiem o co chodzi z tymi czujnikami... mam:Napisał boch
jeden w chłodnicy(niebieski)... jednak mam, dwa w termostacie(niebieski i chyba brązowy) z tego wynika jeden w kolektorze ssącym (też brązowy)...
[size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]
Była Tempra 1.6 92r.
Jest Bravo I 1.6 16V 97r.
Oba czujniki temperatury czyli ten dający wskazania do centralki komputera i ten dający sygnał na wskaźnik w kabinie są obok siebie wkręcone w obudowe termostatu.
Który to u Ciebie od wskaźnika to nie wiem, ale podejrzewam,że jest mniejszy.
Ten który podaje do kompa musi być "większy,solidniejszy" Tak mi się wydaje.
Nie piszesz dlaczego Cię tak ten czujnik interesuje.
Czyżby Cie w konia robił?
Może zacina sie wskaźnik?
Bywało,że ktoś pstrykał w szybke palcem i wszystko wracało do normalności.
To na 100% nie są zimne luty.Może zacina sie wskaźnik?
Bywało,że ktoś pstrykał w szybke palcem i wszystko wracało do normalności.
Wskaźnik, po nagrzaniu się silnika, lata jak chce od min. do środka skali, w zależności od operowania sprzęgło/gaz.
Jak jadę ze stałą prędkością, to jest na swoim miejscu, ale jak zredukuję bieg, zwolnię/przyspieszę, to faluje.
W poniedziałek chyba żaróweczka w dłoń i będę sprawdzał czujniki.
Czyli rozumiem że te cztery czujniki o których pisaliśmy są to:
kolektor ssący - czujnik temp zasysanego powietrza
termostat - jeden do wskaźników, jeden do kompa
chłodnica- wiatrak
Dobrze myślę?
[size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]
Była Tempra 1.6 92r.
Jest Bravo I 1.6 16V 97r.
tak.Napisał KamyK
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
lukq, wydaje mi sie, ze troche namieszales w temacie ktos moglby wyjasnic, ktory czujnik odpowiada za wskazania na budziku? piszecie o dwoch czujnikach w termostacie, w ksiazce serwisowej przy okazji Bravo 1.6 16V wspominaja tylko o jednym czujniku... alez dezinformacja
W książce nie pisze o drugim czujniku, bo jest on mało istotny.
Najważniejszy jest ten podający sygnał do kompa.
Jak nie wiadomo który to jest czujnik to można po prostu ściągnąć wtyczkę z czujnika przy rozgrzanym silniku i sprawdzić czy wskazówka opadła na wskaźniku.
Można też spróbować wpiąć jakiś zastępczy rezystor we wtyczkę od wskaźnika i sprawdzić czy wskaźnik ma stabilne wskazanie.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
czy jest to ten czujnik, na ktorego link wlepilem w moim pierwszym poscie w tym temacie? poza tym, jestem czlowiekiem dociekliwym, wiec bede usilnie domagal sie wyjasnien w temacie drugiego "malo istotnego" czujnika w termostacie
Czujnik na deskę będzie miał dwa piny we wtyczce a do kompa 3 albo 4.Tak mi się wydaje przynajmniej.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
pierwszy pdf konczy sie na stronie 169 (numeracja ksiazkowa), wiec nie wiem skad wziales strone 226. miales chyba gruby weekend rys. schematu nie wnosi nic nowego do tematu. przynajmniej tak mi sie wydaje. gdybys wlepil pdfa z rys. zlozeniowym termostatu (Bravo 1.6 16V) z wyszczegolnionymi czujnikami wchodzacymi w jego obudowe i z rozpiska do czego sluza, bylbym bardzo wdzieczny na ePERze termostatu nie moge znalezcNapisał lukq
[ Dodano: 2011-01-31, 00:11 ]
ok, znalazlem na ePERrze ten drugi czujnik. jego nr katalogowy to 7588802
boch, w 1.6 są dwa rodzaje termostatów z jednym, lub dwoma czujnikami. Nie mam pojęcia dlaczego tak jest, ja mam z dwoma, wiem bo pamiętam jak wymieniałem termostat.
Też siedzę nad tym już ze trzy godziny i już mi się nie chce... jutro/dzisiaj organoleptycznie wszystko sprawdzę i jak znajdę w sklepie czujnik, to go od razu wymienię i zagadka się rozwikła.
Dzięki wszystkim za pomoc, jutro/dzisiaj się z wami rozliczę
[size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]
Była Tempra 1.6 92r.
Jest Bravo I 1.6 16V 97r.
wlasnie gdzies wyczytalem, ze termostat z dwoma czujnikami stosowany byl do roku 1999. czujnik na pojedyncza wsuwke (1 pin) odpowiada za podawanie sygnalu na budzik. to bedzie prawdopodobnie cos takiego:
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-17732.html
jesli sie myle, niech mnie ktos poprawi wieksza oferta czujnikow na stronie ponizej.
http://www.motoneo.pl/m-FIAT-all-BRA...cego.html#kat1
filtr wyszukiwania na stronie sklepu dopasowalem oczywiscie pod katem mojego silnika
No właśnie bo chyba po lifcie komp przejął sterowanie wentylatorem na chłodnicy jeżeli dobrze pamiętam.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
boch, dokładnie, to jest to. Znalazłem w "moim" motoryzacyjnym za 35 zł, więc strasznie nie jest. Dzisiaj miałem taki zalatany dzień, że zdążyłem tylko atrapę wymienić, ale czujnik sobie obejrzałem. Dostęp jest bez wyciągania aku i kompa, więc robota na 5min.
[size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]
Była Tempra 1.6 92r.
Jest Bravo I 1.6 16V 97r.