Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 49

Temat: turbina dolotowa  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Zależy z jakiej rynny Hipo bo jak dobra rynna to i koników będzie więcej



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    a moze byc naklejka hgt?
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  4. #18
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szela
    Zależy z jakiej rynny Hipo bo jak dobra rynna to i koników będzie więcej
    Nie przewiduje nic poniżej 125mm ocynk ze szwem

    [size=2][ Dodano: 2008-12-13, 08:36 ][/size]
    Cytat Napisał szela
    a moze byc naklejka hgt?
    No kolego troszkę sobie tak zboczyliśmy z tematu i żartujemy, jednak te wszystkie dodatki pseudotuningowe nie dają nic poza poprawą samopoczucia właściciela i poprawą stanu konta sprzedającego. Starczy się kierować zasadą że w naturze nie ma nic za darmo i wszystko staje się jasne.

    Zamiast kupować takie pierdoły to byś zainwestował w dobry filtr (broń cię Panie Boże przed stożkiem), porządne świecie i kable WN i z tego będziesz miał więcej pożytku niż z tej plastikowej zabawki.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Hipo ale to jaski82 się pytał o hgt a tak w ogóle to czemu nie stożek? Dobry storzek, założony z głową w dobrym miejscu, przy zachowaniu wszelkich praw dotyczących przepływu powinien przynieść zamierzony choć nie spektakularny skutek. A jakby jeszcze zmienić kolekto ssący na większy i "gwintowany" to już by może 5-7KM przyszło.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szela
    a tak w ogóle to czemu nie stożek?
    Już tłumaczę dlaczego, wszyscy są tak zaaferowani stożkami a nikt nie jest ciekaw dlaczego przez stożek łatwiej silnik zasysa powietrze, a cały myk polega na tym że stożki mają sporo większą gradacje czyli przepuszczają wieksze cząstki zanieczyszczeń niż klasyczny filtr. Czyli w dalszej częsci silnik oddych powietrzem gorzej oczyszczonym a jak każdy wie to nieczystości nie wpływają pozytywnie na trwałość silnika.

    Cytat Napisał szela
    A jakby jeszcze zmienić kolekto ssący na większy i "gwintowany" to już by może 5-7KM przyszło.
    Szczerze mówiąc to auto musiałoby mieć totalnie skopany dolot żeby uzyskać taki przyrost po poprawieniu kolektora i zmienie filtra na stożek. Wg mnie wyżej wymienione przeróbki + przelotowy wydech to może dać nam te 5-7KM.

    Sam zresztą wiesz że cudów nie ma i nic za darmo nie dostaniemy.

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Dobrze piszesz Hipo a po drugie przyrost mocy najprawdopodobniej byłby w górnym zakresie obrotów silnika a jak wiadomo z reguły nikt nie żyłuje silnika powiedzmy cały czas na 4000 czy 5000 tys. obrotów,no chyba że nazywa sie Amal Abdul itp.i ma albo swoją rafinerie albo przynajmniej sieć stacji benzynowych.

  8. #22
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał artur 2310
    przyrost mocy najprawdopodobniej byłby w górnym zakresie obrotów silnika a jak wiadomo z reguły nikt nie żyłuje silnika powiedzmy cały czas na 4000 czy 5000 tys. obrotów,
    To z kolei inna sprawa ale przy normalnej eksploatacji to i tak korzysta się z 40-60% nominalnej mocy silnika

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    zapomniałes hipo dodac ze storzek ma wiekszo powieszhnie sania niz zwykły filtr
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  10. #24
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Nie będę się kłócić, nigdy stożka do swoich aut nie matowałem bo mnie na to nie stać, porządne stożki zaczynają się od 300zł, a poza tym poza zanieczyszczeniami podobno lubią zassać wodę a to już może bardzo szybko zabić silnik. Kiedyś czytałem że dobrze dobrany stożek wraz z dolotem potrafi podnieść moc o 3-5% stąd moje 5-7KM w brawo HGT. Ale kłócić się nie będę bo to kiedyś gdzieś czytałem ale nie była to encyklopedia technika tylko jakaś gazeta a tam rzetelność informacji bywa różna.
    Ja jak już jesteśmy w tym temacie to co myślicie o świecach z poprzeczna iskrą? Ja je kiedyś u siebie założyłem i byłem zadziwiony tym ile taka świeca może. Jeśli ktoś chce za troszkę ponad 100 podrasować swoja bryczkę to polecam.

  11. #25
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    zapomniałes hipo dodac ze storzek ma wiekszo powieszhnie sania niz zwykły filtr
    Nie prawda, zobacz policz szerokość razy wysokość tych finów filtra i razy ich ilość to zobaczysz jaką ma powierzchnie filtr klasyczny.

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    tak hipo masz racje żle napisałem awiec filtr stożkowy zasysa powietrze cała swoja powierzchnia a zwykły mimo podobnej powierzchni jast dławiony przez wlot powietrza który jest mniejszy od powierzchni stożka

    [size=2][ Dodano: 2008-12-15, 20:59 ][/size]
    zaintrygowałes mnie tymi swiecami ciekawe rozwiń temat
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    131
    Auto
    barchetta-moja miłość i Stilo 1,9 multijet
    oo
    widzę, że temat na stożek przeszedł
    stożek sprawdza się tylko wtedy, gdy wymieniamy cały dolot i potrafimy sobie to obliczyć
    przy wymianie kompletnego wydechu, wymianie wałków i ZMIANIE!! programu sterującego można uzyskać przyrost w okolicy 10% mocy, natomiast dolotem bawimy się tylko wtedy jak po tych modach brakuje powietrza
    oczywiście piszę tu o silnikach wolnossących; nie turbo
    oczywiście stożek zmienia parametry pracy silnika i prawdą jest, że właśnie w górnym zakresie obrotów, natomiast na pewno zmienia charakterystykę pracy i zmienia przebieg krzywej momentu obrotowego tak, że z dołu go BRAK!!! i to powoduje, że nawet ruszając z miejsca subiektywnie odczuwamy znaczny spadek elastyczności silnika.
    jeśli wymieniać cokolwiek w wolnossaku to radzę wkład filtra na sportowy, dedykowany do konkretnego modelu
    stary i zły

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Jaski82-dolot nie jest dławiony tylko zawsze obliczny do danego silnika by moment obrotowy wypadał w użytecznym zakresie obrotów czyli powiedzmy do 5 tys.obrotów,zaznaczam do a nie powyżej czyli żeby w codziennej eksploatacji nie ciągnąć obrotów prawie po odcinke.A po drugie dobrze dobrana długość dolotu daje tzw.pseudodoładowanie czyli najefektywniejsze napełnienie cylindra powietrzem bez względu na to jaki jest filtr oczywiście musi byś czysty.

  15. #29
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Co do świec to są to świece z iskra poprzeczną nazywane tez bez elektrodowymi, produkowane tylko przez firmę BRISK. Świece bardzo śmiesznie wyglądają ale charakteryzują się szybszym zapłonem i dużo mniejszą liczbą "wybraków" czyli brakiem iskry, a przynajmniej tak reklamuje je producent. Mój ojciec bardzo chciał takie do swojego auta bo gdzieś o nich poczytał. Szukaliśmy ich 2 tygodnie aż w końcu dało się znaleźć- nie są łatwo dostępne od ręki ale sklepy mogą je sprowadzić. Po zamontowaniu ich w focusie 1,8 wolne obroty skoczyły na 1500, ale po około 10 min zapłon się sam ustawił i wszystko dobrze chodziło. Osiągi się poprawiły, auto żwawiej reaguje na gaz i wydaje mi się że jest bardziej elastyczne. Spadło zużycie paliwa o około 0,2l na 100km wg komputera. Potem zamontowałem je w leciwym vw z ręczna regulacja zapłonu i strasznie się namęczyłem żeby go wyregulować ale było warto bo pszczółka śmigała jak szalona i znacznie lepiej wkręcała się na obroty. Spadku paliwa nie zauważyłem może dlatego, że to był swoisty fun car którym śmigałem dla przyjemności. Potem złożyłem je do Hyundai 1,1 od laski i tu obroty skoczyły na ponad 2 tys/min, ponad pół godziny czekałem aż komputer je ustawi i w końcu mu się udało, potem jeszcze przez parę odpaleń startował obrotami ok 1,7 tys ale w końcu się wszystko uregulowało. U Hyundai bardzo poprawiła się elastyczność nie trzeba było kręcić go do odcięcia aby zagonić do pracy leniwe koreańskie konie. Spalanie też nieznacznie spało. Ogólnie świece są ciekawe choć mało znane i popularne. Zakładałem je tylko w 3 autach więc nie mogę zagwarantować że w każdym się sprawdzą ale moim subiektywnym zdaniem warto spróbować. Co do trwałości to jeżdżą rok i nic się z nimi nie dzieje. Kosztują niecałe 30zł za sztukę więc troszkę dużo.
    Jak koś lubi się bawić i eksperymentować to polecam.

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Szela -jaki typ świec montowałeś:LGS czy TXS?


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. fiat bravo hgt 155+ turbina z coupe przerobka
    Napisany przez pepo-p2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-10-2009, 16:59
  2. Szczelność dolotu, turbina i inne takie - Brava 1,9JTD105
    Napisany przez maras na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 15-03-2009, 23:41
  3. TURBINA W BRAVO
    Napisany przez BamboTM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-12-2008, 10:19
  4. Turbina? przepływomierz?
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-08-2008, 23:27
  5. Turbina
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 20-07-2008, 21:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

turbina dolotowa opinie

turbina dolotowa

turbinka dolotu opinie

turbinki dolotowe

turbina dolotowa forum

turbinka dolotowa

turbina dolotu powietrza opinie

jak sie montuje stozkowy filtr w fiacie bravo

turbina dolotowa do filtra

turbinki dolotowe powietrza do samochodu

turbinka dolotu czy dziala

marea 2 4 td jak zmniejszyc spalanie

gdzie sie montuje turbina dolotu foromalegro turbina fiat mareafiat barchetta dolot powietrzaturbinka dolotu 2turbinka ukladu dolotowego
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl