Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 49

Temat: turbina dolotowa  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt

    turbina dolotowa

    szperałem ostatnio po allegro i natknołem sie na turbine dolotowa czy ktos mial do czynienia z tubina czy warto zainwestować w takie urządzenie podejrzewam ze działa to jak turbinka kowalskiego montowane w kaszlakach lecz krarzyły różne opinie na jej temat
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Nie bardzo wiem co to może być za turbina. Prawdopodobnie jest to jakiś mały kompresorek który coś tam dmucha ale jak to będzie działać zależy od wielu cyników. Dołożenie turbiny do auta wcale nie jest proste, a wręcz jest bardzo trudne i kosztowne. Każda ingerencja w układ dolotowy powietrza powinna być przemyślana i wbrew pozorom obliczona bo zmiana długości dolotu przez np "stożek" może spowodować pogorszenie osiągów.
    Jeśli chciałbyś się w to bawić to przed wszystkim zastanów się czy Twój silnik to wytrzyma. Potem poczytaj po forach o projektowaniu dolotu i umiejscowienia kompresora w układzie dolotowym-ma to duży wpływ na osiągi i spalanie. Jeżeli doładowanie będzie nie za wysokie to prawdopodobnie wystarczy tylko zmienić uszczelkę pod głowica na grubszą stalową, która odpręży silnik i lepiej zniesie wyższą temp. No i poprawa chłodzenie też jest koniczne chyba że szykujesz na 1 ale za to bardzo szybki sprint ;P

  4. #3
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Zapewne koledze chodzi o taki wynalazek http://motoallegro.pl/item492568055_...luminiowy.html

    Natomiast uturbienie silnika z prawdziwego zdarzenia to już nie bajka jak kolega szela napisał.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Jeśli mówiłeś o tym co pokazał Hipo to równie dobrze możesz to dać na dach, albo zamiast końcówki wydechu-też będzie się kręcić a nic nie zepsujesz.
    Gdyby te wszystkie turbinki, chipy, ceramiczny, magnetyzery i inne pierdoły działały to firmy samochodowe już dawno wprowadziłyby to do swoich silników a nie wydawałby miliardy dolców i euro aby dodać troszkę koników i zmniejszyć spalanie. No chyba, że tam siedzą głupki i nieroby, a facet sprzedający jakąś chińszczyznę, która często z motoryzacja ma tyle wspólnego co ja z budową łodzi podwodnych, ma racje i odkrył przyrząd co "krawaty wiąże i usuwa ciąże".

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    w sumie 100 zł to nie pieniądz hyba wypróbóje ten wynalazek idzm znac na forum jakie sa efekty
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Mi by było 100 szkoda ale...zrobisz jak zechcesz.

    "Zastosowanie turbiny dolotowej powoduje dokładniejsze i bardziej energetyczne spalanie mieszanki paliwowej. Precyzyjnie wykonane łopatki wirnika rozpędzają się do 10 000 obr./min., a cichą pracę zawdzięcza zamontowaniu osi wirnika na łożysku.(10tys obrotów na minute-nie chce mi się coś wierzyć ale to jest jeszcze możliwe, pytanie tylko po co?!) Powietrze po przejściu przez wirnik charakteryzuje się chaotycznym ruchem cząsteczek.(Gwarantuje Ci, że powietrze które masz w silniku, a nawet to którym oddychasz też ma chaotyczny ruch cząstek.) Dzięki temu w kontakcie z paliwem ulega szybszemu i bardziej równomiernemu wymieszaniu(to paliwo miesza się z powietrzem, a nie odwrotnie), a przez to dokładniejszemu utlenieniu po zapłonie.(a teraz najlepsze powietrze się utlenia?!) Turbina daje optymalne efekty w układach dolotowych wyposażonych w filtr stożkowy. JAKOŚCIĄ DORÓWNUJE RENOMOWANYM FIRMOM.(widział ktoś coś takiego renomowanej firmy)
    NATOMIAST CENA SPRAWI WAM PODOBNĄ SATYSFAKCJĘ JAK EFEKT KTÓRY UZYSKACIE MONTUJĄC JĄ W SWOIM SAMOCHODZIE !!!" opis turbinki z moimi poprawkami

    Nie zrozum mnie źle, nie chce być teraz nie miły albo coś ale moim skromnym zdaniem to totalne głupota i nic nie da a nie daj borze coś popsuje. No ale tak jak pisałem na początku to jest Twoje 100zł i zrobisz z nimi co zechcesz.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Magnetyzery raczej bym zostawił w spokoju mialem pewne doswiadczenia z nimi i mogę powiedzieć że działają.Na pewno z benzyniaka nie zrobi sie diesla jak chodzi o spalanie ale na gażnikach działały.Miałem założony komplet multimaga w polonezie.Oszczędności może wielkich nie było ale spaliny na analizatorze podchodziły prawie jak na samochodzie z katalizatorem a po wydmuchaniu uszczelki pod głowicą wszystko w środku czyściutkie jak w nowym silniku.Kolega też założył komplet do starego audi -80 2l 5-cylindrów + instalacja gazowa.Na początku nic się nie działo ale po jakichś 6-7 dniach zaczęły wariowac obroty z rury wydechowej leciał biały dym jak z parowozu.Nic nie robiliśmy z tym przez jakieś 4-5 tygodni potem obroty unormowały się skręciliśmy dawke gazu na wolnych obrotach o 1/3 bo przy rozruchu samochód jakby się zalewał.Wreszcie proba na długiej trasie Leszno-Solina i powrót.okazało się że normalnie audi na trasie przy spokojnej jeździe spalało jakieś 12-14 litrów gazu a po tzw.stabilizacji magnetycznej 9-10litrow.Po 2 latach kumpel sprzedał audi ale magnetyzery zdemontował i nowy właściciel po 4 dniach dzwonił do niego z pretensjami jak podszykował do sprzedaży auto że on teraz nie może go nawet dobrze odpalić dopiero jak się silnik rozgrzeje to w miate chodzi.Na dowód tego firma która sprzedawała multimagi ogłosiła konkurs że jeżeli ktoś udowodni że magnetyzery nie działają dają chyba 100000 zł.Podobno nie znalazł się ani jeden chętny i odważny.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Szela ma rację, daj sobie spokój z tymi badziewiami...Wystarczy wziąć pierwszą lepszą ksiązkę o konstrukcji silników albo nawet książkę do fizyki z poziomu liceum żeby się zorientować że to nie ma prawa działać...W jaki sposób wszadzenie czegokolwiek w ukł. dolotowy, co w połowie zasłania jego prześwit ma pomóc w podniesieniu mocy...bzdura totalna.Dawniej jak sie zakładało do samochodów gaźnikowych gaz i montowało mieszalnik ze zwężką, to samochód tracił na mocy właśnie dlatego, że mieszalnik pomimo tego że opływowy (w przeciwienstwie do tej turbiny) zasłaniał częściowo przepływ powietrza. A tutaj ktoś wkłada w układ dolotowy coś takiego i twierdzi że nie dość że moc nie zmaleje to jeszcze ma wzrosnąć...

  10. #9
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Co do magnetyzerów to je nie jestem tego zwolennikiem i uważam że to pic na wodę. Mam kumpla który założył magnetyzery i spadło mu spalanie o około 0,2 litra na setkę. Niby spadło ale dla mnie taka różnica to błąd pomiaru albo lepsza benzyna na stacji. A co do audi Twojego kumpla to skręcając ilość gazu prawdopodobnie wypaliliście zawory i dlatego auto przestało chodzić a nie kwestia zdjęcia magnesów. Wydaje mi się, że gdyby to naprawdę działało to w nowych autach byłoby to zamontowane dla firm motoryzacyjnych każdy ml paliwa się liczy bo to zadowoleni klienci i komisja UE.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Ja co do chipów, to też się nie zgadzam. wymieniłem w Lanosie ponieważ palił bardzo dużo 10-11l/100km. seryjna moc to 100KM a na hamowni po wymianie chipa wyszło że moc podniosła się do 115KM a spalanie zmniejszyło się do 7,5l. dodam że wymiania chipa była robiona przy przebiegu 40tyś, teraz ma na liczniku 157tyś i nic się z silnikiem nie dzieje. W magnetyzery to faktycznie ciężko mi uwierzyć natomiast chip i zmiana oprogramowania komputera to ma sens w niektórych przypadkach. W dodatku ten zabieg poradzili w ASO ponieważ oprogramowanie seryjne komputera podobno nie było za dobrze dobrane do tych silników.
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Szela zawory na pewno nie były wypalone bo na benzynie audica szła jak głupia żadnych ubytków płynu chłodzącego spadku mocy czy też spalania oleju.A co do fabrycznego montowania magnetyzerów to pokaż mi firme która zacznie montować magnetyzery czy inne cuda które faktycznie nie są jakimiś bajerami tylko oszczędzają paliwo czy podnoszą moc a nie zostały wynalezione w macierzystych laboratoriach.Tak było ze słynnym jakiś czas temu zderzakiem gościa z Kowar jeśli się nie myle wszystko działalo ok. firmy sie licytowały ale ani słowa o seryjnej produkcji bo wstyd się przyznać że gość w warunkach garażowych przebił laboratoria i kupe kasy w d..e.poczytaj też o gościu z Ameryki -Stan Meyer zbudował samochód napędzany wodorem otrymywanym z wody.Zadnych ogniw wodorowych butli ciśnieniowych i innych cudów .Jest dużo filmików na yuotubie pare linków wrzuciłem tu na forum w temacie:samochód na wode.Podobno po jakiś 3-4 tygodniach od ukazania się reportażu w tv gość już nie żył,ktoś mu pomógł.To są za duże pieniądze do stracenia i do przyznania się ze można czasami w warunkach garażowych poprawić coś nad czym niejeden naukowiec myślał latami sugerując się tylko formułkami fizycznymi czy chemicznymi a nie zdrowym rozsądkiem niestety.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    wojo985 a ile zapłaciłeś w ASO za zmianę oprogramowania w aucie? Było to robione jak sam powiedziałeś w ASO a nie kupiłeś turboboxa z allegro za 30zł który albo cały czas zmienia sygnał o temp silnika przez co silnik cały czas jest na "ssaniu" albo po prostu jest jest paczka od zapałek z przewodami które nic nie robią. Przemapowanie kompa jeśli jest dobrze zrobione to działa ale trzeba to robić z głową! A nie jak już widziałem na allegro ogłoszenia wyślij mi komputer a ja go przeprogramuje. A potem ludzie płaczą na forach internetowych, że fajnie się jeździło ale 2 miesiące po wypaliło tłoki. Nie ma magicznych sposobów na polepszenie osiągów zwłaszcza za 30 czy 100zł. Owszem fabrykę można poprawić ale trzeba wiedzieć jak, mieć odpowiednie warunki i TO NIE KOSZTUJE "5 ZŁ" i o to mi chodziło.

    Co do magnetyzerów to mimo skończenia politechniki(prawie) nie potrafię sobie wyobrazić jak to może działać. I temu nie ufam. Ty masz inne zdanie i dobrze. Ja Ci nie udowodnię, że to nie działa, a Ty mi że działa(prawdopodobnie), choć możesz próbować ja jestem otwarty na nową wiedzę.
    A samochodzie na wodę chyba każdy słyszał, podobno patent na niego kupili szejkowie i ciągle przez to jeździmy na ropie, a raczej jej pochodnych. Nie będę się na ten temat rozpisywać bo plotek o tym jest tyle co o ufo.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    No oczywiście że masz rację, takie bajery to szkoda gadać.
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    131
    Auto
    barchetta-moja miłość i Stilo 1,9 multijet
    jedyna metoda sprawdzenia wszystkich wynalazków to sprawdzenie na hamowni auta przed i po zmianie
    żadne subiektywne odczucia właściciela nie są miarodajne
    taniej i rozsądniej jest nalepić naklejkę GT z tyłu i założyć końcówkę tłumika z rynny
    stary i zły

  16. #15
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    taniej i rozsądniej jest nalepić naklejkę GT z tyłu i założyć końcówkę tłumika z rynny
    I odrazu 9327894732*(&*(^&*$%) kuni wiecej


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. fiat bravo hgt 155+ turbina z coupe przerobka
    Napisany przez pepo-p2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-10-2009, 16:59
  2. Szczelność dolotu, turbina i inne takie - Brava 1,9JTD105
    Napisany przez maras na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 15-03-2009, 23:41
  3. TURBINA W BRAVO
    Napisany przez BamboTM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-12-2008, 10:19
  4. Turbina? przepływomierz?
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-08-2008, 23:27
  5. Turbina
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 20-07-2008, 21:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

turbina dolotowa opinie

turbina dolotowa

turbinka dolotu opinie

turbinki dolotowe

turbina dolotowa forum

turbinka dolotowa

turbina dolotu powietrza opinie

jak sie montuje stozkowy filtr w fiacie bravo

turbina dolotowa do filtra

turbinki dolotowe powietrza do samochodu

turbinka dolotu czy dziala

marea 2 4 td jak zmniejszyc spalanie

gdzie sie montuje turbina dolotu foromalegro turbina fiat mareafiat barchetta dolot powietrzaturbinka dolotu 2turbinka ukladu dolotowego
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl