Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Na to wygląda że mamy wszystko wyjaśnione i można zabierać sie do pracy. Gdzieś te wymiary widziałem faktycznie ale jak powiem w ASO o co chodzi to raczej nie powinni mieć problemu ze znalezieniem odpowiednich.
Jeszcze tylko oczywista oczywistość, ale warto na wszelki wypadek dodać - poczekaj z rozkręcaniem, aż auto ostygnie, coby się nie poparzyć
Numer 7792369
Wymiar 2.62x17,12
Dziękuje Panowie za fachowe porady i za wymiary tych oringów. Dzisiaj ma być oryginalna nagrzewnica i będę się brać za montaż. Wczoraj udało mi się ściągnąć schowek i tą plastikową osłonę pod nią, dodam że pełno plynu się tam zgromadziło i delikatnie spływało na ścianke grodziową
witam mam pytanie długo ściągałeś schowek cięzko czy szybko idzie z góry dziękuje za odpowiedz
Schowek dosyć prosto schodzi wystarczy odkręcić kilka śrub i delikatnie ciągnąć go od góry na dół, natomiast z cała resztą się wczoraj nieźle namęczyłem. Wyciągniecie starej i włożenie nowej nagrzewnicy przysporzyło mi sporo kłopotu, z jednej strony trzymał mnie wentylator a z drugiej jakieś wypustki plastikowe z dolnej listwy pod schowkiem. Prawdziwą porażką okazało się napełnianie układu. Nie wiem czy gość mi dał kiepskie oringi ale po zalaniu tylko płynem już zaczęło kapać z połączenia alururek i nagrzewnicy mimo, że były dociągnięte bardzo mocno. Na starych oringach nie było wcale lepiej, zmuszony byłem założyć po dwa oringi tzn stary i nowy. Wiem że tak się nie robi jednak byłem maksymalnie zdesperowany, dopiero to połączenie jakoś przeszło i udało się autkiem pojeździć, jednak wydaje mi się że i tak jakieś tam kropeleczki się ulatniają. Nie wiem koledzy co z tym fantem zrobić, czy ja coś robię nie tak czy lecieć po nowe oringi.
Dziekuje za manuala
Przyda sie bo mma ten sam problem co kolega zakladajacy temat
Ja zakładałem nowe oringi w ilości 1 na każdą rurkę i auto tak śmiga już kilka lat.. Nic nie cieknie..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
.............
Jestem w pół drogi wymiany nagrzewnicy i mam pytanie: Czy koniecznie trzeba odkręcać ten ukryty wkręt na imbus, czy też uda się tego uniknąć? Umiejscowienie tego wkręta jest tragiczne i za nic nie mogę dziada ruszyć. Czy komuś udało się wymienić nagrzewnicę bez wykręcania?
Mi się nie udało tego uniknąć, jeśli dobrze pamiętam to ten wkręt trzyma plastikową osłonę która znowu trzyma rurki, a trzeba je odciągnąć do wymiany i , kamieni kupa
Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
Nie pomagam na priv
Nagrzewnica wymieniona. Tak jak Kolega wyżej pisał "Kamieni kupa". Ale dla potomnych:
U mnie nie było wkręta na imbus tylko na śrubokręt krzyżykowy. Po kilkunastu próbach wykręcenia poddałem się i zostawiłem. Od razu pomyślałem jak go później wkręcić?
Płynu całego nie spuszczałem. Odgiąłem plastik, odkręciłem nagrzewnicę, wysunąłem rurki i wylało się około 1 litra płynu. Wcześniej zabezpieczyłem wykładzinę folią, położyłem gumowy dywanik i prostokątny pojemnik na płyn. Strat jak dotąd nie zanotowałem. Bez kłopotów wyjąłem starą nagrzewnicę.
Teraz nadszedł czas na nową. Wcześniej kupiłem oringi w sklepie z oringami, bo w komplecie z nagrzewnicą nie było, oraz w motoryzacyjnym też nie mieli. Aby łatwiej wsunąć nagrzewnicę chciałem mocniej odgiąć plastikową osłonę, której wcześniej nie chciałem odkręcać. Ta pękła i... miałem już spokój z blokowaniem dostępu. Podłączyłem aluminiowe rurki, nalałem płynu, odpowietrzyłem, rozgrzałem silnik i....leci, wręcz sika.
Podłożyłem miseczkę i poczekałem aż ostygnie. Po odkręceniu rurek okazało się, że jedna z uszczelek pękła, wręcz ścięła się po całym okręgu. Pożyczyłem samochód od sąsiada i pojechałem do ASO Fiata. Kupiłem oryginalne uszczelki za 7zł. Złożyłem ponownie i wszystko śmiga tak jak od nowości. Maryśka ciepełkiem dmucha, nic nie leci, pęknięty plastik w niczym nie przeszkadza. Czas całej imprezy 4,5 godz. Gdybym miał to robić ponownie, to teraz pewnie w 1 godzinie bym się zmieścił.
Sprawdzaj co jakiś czas szczelność, bo może się zdarzyć, że oringi nie do końca się spasowały i może być delikatny wyciek. U mnie tak było i musiałem poprawiać.
Dla potomnych znalazłem przypadkiem manuala na chomiku klubowicza Roth min jest turtorial wymiany nagrzewnicy http://http://chomikuj.pl/elektronik...radniki+info,2