Centralka od klimy w którym jest miejscu ??
Centralka od klimy w którym jest miejscu ??
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Zgadza się, zapomniałem napisać, że chodziło mi o tryb auto
Jeśli chodzi o to tykanie w położeniach innych niż skrajne, prawdopodobnie to działa tak, że klapa małymi kroczkami dochodzi do zadanego położenia i stąd taki efekt. Tam jest silnik DC i potencjometr jako sprzężenie zwrotne, silnik dostaje krótkie impulsy prądowe i powoli przekręca klapę, gdy osiągnie zadane położenie ucisza się Regulator sterujący temp ma dosyć duże stałe czasowe stąd szybkie zmienianie temp zadanej nie wywołuje natychmiastowej zmiany temp. powietrza z nawiewów. Nawet w trybie ręcznym klapa "nie nadąża" za kręceniem gałką, można tam zauważyć pewną inercję.
Centralka jest pod zespołem nawiewów, po wykręceniu środkowego tunelu jest do niej dojscie, a złącze diagnostyczne widziałem koło wtyczki do jasiów, ale też nie wiem czym się z tym skomunikować ;/
Ostatnio edytowane przez markshall ; 02-11-2012 o 19:38
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Dokładniej mówiąc to jeśli dobrze pamiętam to wykręcałem i popielniczkę i środkowy tunel żeby się do niej dostać.
Kiedyś zainstalowałem najnowszego FES-a i była tam opcja skanowania złącza.Po skanie była widoczna centralka od klimy,więc jak macie obd to jest tam pin od diagnostyki.
Ale jak coś zawsze samemu można sprawdzić czy nie ma jakiś błędów w sterowniku:
-zapłon musi być wyłączony
-przekręcamy pokrętło ogrzewania na pozycję HI czyli maksymalne grzanie
-pokrętło kierunku nawiewu ustawiamy na pozycję MAX DEF
-pokrętło od prędkości wentylatora ustawiamy na 0
-włączmy zapłon i w ciągu 10 sekund przekręcamy pokrętłem od prędkości wentylatora z pozycji 0 do AUTO w ten sposób : 0->AUTO->0->AUTO->0 (czyli mamy wykonać cztery ruchy pokrętłem między pozycją 0 a AUTO)
-po przekręceniu pokrętłem cztery razy na wyświetlaczu licznika pojawią się ewentualne numery błędów.
- kolejne kody błędu wyświetlą się po 3 sekundach
- po ostatnim kodzie błędu wyświetli się przebieg
Kody błędów:
00 - brak czynnika R134
12 - sensor temperatury nagrzewnicy - zwarcie do masy
14 - sensor temperatury nagrzewnicy - obwód otwarty
32 - sensor temperatury zewnętrznej - zwarcie do masy
34 - sensor temperatury zewnętrznej - obwód otwarty
42 - sensor temperatury wewnętrznej - zwarcie do masy
44 - sensor temperatury wewnętrznej - obwód otwarty
52 - sensor temperatury parownika AC - zwarcie do masy
54 - sensor temperatury parownika AC - obwód otwarty
65 - silniczek funkcji nagrzewnicy
82 - potencjometr klapki nagrzewnicy AC - zwarcie do masy
84 - potencjometr klapki nagrzewnicy AC - obwód otwarty
92 - przełącznik wentylatora nagrzewnicy AC - zwarcie do masy
94 - przełącznik wentylatora nagrzewnicy AC - obwód otwarty
B2 - potencjometr silniczka funkcji nagrzewnicy - zwarcie do masy
B4 - potencjometr silniczka funkcji nagrzewnicy - obwód otwarty
D5 - silnik wentylatora nagrzewnicy AC
E2 - centralka AC - napięcie 5V - zwarcie do masy
E3 - centralka AC - napięcie 5V - zwarcie do zasilania
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
HEJ w maryskach jak rozkrecisz schowek od pasazera to masz dwa zlacza diagnostyczne jedno z zoltym kablem od air bag i glebiej jest jeszcze jedno to to moze od klimy nie wiem nie podpinalem sie pod nie jeszcze;p ale bledy klimy mozna samemu sprawdzic bez podlanczania kompa. jak ktos chce instrukcje po polsku to niech sie do mnie odezwie to wysla ją
Błędy to jedno ale tak jak pisałem podpinając się do centralki z kompem mamy możliwość kontroli wszystkich czujników, położenia pokręteł, klap itp.. Nie widziałem w FES opcji klimy ale nie patrzałem w sumie w marysiach..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
bo nie ma tam takiej opcji. chyba ze jakims innym programem niz fiatecuscan ...
Po montażu klimy w mojej Bravce podjechałem do kolegi który ma CDIF'a i się bezporoblemowo podłączył. Fajnie wszystko pokazywało m.in ustawioną temp, tryb (pozycja środkowego przełącznika), oczywiście odczyty ze wszystkich czujników i potencjometrów. Wtyczka diagnostyczna znajduje się w okolicach wentylatora nad nogami pasażera
Witajcie, wczoraj walczyłem z takim przypadkiem, jaki ma autor tego wątku. W moim bravo sterowanie ogrzewaniem działa dokładnie tak samo, czyli źle. Problem leży w czarnej puszce, które znajduje się mniej więcej nad tunelem środkowym od strony pedałów. Wymontowałem toto ustrojstwo zgodnie z solucją z tematu http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...raz-nie-11258/ (post kolegi Spajdi). Niestety czyszczenie nic nie pomogło, a problem jest w tym, że ten potencjometr podczas gdy słychać to "tyk tyk" w momencie ustawienia przykładowo 20 stopni powinien odnaleźć odpowiednie położenie, po czym silniczek powinien się zatrzymać. Niestety tak się nie dzieje i podczas próby znalezienia tego położenia dochodzi on aż do skrajnego punktu ścieżki potencjometra i zatrzymuje się w tym punkcie, co równoznaczne jest z ogrzewaniem ustawionym na maxa. Ostatecznie efekt jest taki, że ogrzewanie działa jak szalone już od 18 stopni i brak jest temp. pośredniej. Teraz pytanie, czy jest to jedyny winowajca i czy wymiana na nowy egzemplarz coś da...
Najlepiej by było sprawdzić omomierzem ten potencjometr czy na pewno dobrze działa. Aczkolwiek, jak napisałem wcześniej, to tykanie nie musi oznaczać niesprawności tego gdyż u mnie tyka i ogrzewanie działa bez zarzutu. Jeśli siłownik klapy mieszającej powietrze jest sprawny to szukałbym przyczyny w którymś czujniku temp (są w sumie 4), tylko do tego najlepiej byłoby podłączyć się jakimś interfejsem...
Oporność sprawdzałem i jest ona w zakresie ok 1 - 5 kOhm, regulacja działa płynnie w tym zakresie. Może ktoś podpowie gdzie znajdują się czujniki, wiem o dwóch (zewnętrzny w lusterku oraz za krateczką pod pokrętłami). Jeśli chodzi o tykanie to rozebrałem obudowę tego mechanizmu i podłączyłem "na sucho" wtyczkę do niego, po czym regulowałem temperaturę i okazało się że tykanie to po prostu skokowa praca silniczka w tym mechanizmie, podczas poszukiwania odpowiedniej pozycji na ścieżce potencjometra.
Wydaje mi się, ze winowajcą jest tutaj panel sterowania klimatyzacji, a konkretnie termistor lub cała płytka z tym wentylatorkiem, który znajduje się za kratką w środkowej konsoli.
witam podepne sie poniewaz mam ten sam problem co martinez i jak rozwiazałes to czy nadal ci nie działa ??