Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9

Temat: Spadek napięcia  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2013
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.6 103 KM
    Rocznik
    1996

    Spadek napięcia

    Witam mam brave 96 1.6 16v. Miernik pokazuje mi ok 12.1v na akumulatorze przekręcam kluczyk rozrusznik kręci pokazuje 6.5v max 7v, oczywiscie samochod nie odpala. Czym spowodowany taki spadek? Rozrusznik do wymiany?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Akumulator w jakim stanie ? Po podłączeniu kablami/podpięciu innego aku zapala normalnie ? Próbowałeś naładować akumulator ?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2015
    Skąd
    EZD
    Postów
    211
    Auto
    Bravo 1.9 JTD SX (CF3)
    Rocznik
    07.01 FL
    Z tego co pamietam 12V w aku to za mało i świadczy to o jego rozładowaniu/niedoładowaniu. Zrób tak jak radzi marcij - podmien inny lub spróbuj go naładować - jak nic nie da to do wymiany.

    Ewentulanie sprawdz jeszcze przewody z aku do rozruszcznika czy sa dobrze podłaczone i teraz najwazniejsze. Czy w rozruszniku już tulejki sie nie skonczyly. Chyba najczestsza przyczyna usterek.
    Mit primum non nocere - po pierwsze nie szkodzić

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jak auto trochę stało to może i mieć te równo 12V, ale spadek do 6V to dużo - za dużo. Zasadnicze pytanie - rozrusznik kręci, słychać automat?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2013
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.6 103 KM
    Rocznik
    1996
    Ogólnie np dzisiaj miałem tak, przyjechałem po jakiś 20km pod dom, zgasiłem silnik pyk pyk, idę do domu za jakieś 10-15 min wracam miałem jechać znowu jakieś 10 km kręce i cyrk... musiałem poczekać aż przyjedzie mamuśka i odziwo z kabli startuje co niby wskazuje na uszkodzony/słaby akumulator no ale ma te 12v

    Alternator był regenerowany w 2013(daje mi 13.7V), a akumulator wymieniany w styczniu 2014. Profilaktycznie ładowałem go w styczniu tego roku.
    Musiał bym nagrać co się u mnie dzieje abyście wiedzieli co się dzieje, jak przekręcam kluczyk.
    PS: http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...ernator-28111/ w sumie jest to opis mojego problemu z odpalaniem

    PS: Te wspomniane 6.5V jest w momęcie zatrzymania się rozrusznika.
    Ostatnio edytowane przez Aleks1994 ; 29-04-2015 o 21:40

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2015
    Skąd
    EZD
    Postów
    211
    Auto
    Bravo 1.9 JTD SX (CF3)
    Rocznik
    07.01 FL
    cos słabe te ładowanie... To ze był regenerowany w 2013 nie znaczy ze jest ok mi po pełnej regeneracji w fabryce wytrzymał jakos dwa lata. Akurat po gwarancji...

    Co do tego spadku tak jak byrrt pisał jest dużo za duży - tak jakby coś ci zwarcie robilo. Słychać w ogole cykanie bendixa po przekreceniu kluczyka?
    Mit primum non nocere - po pierwsze nie szkodzić

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Mi to wygląda na kończący się akumulator... bądź mocno rozładowany. Weź go wyjmij, naładuj porządnie i zobaczymy co się będzie dalej działo.
    Jeśli napięcie leci do 6,5V to nic dziwnego, że nie chce kręcić.
    Zużyty akumulator może i mieć 13V bez obciążenia, ale co z tego jak w trakcie rozruchu spada do kilku voltów...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2013
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.6 103 KM
    Rocznik
    1996
    Odstawilem do znajomego warsztatu, dzięki za informacje ale i tak nie jest to wina samego akumulatora :p. Postaram się napisać co było.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2013
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.6 103 KM
    Rocznik
    1996
    Siemanko, no to tak, pomogła wymiana tulejek w rozruszniku + czyszczenie alternatora, teraz odpala za dotknięciem. Ładowanie na poziomie 13.9 - 14.1V (przy max poborze: światła, radio, nawiew), podczas uruchamiania spada do 11 :>. Dzięki za sugestie. Można zamknąć


 

Podobne tematy

  1. regulator napięcia
    Napisany przez galka na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-04-2015, 19:18
  2. Różnica we wskazaniach napięcia ładowania
    Napisany przez tomx123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2014, 10:57
  3. Kontrolka napięcia mruga (Cinquecento 900)
    Napisany przez BeatBox na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-04-2014, 14:12
  4. Błąd silnika - czujnik napięcia (sporadycznie)
    Napisany przez elnino na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-10-2013, 12:25
  5. Brak napięcia w zapalniczce
    Napisany przez daawe na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 25-04-2011, 22:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl