Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2013
    Skąd
    S-c
    Postów
    44
    Auto
    Bravo 1.2 16V TROFEO, UNO 1.0 FIRE i.e.S
    Rocznik
    2001, 1999

    bravo 1.2 16v problem z odpalaniem a alternator

    Czy problem z odpalaniem może być spowodowany źle pracującym alternatorem? Napięcie ładowania 13,5v styki oraz masa oczyszczone dla rozwiania jakichkolwiek wątpliwości akumulator wymieniony w połowie września a rozrusznik regenerowany w zeszłym roku w czerwcu. Gdzieś czytałem że klinujacy się w stojanie wirnik może powodować problemy przy odpalaniu. A sam problem wygląda tak bez reguły czy na zimnym czy na groracym silniku rozrusznik robi niecałe 1/2 obrotu i staje jakby napotkał ogromny opór po chwili znów zaczyna kręcić i odpala auto. Drugie pytanie czy alternator od auta z Klimą i bez klimy mają jednakowe mocowania. Pytam o to bo gdy byłem u elektryka regenerować rozrusznik powiedział mi że mam alternator do auta bez klimy (najprawdopodobniej oryginalny gdzyż poprzedni właściciel dołożył klimę w serwisie fiata). A ja chciałbym założyć mocniejszy do wersji z klimą czy to możliwe?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał tomekbravo94 Zobacz post
    A sam problem wygląda tak bez reguły czy na zimnym czy na groracym silniku rozrusznik robi niecałe 1/2 obrotu i staje jakby napotkał ogromny opór po chwili znów zaczyna kręcić i odpala auto.
    To niestety wygląda na problem z rozrusznikiem, może ta regeneracja nie była zbyt kompleksowa?

    Cytat Napisał tomekbravo94 Zobacz post
    Drugie pytanie czy alternator od auta z Klimą i bez klimy mają jednakowe mocowania.
    Tego niestety nie wiem, w 1.2 16V CF2 alternator w wersji z klimą jest na górze a bez klimy na dole, ale jeśli Ty masz rocznik 2001 to jest to CF3 i tam może być inaczej.
    Ale alternator zawsze możesz wymienić, ale po co?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2013
    Skąd
    S-c
    Postów
    44
    Auto
    Bravo 1.2 16V TROFEO, UNO 1.0 FIRE i.e.S
    Rocznik
    2001, 1999
    Regeneracja tulejek rozrusznika sprawdzony bendix szczotki oraz elementy wewnątrz. Elektryk powiedział że rozrusznik "wygląda jak nowy". Jest to solidny fachowiec naprawiał nam już kilka samochódw i nigdy nie było problemu. A alternator mam zamontowany przy kolektorze ssącym napędzany poprzez podwójną rolkę na kompresorze klimy a kompresor z rolki na wale czy tak jest fabrycznie czy to jakaś fanaberia człowieka który tą klimę dołożył? Alternator chce wymienić gdzyż mam tam 60A zamiast 90A który powinien być w autach które mają fabryczną klimatyzację

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Czyli masz 3 krótkie paski tak jak ja?(wał<->pompa wspomagania, wał<->klima, klima<->altek) Tak jest fabrycznie.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2013
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    23
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.6 103 KM
    Rocznik
    1996
    A sam problem wygląda tak bez reguły czy na zimnym czy na groracym silniku rozrusznik robi niecałe 1/2 obrotu i staje jakby napotkał ogromny opór po chwili znów zaczyna kręcić i odpala auto.

    Read more: bravo 1.2 16v problem z odpalaniem a alternator
    Mam identyczny problem w swojej Bravie 1.6 16v, u mnie jest nawet gorzej bo po pierwszej "blokadzie" nie występuje drugie "pchnięcie" rozrusznika. Zazwyczaj wystarczy poczekać pare sec lub minut, albo próbować startować na biegu bez sprzęgła....

    Alternator był regenerowany chyba w 2013stym, a akumulator w połowie 2014 wymieniany na nowy.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2013
    Skąd
    S-c
    Postów
    44
    Auto
    Bravo 1.2 16V TROFEO, UNO 1.0 FIRE i.e.S
    Rocznik
    2001, 1999
    U Ciebie może to być problem z tulejkami rozrusznika z tego co się orientuję też dość częsta usterka w tych fiacikach. I tak mam takie samo ułożenie pasków.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2013
    Skąd
    S-c
    Postów
    44
    Auto
    Bravo 1.2 16V TROFEO, UNO 1.0 FIRE i.e.S
    Rocznik
    2001, 1999
    Po wymianie alternatora znacznie się poprawiło. Czy te fiaciki miały problemy z kostkami stacyjek??

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał tomekbravo94 Zobacz post
    Czy te fiaciki miały problemy z kostkami stacyjek??
    Nie wiem czy awarie kostki stacyjki po 15 latach można nazwać problemami, aczkolwiek sam w zeszłym roku wymieniałem

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2013
    Skąd
    S-c
    Postów
    44
    Auto
    Bravo 1.2 16V TROFEO, UNO 1.0 FIRE i.e.S
    Rocznik
    2001, 1999
    Aha dzięki
    A jak dużo przy tym roboty??

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    5 minut


 

Podobne tematy

  1. bravo 1.9 TD - problem z odpalaniem
    Napisany przez mihal147 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-03-2015, 00:46
  2. Bravo 1.4 90 KM problem z odpalaniem
    Napisany przez szkal90 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-10-2014, 22:03
  3. Problem z odpalaniem bravo 1.2
    Napisany przez morski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 01-05-2014, 19:02
  4. Problem z odpalaniem Bravo 1.9td
    Napisany przez krzysztof123 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-11-2013, 21:04
  5. Problem z odpalaniem Bravo 1.9td
    Napisany przez krzysztof123 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-10-2013, 19:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http://www.iparts.pl