Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 38

Temat: Sonda Lambda  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał andrzejmc Zobacz post
    Zdolność przetwarzania tlenu przez katalizator maleje wraz z jego starzeniem i coraz większa ilość tlenu pozostaje w spalinach za katalizatorem.
    Niby wszystko fajnie, ale skoro zużyty katalizator produkuje więcej tlenu (który przecież nie jest szkodliwy), to po co montować w samochodach drogie reaktory?
    Podstawowym zadaniem katalizatorów nie jest przetwarzanie tlenu pozostałego w spalinach, a utlenianie węglowodorów i tlenków (zwłaszcza tlenku węgla CO), do tego zaś potrzebny jest pewien zapas tlenu, który wchodzi w reakcję z tymi szkodliwymi substancjami. I tak dzięki pracy katalizatora z węglowodorów powstaje woda, a CO przechodzi w CO2. Co z tym wszystkim ma wspólnego sonda? Zadaniem sondy lambda jest utrzymywanie w składzie spalin pewnego nadmiaru powietrza, niezbędnego do zainicjowania opisanych powyżej reakcji. Niesprawna sonda może zatem powodować wiele przykrych następstw dla naszego samochodu, począwszy od zwiększonego zużycia paliwa, spadków mocy, nierównej pracy silnika, aż do trwałego uszkodzenia katalizatora.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Niby wszystko fajnie, ale skoro zużyty katalizator produkuje więcej tlenu
    Reaktor katalityczny nie powoduje produkcji tlenu tylko jego przyspieszoną reakcję z innymi związkami w spalinach.. Wraz z czasem sprawność takiego reaktora w oczywisty sposób maleje przez co coraz więcej szkodliwych związków (i tlenu również) zostaje wydalone przez wydech w aucie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #18
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Byrrt, Jo Cie prosza. Czy jo napisoł, że katalizator produkuje tlen? To była odpowiedź na takową sugestię Andrzejamc, a Ty wyciąłeś fragment całości odwracając kota ogonem.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja takiej sugestii kolegi Andrzejamc nie widziałem, ale ok - nie widzę powodu aby to w ogóle dalej roztrząsać.. Ja tylko wyraziłem swoją opinię i ew. czekałem na ew. sprostowanie mądrzejszych ode mnie jak to tak naprawdę jest z wskazaniami sondy.

    Pozdrawiam
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #20
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Przecież z tego co wiem lambda nie podaje napięcia proporcjonalnego do ilości tlenu w spalinach tylko działa na zasadzie binarnej - bogata/uboga..
    Z tego co ja wiem napięcie na sondzie jest proporcjonalne do różnicy stężenia tlenu między otoczeniem a spalinami, a przynajmniej tak wynika z zasady działania. W kazdym razie potwierdza to teorię, że jeśli obie sondy pokazdują to samo to katalizator nie działa (ilośc tlenu przed i po się nie zmienia). Moim zdaniem z powyższego wykresu wynika, że katalizator działa prawodłowo. Nie wiem tylko od czego zależy składowa stała w przebiegu drugeij sondy( czy nie powinna być w okolicach 0,5V ?)

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Z tego co ja wiem napięcie na sondzie jest proporcjonalne do różnicy stężenia tlenu między otoczeniem a spalinami, a przynajmniej tak wynika z zasady działania.
    Prawda. Sonda nie działa zerojedynkowo, a napięcie jest proporcjonalne do składu spalin.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    117
    Auto
    Bravo 1.6
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Nie wiem tylko od czego zależy składowa stała w przebiegu drugeij sondy( czy nie powinna być w okolicach 0,5V ?)
    Właśnie też mnie to zastanawia. Szukam przyczyny szarpania autem na jałowym ale po Waszych wypowiedziach wnioskuję, że to nie wina sond.

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Powoli, powoli...

    Sonda lambda jest odpowiedzialna za badanie ilości tlenu w spalinach. W oparciu o jej wskazania ECU dostosowuje ilość podanego paliwa. Przy pełnym otwarciu przepustnicy wskazania sondy są ignorowane - z zasady.

    Sonda umieszczona za katalizatorem jest odpowiedzialna za kontrolę pracy katalizatora.

    Katalizator (a dokładniej konwerter katalityczny) służy do dopalania węglowodorów i tlenku węgla co w efekcie daje wodę i dwutlenek węgla. Nowsze układy dodatkowo dopalają tlenki azotu. Naturalnie dopalanie wymaga tlenu który jest w spalinach.

    Co do problemu z wolnymi obrotami to szukał bym gdzie indziej.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    117
    Auto
    Bravo 1.6
    Rocznik
    2001
    Tylko co może powodować efekt wzrostu szarpania w związku z temperaturą silnika? Cały układ zapłonowy nowy, sondy w tym przypadku są ok.

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał tomx123 Zobacz post
    Tylko co może powodować efekt wzrostu szarpania w związku z temperaturą silnika?
    Samo się nasuwa - czujnik temp? Jakieś lewe powietrze?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Czujniki hallotronowe maja skłonność do zmiany charakterystyki pracy ze wzrostem temperatury.

    A skoro poruszamy już ten temat - jaki powinien być właściwy sygnał drugiej lambdy ? Wyskakuje mi systematycznie błąd katalizatora, a dzisiaj po podłączeniu do kompa na wykresie druga sonda pokazuje stałe napięcie - 1V.

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał tomx123 Zobacz post
    Tylko co może powodować efekt wzrostu szarpania w związku z temperaturą silnika? Cały układ zapłonowy nowy, sondy w tym przypadku są ok.
    Chociażby przegrzewająca się cewka zapłonowa.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    117
    Auto
    Bravo 1.6
    Rocznik
    2001
    Niestety ale ostatnio cewka padła, wymieniona na inną - efekt pozostał... Obecnie nie jestem pewny czy wibracje pojawiają się w momencie rozgrzania auta czy po wyłączeniu ssania

  15. #29
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    30
    Postów
    1,567
    Auto
    1.6 16V Brava
    a adaptacja była robiona.. jesli masz 2 to po fl wiec adaptacja tylko przez progam i rozgrzwasz silnik 90 stopni i 3 razy przegazować powyżej 5 tys. obratów i powinna sonda sie przyjac

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    CichyJerry po wymianie sondy nie ma konieczności żadnego adaptowania silnika..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. sonda lambda
    Napisany przez bigining na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 112
    Ostatni post: 13-01-2013, 10:53
  2. sonda lambda
    Napisany przez kamil00512 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-02-2012, 00:22
  3. sonda lambda
    Napisany przez asgerd na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-06-2011, 14:39
  4. sonda lambda
    Napisany przez Tomasuzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-02-2011, 13:11
  5. Sonda Lambda
    Napisany przez Kamciu86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-10-2010, 15:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438sonda-lambda-20698

okopcone mokre swiece lambda

Jak powinny oscylowac sondy lamada

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl