Ja raczej polecam lać olej syntetyczny np. 75W-90 ponieważ w zimę będziesz miał problemy z wrzuca biegów na zimnym silniku. Wiem bo zrobiłem kiedyś taki błąd i zalałem skrzynie minerałem
Ja raczej polecam lać olej syntetyczny np. 75W-90 ponieważ w zimę będziesz miał problemy z wrzuca biegów na zimnym silniku. Wiem bo zrobiłem kiedyś taki błąd i zalałem skrzynie minerałem
wszystko git,
dzięki za pomoc miszko. Dla osób które będą miały podobną sytuację - dodam jeszcze aby przed wyjazdem do sklepu zmierzyć sobie półośkę. Ma ona 23mm lub 24,5mm. Mi w sklepie powiedzieli, że prawdopodobnie będę miał 23mm, ale nie mają pewności. Przyjechałem, przymierzyłem łożysko i wróciłem do sklepu po większe. Także przed wyjazdem na zakupy polecam to sprawdzić... Aha - co do kosztów kompletu (osłona przegubu wewnętrznego, łożysko, i dwie opaski) - to w zależności od wielkości półośki wahają się między 55-80 zł (oczywiście zamiennik).
nic więcej nie powiem...
podepnę się pod temat bo mam podobną awarię :/
Mam takie pytanie bo słyszałem kiedyś że jest coś takiego jak uniwersalna osłona przegubu i że ją podobno da się założyć bez rozbierania i wyciągania półośki, jest to prawda, słyszał ktoś o czymś takim??
FIAT BRAVA 1.9 JTD 105 KM
myślę, że jest to bujda na McPersonach... Bo musiałaby to być osłona która jest przedzielona w połowie aby móc ją założyć bez wyjmowania półośki i przegubu wewnętrznego? (jak taką osłonę zapiąć wokół półośki na tyle szczelnie aby trzymała? jaki musiałby być system zamykania takiej osłony?). Druga sprawa, co z łożyskiem? Dolna część kołnierza osłony jest opięta na łożysku opaską. Wydaje mi się to być baaaardzo mało realne...
nic więcej nie powiem...
mi też się kolego nirage wydaje trochę dziwne ale wartało zapytać, różne dziwne rzeczy się dzieją i są na tym świecie a skoro by było coś takiego to czemu nie wartałoby sobie takim doraźnym sposobem na szybko pomóc , przynajmniej ja tak myślę
FIAT BRAVA 1.9 JTD 105 KM
sluchajcie, jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni biegow Bravo 1.6? chodzi mi o umiejscowienie tego korka kontrolnego - jak sie do niego dostac?
korek, przelewowy powinien znajdować się z boku skrzyni biegów, jest tzw. przelewowy. Zakręcany na imbus.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
dzieki lukq. od ktorej strony jest lepsze dojscie? mam delikatny wyciek oleju na wysokosci przedniej osi, bardziej od strony kierowcy (1/3 szerokosci auta). jaki moze byc koszt wymiany manszety?
dostać się najlepiej od kanału, przy lewym kole manszeta do 50 zł na pewno się zmieścisz.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
jak pamiętam tam masz simering, + oring, nie pamiętam z której strony; wcale nie tak drogo, ale do skrzyni tutella oryginał, ale moze byc shell polsystetyczny, zaden hipol bo w zimie biegów nie wbijesz
[FONT=Verdana]Tak pisać, by słowom było ciasno, a myślom przestronnie[/FONT]
wymaralem juz ten korek kontrolny/wlewu. jest od frontu na imbus w rozmiarze, ktorego akurat nie posiadam ciekawe ile tego oleju wycieklo... zanim zamowie, zapytam - to ten olej?
TUTELA ZC 75 Synth
http://allegro.pl/olej-tutela-zc-75-...579173686.html
dla pewności zmień olej, litrowy wystarczy, jeszcze zostanie; dokładnie taki jak podałes, tutela syntetyk
[FONT=Verdana]Tak pisać, by słowom było ciasno, a myślom przestronnie[/FONT]
na pewno starczy litrowy? wlasnie wyczytalem, ze do 1.6 wchodzi ok. 2 litrow
Italians Do It Better
hmm... nie chcę w bład wprowadzić, u mnie w bravie nie caly litr wszedł; i chodzi na shelu po zimie nawet ok;
[FONT=Verdana]Tak pisać, by słowom było ciasno, a myślom przestronnie[/FONT]
sprawdzilem dzis ten wyciek. kapie spod gumowej oslony przegubu wew. czyli jednak simering. sprawdzilem tez poziom oleju. jest grubo ponizej dolnej krawedzi wlewu. jest tez troche "szlamu" wiec wielki czas na zmiane oleju.
sharp, bylem u mechanika dogadac terminy. potwierdzil - wchodzi ok. 2 litrow. jesli robiles dolewke, 1 litr mogl wystarczyc
tak przy okazji tego szlamu... trzaby czyms swinstwo wyplukac przed zalaniem swiezego, co? macie jakis pomysl?