Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2012
    Skąd
    Sandomierz
    Wiek
    32
    Postów
    9
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2009

    Pytanie o przeplywomierz 1.9JTD

    Witam. Mam pytanie o przeplywomierz do fiata bravo 1.9jtd, od pewnego czasu auto stalo sie mułowate(srednio reaguje czy wcisne caly czy troszke gazu) i słabe(ciazko sie wkrece powyzej 2,5k obrotów), posprawdzalem pare rzeczy i i wydaje mi sie ze winny wlasnie jest przeplywomierz poniewaz jak go odepne to jest uczucie jakby wsiadł do innego samochodu momentalnie wkreca sie na obroty i całkiem niezle przyśpieszenie, i takie własnie mam pytanie czy mam racje bo szkoda jechac na kompa jak moge troche kasy zaoszczedzic na nowa przeplywke bo tania nie jest



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    No z tego co wynika, to na 90% jest to przepływka
    Podaj mi nr twojej przepływki, bo mam jedną uzywaną na 100% sprawną, to jesli będzie to samo, to się mozemy dogadac
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    przepływka sprawdza działąnie egr i zaleznie od ilosci spalin dawkuje paliwo.
    Sprawdz jeszcze czy egr sprawny, ale bardziej prawdopodobna przepływka.
    Możesz ją czyscic preparatem do czyszczenia hamulców

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał robert199 Zobacz post
    przepływka sprawdza działąnie egr
    Mozesz mi powiedziec w jaki sposób to robi
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    wolny przepływ swieżego powietrza to na wolnych obr 350-400 mg
    z aktywnym egr zmniejsza sie o połowe. wtedy czesc powietrza mieszana jest ze spalinami i z filtra czyli przepływomierza zaciągane jest mniej powietrza.
    w cf2 nic sie nie stanie przy niesprawnym egr bedzie dawkował jak trzeba,
    ale w cf3 jak według sterownika egr jest aktywny, a odczyt z przeplywki jest nadal 400mg to wtedy stwierdza, ze egr nie działa i jest marchewa.
    Gdyby ten silnik nie miał egr to przepływomierz wogóle nie byłby potzrebny do prawidłwego dziłania.
    W pierwszych commomrail renaulta wogóle go nie było.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    No nie do końca się się z tobą zgodzę, ponieważ EGR działa (puszcza spaliny) tylko podczas puszczenia gazu, ale podczas przyspieszania nie puszcza spalin wcale, więc w tym przypadku EGR nie ma nic do przepływki, oczywiście razem są ważną częścią układu dolotowego, ale na pewno przepływomierz nie sprawdza działania EGR i co do marchewy, to nie w kazdym CF3 ona zaraz wyskakuje, zalezy od sterownika w EDC15 mozna spokojnie zaslepiac, wywalac i co tam sobie zyczysz z EGR i w zaden sposób nie wpłynie to na prace silnika, ale w EDC16 juz wywala błąd tak jak piszesz, ale powtarzam, nie ma to nic wspólnego z przepływką
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    ale wskazanie przepływomierza będzie inne na sprawnym egr i na zaślepionym. tak jak pisze robert 350-400 na zaślepionym i około 250 na sprawnym.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Mozecie mi to wytłumaczyć jak to jest mozliwe skoro na wolnych obrotach oraz przy zwiększaniu prędkości obrotowej silnika EGR jest zamknięty nie czepiam sie, chce po prostu wiedzieć
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    wytłumaczyć ci teraz nie wytłumaczę bo nigdy się za bardzo nie zagłębiałem w ten temat a głupot pisać nie chcę. musiał bym gdzieś poszperać z literaturze lub posiedzieć trochę z kompem przy aucie i obserwować wartości rzeczywiste. A z doświadczenia wiem że z wskazaniami tak się dzieje po odłączeniu egr. ostatni przypadek 406 2.0hdi 90 km, przepływka na jałowym około 380, patrze podciśnienie zdjęte z egr i zaślepione śrubą, podłączyłem podciśnienie do egr i przepływka zaczęła pokazywać wart zmierzoną taką jak wymaganą czyli około 250.

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    No to mam zajęcie na najblizszy czas.... wyjasnic to i dowiedziec co i jak
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    EGR pracuje w momentach kiedy silnik nie jest znacznie obciążony,więc śmiało może ładować spaliny w ssący nawet i przy pracy na wolnych obrotach.Do danych obrotów jest dana masa powietrza,a skoro EGR jest zaślepiony to masa powietrza się zwiększa i błąd gotowy.
    A kontrolka nie jest zapalana na desce przy sterowniku EDC15,można go tylko odczytać po podłączeniu się pod ECU,a EDC16 nie było montowane w BBM więc kontrolka z winy EGR-u nie powinna się zapalić.
    Od takie wypociny hehe
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    EGR pracuje w momentach kiedy silnik nie jest znacznie obciążony,więc śmiało może ładować spaliny w ssący nawet i przy pracy na wolnych obrotach.Do danych obrotów jest dana masa powietrza,a skoro EGR jest zaślepiony to masa powietrza się zwiększa i błąd gotowy
    dokładnie, zgadzam sie w 200%

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    No dobra, to ze w BBM nie były montowane EDC16 to wiem, ale w EDC15 mozna smiało zaslepiac EGR, do tego jak sie go wyłączy w kompie, to całkiem fajnie i nie powinno to spowodowac pogorszenia pracy silnika i o to mi chodzi.
    No i o stwierdzenie, ze przepływka sprawdza dzialanie EGR.
    ale ogólnie fajnie dowiedziec sie czegos nowego
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    mój błąd z tym ze zapala sie marchewa, chodziło mi o to ze łape błąd egr, ale nie skutkuje to zapaleniem kontrolki w BBM. przepraszam jesli wprowadziłem kogos w błąd.
    struktura softu w edc15 jesli chodzi o egr jest taka.
    mapa egr zależna jest od obciążenia obliczonego silnika i wartości z przepływomierza.
    powiedzmy, auto pracuje na jałowym i ma małe obciązenie masa powietrza to ponad 300mg (tak jest w orginalnej mapie) to wysterowuje zawór egr, i sprawdza czy jest poniżej 300mg
    dodajemy gazu, zwiększa sie obciązenie i egr sie wyłącza.

    jak wskazania przepływomierza wpływają na dawkę:
    jesli przepływomierz zaniża wartosci, to egr sie nie załącza, ale dawka jest ograniczana, aby nie wywołać efektu tgzw. kangura, bo według sterownika wtedy leca spaliny w dolot.
    pozatym sterownik ma obliczoną ilosc powietrza jaka powinna byc z czyjnika cisnienia i predkosci obrotowej.

    przepływomierz ma znaczenie w górach kiedy cisnienie może znacznie sie zmieniac a przy tym masa zasysanego powietrza.

    Wniosek z tego jest taki, ze we współczesnych dieslach przepływomierz pilnuje ekologii.

    przykładowa mapa egr z jtdEGR.jpg

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał egon Zobacz post
    No i o stwierdzenie, ze przepływka sprawdza dzialanie EGR.
    Gdzieś czytałem że między innymi na podstawie odczytu z przepływki ECU dobiera ilość paliwa do powietrza,więc nie jest ona tylko do EGR-u.Z tego co wiem to tak było w silnikach TD ale nie w JTD.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kontrolka wtrysku a przeplywomierz w 2.4td
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 17-12-2012, 21:52
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-08-2011, 13:06
  3. Przeplywomierz do jtd
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-05-2011, 16:55
  4. PYTANIE O ZAKUP FIATA STILO 1.9JTD
    Napisany przez marek1002 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-02-2011, 18:51
  5. [osprzęt silnika] nieszczesny przeplywomierz!!!!!!!MAREA 2.4
    Napisany przez wacoreq83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-12-2009, 13:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438pytanie-o-przeplywomierz-1-9jtd-23741

fiat marea dioda w przeplywomierzu

fiat brawa 1 9 jtd przepustnica powietrza

fiat bravo czy to przeplywomierz

1.9 jtd przeplywomierz do czego sluzy

przeplywomierz z bravo do stilo firum

blad malo powietrza jtd

przeplywomierz bravo 1.9 jtd

fiat marea weekend przeplywomierz

przeplyw powietrza na wolnych obrotach jtd

przeplywomierz jtd 115 zaniza

czu masy powietrza fiat 1.9jtd

forum fiat brava 1.9 jtd klub polska

fiat brava 1.9 jtd przeplywomierz powietrza

przeplywomierz od jtd do td

przeplywomierz ma za male wartosc

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl