boch, może masz lekko zapowietrzony układ
boch, może masz lekko zapowietrzony układ
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
niewykluczam, bo ostatnio dzialalem przy przepustnicy. dzisiaj to sprawdze. a czy w Bravo uklad nie odpowietrzy sie sam?
No właśnie kurcze nie wiem, ale chyba powinienNapisał boch
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
boch przecież my już gadaliśmy o układzie chłodzenia Generalnie trzeba go odpowietrzać odpowietrznikami chociaż pewnie z czasem z resztek powietrza sam się uwolni.. U Ciebie jest instalacja gazowa i kto wie jak nie jest dobrze założona może być ciężko odpowietrzyć układ..
oj tam, oj tam no wiec tak, przegnalem auto po trasie i jest ok. wskazowka wedruje na polowe skali, a nawet lekko ponizej. w miescie - korki, skrzyzowania i te sprawy 1-2 kreski powyzej polowy. wczesniej chyba skutecznie odpowietrzylem uklad zaworkiem na chlodnicy. takze na razie okNapisał byrrt
Jest albo zapowietrzony, albo masz uwalony termostat.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
bylem przejazdem u fiatowskiego mechanika. powiedzial, ze wszystko w normie i zebym nie siedzial za duzo na forach
Italians Do It Better
hehe, skoro wskazówka przekracza połowę, to po tym powinien załączyć się wentylator, a skoro Tobie przekracza połowę o 2 kreski to ewidentnie jest coś nie tak.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
to moze ustalmy, w ktorym momencie powinien zalaczyc sie wiatrak - po przekroczeniu polowy, czy po 3 kreskach powyzej? mamy w temacie dwie rozne wersje jakby nie bylo, na jesien planuje zakup nowego termostatu z kompletem czujnikow temperatury.
Wentylator powinien włączyć się po przekroczeniu temp 90'C. Jeśli pierwszy bieg wentylatora nie jest w stanie ochłodzić, to załącza się bieg drugi. Nie możesz jeździć na temp. która jest na 3 kresce od połowy, bo wychodzi na to że jest niedaleko czerwonego pola, a co za tym idzie, możesz przegrzać silnik.
Podstawowymi powodami, które powodują takie anomalie, to zapowietrzony układ, albo uszkodzony termostat.
możesz mieć ew. uszkodzony czujnik temp, który odpowiedzialny jest za wskazania na desce.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
moze sie jeszcze okazac, ze wymienie termostat i czujniki, a problem bedzie lezec w walnietym wskazniku temperatury
Uszkodzony wskaźnik, objawia się skakaniem wskazówki od temp. oraz jak pukniesz deskę to powinien wrócić na połowę skali. Termostat możesz sprawdzić prosto, spr temp. rury tej do chłodnicy, przed połową powinna być zimna. Możesz ew. wykręcić i zanurzyć w gorącej wodzi i sprawdzić jego działanie. Jeśli chodzi o czujnik temp to miernikiem spr.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
boch według mnie najlepszym sposobem na sprawdzenie temperatury przy której załącza się wentylator jest podłączenie auta pod komputer który będzie pokazywał wszystkie parametry pracy silnika w tym jego temperaturę. Koszt podłączenia na pewno mniejszy niz wymiana termostatu a może się okazać że wskazówka na desce rozdzielczej wariuje i dlatego masz takie cyrki. ja podobnie miałem w sience tylko że wentylator załączał mi się 3-4mm przed połową skali. Postanowiłem pojechać na diagnostykę komputerową i wyszło mi że wszystko jest ok . Po prostu tak musiało być
boch, a może po prostu nie załącza Ci się pierwszy bieg wentylatora? Może masz uwalony przekaźnik odpowiedzialny za włączenie tegoż biegu.
[size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]
Była Tempra 1.6 92r.
Jest Bravo I 1.6 16V 97r.
KamyK, to bedzie chyba to o czym piszesz. wlasnie wyczytalem (tutaj), ze prawdopodobnie wysiadl u mnie opornik I fazy, lub jak kto woli I biegu wentylatora. to chyba cos takiego:
http://allegro.pl/opornik-wentylator...596865535.html
poprzedni wlasciciel chlodnice wymienial wiec moze byc tez tak, ze cos zle podlaczyl. musze znalezc jakiego dobrego elektromechanika.