Jak nie masz ABSu to tak będzie ponieważ w momencie gdyby z tyłu złapały ci oba z taką samą siłą to masz szansę na 180* albo i pełnego bączka. Regulator siły hamowania właśnie jest od tego by na jedno z kuł poszła mniejsza siła.
Jak nie masz ABSu to tak będzie ponieważ w momencie gdyby z tyłu złapały ci oba z taką samą siłą to masz szansę na 180* albo i pełnego bączka. Regulator siły hamowania właśnie jest od tego by na jedno z kuł poszła mniejsza siła.
Wole pchać swojego fiata...
...niż jeździć VW.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Piszesz o korektorze siły hamowania (czy jak to zwał).
W Corsie b korektor i rozdzielacz siły hamowania to dwia różne urządzenia.
Korektor jest na przewodzie ham. i regulowany po przez dźwigienkę i sprężynkę przymocowaną do belki. Regulatory w korsie są dwa (na każde tylne koło po sztuce) na przewodach działający na zasadzie zaworka ciśnieniowego. Po depnieciu pedału hamulca przy odpowiednim ciśnieniu układ się zamyka i utrzymywane jest odpowiednie ciśnienie. Lewi i prawy działały przy rożnym ciśnieniu (prawy przy niższym ciśnieniu).
Wole pchać swojego fiata...
...niż jeździć VW.
Nie wiem co jest w Corsie ale wydawałoby się to mało logiczne. To co piszesz - takie dławnice również były montowane we fiatach ale ZAMIAST mechanicznego korektora. Regulowały one stale ciśnienie. Aby auto hamowało równo i nie wpadało w poślizg lewa i prawa strona musi hamować równo! Owszem w nowych autach z ESP itp reguluje to komputer, ale mówimy o fiacie z początku lat 90tych..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Wiele osób tam myśli że równa praca hamulców to podstawa. Na stacji diagnostycznej tak ale tu nie powoduję się aby koło stanęło dęba przy hamowaniu. Układ w którym można zablokować wszystkie koła to po prostu wadliwy układ. Jedno tylne koło które nie zostaje zablokowane powoduje że tylna oś podąża za przednimi kołami.
Zresztą zrób sobie test. Ostro zahamuj samochodem bez ABSu i w trakcie zaciągnij ręczny (ten oczywiście musi działać i łapać równo). Zacznie cię stawiać bokiem. Zresztą to samo się stanie jak po prostu w czasie jazdy zaciągniesz ręczny.
Wole pchać swojego fiata...
...niż jeździć VW.
Ostatnio edytowane przez byrrt ; 25-11-2014 o 10:41
They see me trollin', they hatin'
308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena
GPV1273 Korektor siły hamowania Opel corsa B.
Pomyliłem tylko nazwy. Korektor odpowiada za rozdział siły hamowania na poszczególne koła zaś regulator za siłą zależna od obciążenia.
Bezpieczne hamowanie – korektor siły hamowania - Przewody hamulcowe Masz tu fajnie wszystko opisane. A dodatkowo jak znajdę czas to poszukam ci filmu z pracy dyplomowej mojego Ś.P. kolegi.
Jak mogłem napisać "kuł" przez U otwarte. Wstydzę się.
Ostatnio edytowane przez mlodybe ; 24-11-2014 o 18:38
Wole pchać swojego fiata...
...niż jeździć VW.
Człowieku co ty piszesz. To są prawie same bzdury do tego z błędami ortograficznymi .
Każdy układ hamulcowy bez ABS powinno się dać zablokować to właśnie po to wprowadzono ABS.
Może ty już nie rób testów bo jeszcze coś narobisz .Najpierw może poczytaj fachowej literatury w temacie hamulców ,oraz systemów wspomagających .
Następnie jak już wszystko zrozumiesz to wtedy zabieraj głos.Bo twoje posty mogą kogoś źle ukierunkować w naprawie samochodu co doprowadzić może do tragedii .
Mam taką cichą nadzieję że z zawodu nie jesteś mechanikiem.
Właśnie kiedy pisałem swój post ty napisałeś następny więc edytuję swój aby ci dać jeszcze jedną radę :
Jak już czytasz fachową literaturę to musisz ją czytać ze zrozumieniem bo dalej brniesz w błędy
Napisałeś :
Korektor odpowiada za rozdział siły hamowania na poszczególne koła zaś regulator za siłą zależna od obciążenia.
Zaś z tekstu na który się powołujesz cytuję
Korektor rozkładu sił hamowania ma za zadanie zapewnienie właściwych proporcji między obciążeniami przedniej i tylnej osi pojazdu a uzyskiwanymi na tych osiach siłami hamowania.
Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 24-11-2014 o 18:55
Czyli źle ten tekst zrozumiałeś.
W tym fragmencie chodzi o to że gdy hamujesz przednia oś zostaje dociążoną (tzw nurkowanie) a tylna odciążoną. Regulator ma za zadanie zwiększyć siłę hamowania gdy samochód jest obciążony Np pasażerami ale przy ostrym hamowaniu i tak nie ma to większego znaczenia. Według starych norm unijnych w ogóle nie powinno dochodzić do zablokowania tylnych kół a w skrajnym przypadku jedno.
Jeszcze jedno tylne hamulce praktycznie nie wpływają na drogę hamowania ale na stabilność podczas tego manewru.
Wole pchać swojego fiata...
...niż jeździć VW.
Wole pchać swojego fiata...
...niż jeździć VW.
Daje Ci gwarancję że każdym sprawnym autem bez ABSu zablokujesz wszystkie 4 koła bez wyjątku - co Ty za głupoty piszesz? Jak nie na suchym asfalcie to na piachu czy wodzie. Z resztą pomyśl, auto z zablokowanymi kołami jest w ogóle nie sterowne ale auto z zablokowanymi przednimi i jednym tylnym.. jest niesterowne i do tego zaczyna je obracać.. Mam wrażenie że owszem coś gdzieś kiedyś czytałeś ale łączysz nowinki z systemów ESP gdzie siłą na każde koło steruje elektronika z starym systemem hamulcowym bez ABS i żadnej elektroniki..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Ekhm no to wtrącę się w dyskusję zanim się pozagryzacie
Do rzeczy..
Odpowietrzyli mi raz jeszcze hamulce - w tym czasie wymieniłem drążki kierownicze, końcówki ustawiłem zbieżność itp..
Pojechałem na stację diagnostyczną sprawdzić co i jak - niespodzianka - hamulce tylne prawie w ogóle nie łapią - słabiutkie
Diagnosta zaczął mi mówić że Ci co wymieniali przewody powinni sprawdzić jeszcze hamulce czy dobrze łapią itd..
Mówił że można też je oczyścić czy coś [Z tego co kojarzę jest jeszcze pokrętło do regulacji w tarczach? [?] I generalnie z takim wynikiem oblałbym każdy przegląd..
Pytanie - Jak się za to zabrać?
Wymienić szczęki? Oczyścić je?
Znalazłem też filmik na Yt nie wiem na ile pasuje do 1.2
https://www.youtube.com/watch?v=q_MZQ6PU_78
Film słabiutki, gość nawet nie wie, że kręci samoregulatorem:-) W BBMach były 2 rodzaje hamulców bębnowych, które Ty masz - nie wiem. Tak czy inaczej musisz ściągnąć bębny i zobaczyć w jakim stanie to jest, wyczyścić, może coś wymienić i będzie git:-)
Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
Nie pomagam na priv