Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 51
Like Tree2lubi to!

Temat: Przewody hamulcowe - stacja diagnostyczna  

  1. #31
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Jak nie masz ABSu to tak będzie ponieważ w momencie gdyby z tyłu złapały ci oba z taką samą siłą to masz szansę na 180* albo i pełnego bączka. Regulator siły hamowania właśnie jest od tego by na jedno z kuł poszła mniejsza siła.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Jak nie masz ABSu to tak będzie ponieważ w momencie gdyby z tyłu złapały ci oba z taką samą siłą to masz szansę na 180* albo i pełnego bączka. Regulator siły hamowania właśnie jest od tego by na jedno z kuł poszła mniejsza siła.
    Kolega głupoty pisze i lepiej aby przestał.. Hamulce mają łapać równo lewa i prawa strona. Korektor służy do regulacji siły podawanej na całą tylną oś względem jej obciążenia tak aby koła nie stawały dęba gdy auto nie jest załadowane i hamowały możliwie mocno gdy jest..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #33
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Piszesz o korektorze siły hamowania (czy jak to zwał).
    W Corsie b korektor i rozdzielacz siły hamowania to dwia różne urządzenia.

    Korektor jest na przewodzie ham. i regulowany po przez dźwigienkę i sprężynkę przymocowaną do belki. Regulatory w korsie są dwa (na każde tylne koło po sztuce) na przewodach działający na zasadzie zaworka ciśnieniowego. Po depnieciu pedału hamulca przy odpowiednim ciśnieniu układ się zamyka i utrzymywane jest odpowiednie ciśnienie. Lewi i prawy działały przy rożnym ciśnieniu (prawy przy niższym ciśnieniu).
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  5. #34
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie wiem co jest w Corsie ale wydawałoby się to mało logiczne. To co piszesz - takie dławnice również były montowane we fiatach ale ZAMIAST mechanicznego korektora. Regulowały one stale ciśnienie. Aby auto hamowało równo i nie wpadało w poślizg lewa i prawa strona musi hamować równo! Owszem w nowych autach z ESP itp reguluje to komputer, ale mówimy o fiacie z początku lat 90tych..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #35
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Wiele osób tam myśli że równa praca hamulców to podstawa. Na stacji diagnostycznej tak ale tu nie powoduję się aby koło stanęło dęba przy hamowaniu. Układ w którym można zablokować wszystkie koła to po prostu wadliwy układ. Jedno tylne koło które nie zostaje zablokowane powoduje że tylna oś podąża za przednimi kołami.

    Zresztą zrób sobie test. Ostro zahamuj samochodem bez ABSu i w trakcie zaciągnij ręczny (ten oczywiście musi działać i łapać równo). Zacznie cię stawiać bokiem. Zresztą to samo się stanie jak po prostu w czasie jazdy zaciągniesz ręczny.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  7. #36
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Regulator siły hamowania właśnie jest od tego by na jedno z k[COLOR="#FF0000"]Ó[/COLOR]ł poszła mniejsza siła.
    dawno takiej głupoty nie czytałem, skąd masz takie łamiące wiadomości? Które z k[COLOR="#FF0000"]Ó[/COLOR]ł ma hamować słabiej?
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 25-11-2014 o 10:41
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    GPV1273 Korektor siły hamowania Opel corsa B.

    Pomyliłem tylko nazwy. Korektor odpowiada za rozdział siły hamowania na poszczególne koła zaś regulator za siłą zależna od obciążenia.

    Bezpieczne hamowanie – korektor siły hamowania - Przewody hamulcowe Masz tu fajnie wszystko opisane. A dodatkowo jak znajdę czas to poszukam ci filmu z pracy dyplomowej mojego Ś.P. kolegi.

    Jak mogłem napisać "kuł" przez U otwarte. Wstydzę się.
    Ostatnio edytowane przez mlodybe ; 24-11-2014 o 18:38
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  9. #38
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Układ w którym można zablokować wszystkie koła to po prostu wadliwy
    Człowieku co ty piszesz. To są prawie same bzdury do tego z błędami ortograficznymi .
    Każdy układ hamulcowy bez ABS powinno się dać zablokować to właśnie po to wprowadzono ABS.
    Może ty już nie rób testów bo jeszcze coś narobisz .Najpierw może poczytaj fachowej literatury w temacie hamulców ,oraz systemów wspomagających .
    Następnie jak już wszystko zrozumiesz to wtedy zabieraj głos.Bo twoje posty mogą kogoś źle ukierunkować w naprawie samochodu co doprowadzić może do tragedii .
    Mam taką cichą nadzieję że z zawodu nie jesteś mechanikiem.

    Właśnie kiedy pisałem swój post ty napisałeś następny więc edytuję swój aby ci dać jeszcze jedną radę :
    Jak już czytasz fachową literaturę to musisz ją czytać ze zrozumieniem bo dalej brniesz w błędy
    Napisałeś :
    Korektor odpowiada za rozdział siły hamowania na poszczególne koła zaś regulator za siłą zależna od obciążenia.
    Zaś z tekstu na który się powołujesz cytuję
    Korektor rozkładu sił hamowania ma za zadanie zapewnienie właściwych proporcji między obciążeniami przedniej i tylnej osi pojazdu a uzyskiwanymi na tych osiach siłami hamowania.
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 24-11-2014 o 18:55
    byrrt lubi to.

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Czyli źle ten tekst zrozumiałeś.

    W tym fragmencie chodzi o to że gdy hamujesz przednia oś zostaje dociążoną (tzw nurkowanie) a tylna odciążoną. Regulator ma za zadanie zwiększyć siłę hamowania gdy samochód jest obciążony Np pasażerami ale przy ostrym hamowaniu i tak nie ma to większego znaczenia. Według starych norm unijnych w ogóle nie powinno dochodzić do zablokowania tylnych kół a w skrajnym przypadku jedno.

    Jeszcze jedno tylne hamulce praktycznie nie wpływają na drogę hamowania ale na stabilność podczas tego manewru.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  11. #40
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Według starych norm unijnych w ogóle nie powinno dochodzić do zablokowania tylnych kół a w skrajnym przypadku jedno.
    Tak i jeszcze banana wyprostuj bo niezgodny z unijną dyrektywą.
    byrrt lubi to.

  12. #41
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Według starych norm unijnych w ogóle nie powinno dochodzić do zablokowania tylnych kół a w skrajnym przypadku jedno.
    pokaż mi tę normę, chętnie poczytam przed snem serio piszę
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Tak i jeszcze banana wyprostuj bo niezgodny z unijną dyrektywą.
    Wiesz że aby wypuścić jakiś produkt w UE musi się on mieścić w ich debilnych normach?? A jak wiesz taki produkt ląduje też po za unią bo nie opłaca się go przerabiać (pogarszać) bo jest to nieekonomicznie.

    @Kobra

    Jak znajdę to ci podeśle. Gdzieś mam w notatkach dokładny numer normy.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  14. #43
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    mlodybe
    Daje Ci gwarancję że każdym sprawnym autem bez ABSu zablokujesz wszystkie 4 koła bez wyjątku - co Ty za głupoty piszesz? Jak nie na suchym asfalcie to na piachu czy wodzie. Z resztą pomyśl, auto z zablokowanymi kołami jest w ogóle nie sterowne ale auto z zablokowanymi przednimi i jednym tylnym.. jest niesterowne i do tego zaczyna je obracać.. Mam wrażenie że owszem coś gdzieś kiedyś czytałeś ale łączysz nowinki z systemów ESP gdzie siłą na każde koło steruje elektronika z starym systemem hamulcowym bez ABS i żadnej elektroniki..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #44
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Ekhm no to wtrącę się w dyskusję zanim się pozagryzacie

    Do rzeczy..
    Odpowietrzyli mi raz jeszcze hamulce - w tym czasie wymieniłem drążki kierownicze, końcówki ustawiłem zbieżność itp..
    Pojechałem na stację diagnostyczną sprawdzić co i jak - niespodzianka - hamulce tylne prawie w ogóle nie łapią - słabiutkie
    Diagnosta zaczął mi mówić że Ci co wymieniali przewody powinni sprawdzić jeszcze hamulce czy dobrze łapią itd..
    Mówił że można też je oczyścić czy coś [Z tego co kojarzę jest jeszcze pokrętło do regulacji w tarczach? [?] I generalnie z takim wynikiem oblałbym każdy przegląd..

    Pytanie - Jak się za to zabrać?
    Wymienić szczęki? Oczyścić je?
    Znalazłem też filmik na Yt nie wiem na ile pasuje do 1.2
    https://www.youtube.com/watch?v=q_MZQ6PU_78

  16. #45
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Film słabiutki, gość nawet nie wie, że kręci samoregulatorem:-) W BBMach były 2 rodzaje hamulców bębnowych, które Ty masz - nie wiem. Tak czy inaczej musisz ściągnąć bębny i zobaczyć w jakim stanie to jest, wyczyścić, może coś wymienić i będzie git:-)
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Brawa 1,2 16V '99 przewody hamulcowe
    Napisany przez Iron91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2014, 08:49
  2. Przewody hamulcowe
    Napisany przez Dapkins na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 09-02-2012, 20:32
  3. Przewody hamulcowe
    Napisany przez kakersik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-07-2010, 14:47
  4. przewody hamulcowe
    Napisany przez hakun na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-01-2010, 20:32
  5. [ukł. hamulcowy] Przewody hamulcowe
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-08-2009, 22:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czy przewody hamulcowe miedziane sa trwale

przewody hamulcowe miedziany fiat brava

przewody wymiana hamulcowe fiat brava cena

miedziane.przewody hamulcowe.stacja diagnostyczna forum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl