Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    42
    Auto
    Brava/Bravo
    Rocznik
    2000

    Przestawiony rozrząd w Bravo 1.6 16v

    Witam
    Niedawno zakupiłem Fiata bravo w wersji gt z silnikiem 1.6 16v bez histori serwisowej... Tydzień po zakupie chciałem wymienić olej wiec auto rozgrzałem w garażu (nie odpalane 3dni) i zauwazyłem cos dziwnego przy dodawaniu gazu silnik nie mial mocy dławił sie i coś brzęczało pod pokrywą zaworów (ssącego na 3-cim cylindrze) ok 2,5tyś obr. No ale nic spusciłem olej zleciał taki 'galaretowaty' zalałem swieżego lotosa 10w40 no i oczywiście wszystkie filtry ale nic sie nie poprawiło podjechałem do mechanika a on do mnie żę jest przestawiony rozrząd Jutro zaprowadzam na werfikacje itp.
    Pytanie teraz jak możliwe żę rozrząd sie przestawił sam po 3dniowym postoju przed postojem wszystko było oki wstawiony do garażu 100% sprawny kompresja mierzona na wszystkich cylindrach ponad 15,5bar. Odkreciłem pokrywe rozrządu pasek wygląda ok jest dobrze napięty



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    sam się nie przestawił. nie przeskoczył by bez pracy silnika. Może był przestawiony już przy zakupie tylko nie zauważyłeś bo byl rozgrzany?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    42
    Auto
    Brava/Bravo
    Rocznik
    2000
    Przy zakupie autko chodzilo jak burza nie do porównania jak teraz....

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Po pierwsze 1.6 ma dość specyficzny system napięcia paska. Mocowanie napinacza można dość szybko uszkodzić. Niefachowy montaż jego może powodować to, że się nie będzie on spełniał swoje roli. Możliwe, że tak się stało, pasek stał się luźny i przeskoczył.

    Problem mocowania napinacza to śruba z łbem w kształcie romba. Ona jak się okręci w okół osi to źle trzyma i powoduje uszkodzenie gniazda. Wtedy też dochodzi do przesunięcia się napinacza i w ogólnej części poluźnienia paska. W gorszym scenariuszu może nawet pęknąć. Zdejmij osłonę i koniecznie sprawdź napinacz, nawet lepiej jakbyś nie odpalał auta.

    A stan gniazda można sprawdzić zdejmując tą blachę z której wychodzi śruba od napinacza. Można ją bez problemów zdemontować.

    Inny powód to możliwe, że pasek ma wyrwane zęby - to też sprawdź.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    to może to nie rozrząd. pojedź do innego mechanika.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    42
    Auto
    Brava/Bravo
    Rocznik
    2000
    Jutro jestem umowiony na diagnoze no i naprawe, powiedział też również ze mogą to szklanki czy wałek. W sobote byłem u innego mechanika to powiedział ze uszczelka pod glowicą... ale płynu nie ubywa nie gotuje olej koloru normalnego kompresja 15,5b wiec tą opcje wykluczyłem

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jak kompresja jest dobra to raczej też nie jest przestawiony rozrząd.. Kiedy ją mierzyłeś (kompresje)?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    42
    Auto
    Brava/Bravo
    Rocznik
    2000
    Kompresje mierzyłem wczoraj rano autko odpala na dotyk

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    42
    Auto
    Brava/Bravo
    Rocznik
    2000
    Problem z rozrządem załatwionykawałek obudowy rozrządu wleciał miedzy pasek a napinacz, pasek przeskoczył o 3 zęby ale z silnikiem nic sie nie stało kompresja po 15,5b A teraz może podpowiecie z inną sprawą nie bd już smiecił forum, Mam problem z wycieraczkami przód/tył poprostu nie ma potrzymania prądu żeby wróciły do swojej pozycji tylko tam gdzie sie je wyłączy tam zostają i odrazu pomyślałem o przerywaczu ale nie wiem gdzie sie znajduje może podpowiecie?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Problem masz w obydwu wycieraczkach?

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Za powrót odpowiada elektronika przy silniczku - w podszybiu.. Śmietnik to w sumie kolego robisz pisząc o wycieraczkach w temacie o przestawionym rozrządzie no ale
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Radom
    Postów
    42
    Auto
    Brava/Bravo
    Rocznik
    2000
    no ale po co miałem niby zakładać osobny temat na 1 odp. którą udzieliłeś... a co do elektroniki to musze rozebrać 2 silniczki? bo i tylna tak samo dziala

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: Przestawiony rozrząd w Bravo 1.6 16v

    Cytat Napisał Wisnia1995 Zobacz post
    no ale po co miałem niby zakładać osobny temat na 1 odp. którą udzieliłeś...
    A no chociażby po to aby ktoś szukając potem rozwiązania podobnego tematu szybko znalazł Twoje pytanie i moją odpowiedź. Pytasz o A w temacie B.

    a co do elektroniki to musze rozebrać 2 silniczki?
    Zobacz na schematy ale wydaje mi się że tył i przód nie mają wspólnego obwodu.. Wydaje mi się że od tego trzeba by zacząć..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. bravo 1.9 jtd rozrząd
    Napisany przez majk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-10-2012, 22:09
  2. Napinacz paska rozrządu bravo 1.6 16V 103KM.
    Napisany przez ps-ski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-09-2012, 11:05
  3. BRAVO 19 120 KM Rozrząd
    Napisany przez slaw68 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-02-2011, 17:24
  4. Rozrząd - przestawiony w czasie jazdy. Jakie konsekwencje?
    Napisany przez owender na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-10-2009, 16:58
  5. Rozrząd Bravo
    Napisany przez Dyzio151 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-03-2009, 16:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 1.6 przestawiony rozrzad

c zy da sie naprawic przestawiony rozrzad

bravo 1.6 16v czy przestawi

przeskoczyl rozrzad fiat brava 1.6

PrEstawiony rozrzad 1.6 diesel fiat

przeskocz rozrzad na postoju czy da sie naprawic

jak sprawdzic czy rozrzad jest nieprzestawiony

jak sprawdzic czy rozrzad nie przestawiony fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl