Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 34
  1. #16
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Raczej nie polecam na gorącym chyba że chcesz sobie ręce oznakować gwintów niczym nie wolno smarować, chyba że świece wkręcasz raz na zawsze ....



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    W benzynie zawsze smarowałem zawsze świece, najlepiej smarem miedziowym, a jak nie miałem to grafitowym-też się dobrze sprawdzał i dzięki temu zawsze dobrze się odkręcały. W D może być inaczej, dobrze wiedzieć.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Niech jasna cholera weźmie konstruktora tego silnika. Jakimś cudem zaraz wykręciłem jedną świecę, po czym z umieszczeniem nowej męczyłem się 2,5 godz. zanim udało się ją wepchnąć i załapał gwint. Trochę musiałem ją pookładać no i trochę sklepałem przypadkowo gwint na który nachodzi kabel zasilania i nie mogę teraz nakrętki nakręcić na niego. Oryginalnie jest nakrętka 8mm. Ma ktoś pomysł jak zabezpieczyć teraz przewód zasilający przed zsunięciem?? Może 9mm z jakąś poxyliną czy czymś będzie dobry?? Będę wdzięczny za WSZELKIE patenty. Dostęp do du...y.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał joshua79
    Niech jasna cholera weźmie konstruktora tego silnika.


    A co ja mam powiedzieć, mam jedną wiecej od Ciebie

    Ale kolego wszystko sposobem, odpowiednie narzędzia, troche kombinowania i wymieniłem i nic nie popsułem. A tą uszkodzoną świece lepiej wymień albo wykręć i przegwintuj na wierzchu. Świeca ciągnie konkretny prąd i byle jak nie może kabel na niej być, nie bez powodu jest przykręcany a nie na wsówkę powiedzmy.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2009
    Skąd
    Pozań
    Postów
    2
    Auto
    Fiat, Brava 1.9 TD 100
    Witam!!

    Mam ten sam problem!! Po odpaleniu auta, kontrolka świec miga 60 sekund...

    Jednak ostatnimi czasy gdy temperatura spada po niżej zera, auto odpala coraz gorzej..


    Sprawdziłem świece (omomierzem... jutro je powyciągam i sprawdzę czy się konkretnie grzeją czy nie.. (czym je odkręcić zrobić??), (do dwóch świec dojście jest w miarę ok, ale do dwóch pozostałych straszne... jakieś wskazówki ?!? )

    Szukałem także przekaźnika świec, ale nie mogłem go odnaleźć, pomóżcie!
    (Po przekręceniu kluczyka w stacyjce, gdy świeci się kontrolka świec, w pobliżu ślinika słychać głośne pstrykanie - czy to przekaźnik?!? czy przekaźnik powinien załączyć i trzymać te kilka sekund, czy ma "pstrykać" ?!?

    Z góry dziękuje za pomoc..

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Do odkręcenia długi klucz nasadowy 12-ka, zasilanie świec 7-ka lub 8-ka (miałem i takie i takie), fakt do dwóch dostęp w miarę do pozostałych najlepiej zdemontować przewody paliwowe i egr. Przekaźnik przykręcony jest do podstawy akumulatora (takie czarne pudełeczko), a to głośnie tekotanie które zbiega się z grzaniem świec to pewnie korektor kąta wtrysku. Przekaźnik podtrzymuje jeszcze grzanie na full parę sekund po zgaśnięciu kontrolki a dogrzewanie nawet do minuty po uruchomieniu silnika.

  8. #22
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał joshua79
    najlepiej zdemontować przewody paliwowe i egr.
    A po co sobie życie komplikujesz? przecież to w niczym nie przeszkadza, starczą odpowiednie narzędzia i pewien myk. Do nasadki dodajesz przegub do okręcenia tych śrubek i świec koło pompy wtryskowej i elegancko idzie. Nasadke którą odkręcasz śrubki od kabla smarujesz smarem w środku, wtedy Ci nakrętka nigdzie nei spadnie tylko ładnie się trzyma klucza. A świece wyciągasz po odkręceniu kleszczami. Robiłem tak u siebie i zajęło mi za pierwszym razem 1,5h 5 świec. Teraz moge to samo zrobić w 30min z palcem w nosie.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Dobra Koledzy - ze świecami ciąg dalszy jaj. Już wiem że NGK ma burdel w katalogu (ponoć tam gdzie bravo TD są numery Mareii) i sprzedają w hurtowniach "niby dobre" a jednak ze zbyt grubym trzpieniem. Dorobiłem się już całkiem pokaźnej kolekcji niepasujących świec.
    Mam więc apel - jeśli któryś z Was wymieniał i nie miał problem z "pasowanie" niech rzuci nazwą firmy, ewent. nr katalogowym (do 3 razy sztuka) bo mnie już krew zalewa.

    p.s. nie wiem czy pisałem ale jedną ngk wcisnąłem cudem na siłę, ale juz padła (zwarcie na masę ma się dobrze nadal sieje spustoszenie).
    _________________

  10. #24
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    NGK robi dobre świece ale zapłonowe .... polecam Lucasa albo Beru ( te były na pierwszy montaż dawane).

    Numerków Ci nie podam bo pudełka poszły w kosz a na silniku jak sam wiesz nie bardzo idzie odczytać ....
    Natomiast nie rozumiem jednego, jeśli źle Ci ktoś dobrał świecie to weź wymień, szkoda przecież kasy mrozić.

    O jakim zwaciu piszesz? świece biorą mase od korpusu głowicy więc jesli zwarcie jakieś by bylo to by kable Ci paliło a nie uszkodzio świece. Chyba że się nie rozumiemy dobrze wiec szczegóły proszę

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Chodzi o to że po podpięciu do examinera ciągle wyskakuje komunikat: "podgrzewanie świec zwarcie na masę" i pomimo kasowania błędu ciągle się pojawia i spiralka mruga po odpaleniu. Świece grzały wszystkie, przekaźnik wymieniony na sprawny, choć tamten pewnie też jeszcze hulał, wsio sprawdzone miernikami pod względem napięcia i oporności począwszy od kompa w kabinie po pinach odpowiadających katalogowi aż po świeczki. Jedyna teza to że są różnych firm i mają one same różną oporność w stosunku do siebie, bo inaczej to nie wiem co....

  12. #26
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Wątpie żeby róznica w oporności miała jakikolwiek wpływ, przypuszczam wogóle że dla sterownika jest istotne tylko istnienie oporu, wtedy uważa że wszystko jest ok i daje napiecie. Tylko ten błąd coś mi dziwnie wygląda, moze za duży jest pobór prądu i myśli że jest zwarcie czy coś ?

    Musiałbyś zrobnić bajpas od przekaźnika do świec osobno i wtedy sprawdzić co się dzieje.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Cytat Napisał Hipo
    Musiałbyś zrobnić bajpas od przekaźnika do świec osobno i wtedy sprawdzić co się dzieje.
    No to mnie zaintrygowałeś........a co konkretnie miałbym zrobić?

  14. #28
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Pominąć fabryczną instalacje od przekaźnika do świec, dać po prostu osobne kable na próbe i patrzeć czy wtedy będzie usterka. Ale to tak na czuja pisze bo w zasadzie trudno powiedzieć co własciwie oznacza ten błąd.

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2008
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 jtd
    A co sądzicie o ceramicznych świecach żarowych Iskra ?
    opium

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    jastrzebie zdroj
    Postów
    55
    Auto
    marea weekend 1.9 td
    kolego lepiej zainwestowac w dobre swiece.iskra to tak jak marysia i maluszek.
    skomandos


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gdzie jest przekaznik swiec zarowych fiat bravo

sterowniki swiec zarowych marea

fiat brawo 19jtd przekaznik swec zarowych gdzie sie znajduje

przekaznik swiec zarowych fiat brava 1.9td

fiat marea weekend swiece

przekaznik swiec zarowych fiat bravo

fiat marea weekend masa swiec zarowych

bezpiecznik swiec zarowych bravo

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl