Czytając, też nasuwa mi się czujnik położenia wału. Sprawdź jego wtyczkę czy nie jest może luźna.
Czytając, też nasuwa mi się czujnik położenia wału. Sprawdź jego wtyczkę czy nie jest może luźna.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Czujnik wału i rozrusznik nie kręci? No proszę ja Was
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Napisałem o czujniku położenia wału nie w korelacji z nieruchawym rozrusznikiem a z odpalaniem ciepłego samochodu bo chyba gdzieś w tym wątku się taka opcja pojawiła i nic po za tym. Oczywistym jest, że uszkodzony czujnik położenia wału to problemy z uruchomieniem rozgrzanego silnika a nie z zakręceniem owego rozrusznikiem
Pozdrawiam
Zbyszek
Oltcit Club - o jezzzu...
Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie
Nom i gdy jest on uszkodzony to powinna zapalić się kontrolka wtrysku..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Pozdrawiam
Zbyszek
Oltcit Club - o jezzzu...
Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie
Z tą kontrolką nie zawsze tak jest że się zapali. Jeśli chodzi o rozrusznik to może się wieszać.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Ja u siebie odłączałem CPW i się zapalała - na kompie był błąd czujnika CPW.. Lampka silnika gasłą normalnie po odłączeniu czujnika i włączeniu stacyjki ale przy próbie zapalenia się zapaliła i potem nawet wyłączenie stacyjki i włączenie nie powodowało jej gaśnięcia - zgasła dopiero wtedy jak podłączyłem czujnik po pierwszej próbie uruchomienia silnika..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Pozdrawiam
Zbyszek
Oltcit Club - o jezzzu...
Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie
Pewnym bym nie był.. Logicznie patrząc (potwierdzałoby to nawet test z odłączaniem), że błąd wywala jeżeli czujnik nie daje sygnału. Komp nie jest w stanie zdiagnozować czy czujnik jest czy nie ma (i czy jest sprawny) jeżeli silnik się nie kręci, ale przy obrotach silnika i braku sygnału z CPW powinien wywalić błąd.. No chyba, że sygnał jest zniekształcony - są tam jakieś śmiecie - nie wiadomo wtedy jak zinterpretuje to komputer.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
I tutaj się właśnie mylisz. Przede wszystkim komputer wie czy czujnik jest podłączony sprawdzając czy wejście które za dane czujnik jest odpowiedzialne jest obciążone i bardzo łatwo można to sprawdzić a już jest to banalnie proste przy czujnikach indukcyjnych. Obecność czujnika to podstawowy test - diagnozowanie poprawności jego działania już nie jest takie łatwe i najprościej ustalać to po analizie dostarczanych informacji i porównywaniu ich ze wzorcem a, że szkoda na to czasu procesora i ograniczonej pamięci bardzo rzadko takie procedury istnieją lub wręcz są pomijane.
Pozdrawiam
Zbyszek
Oltcit Club - o jezzzu...
Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie
aquarius01 no i tu Ty się kolego mylisz.. W prawdzie jest możliwość sprawdzenia miernikiem ciągłości przejścia czujnika indukcyjnego ale układy wejściowe ECU są zbudowane w ten sposób że tego nie robią.. Wykrywają tylko różnice potencjału (a właściwie moment przejścia przez zero) - przejścia nie są w stanie.. Jeżeli auto jest wygaszone na wejściu czujnika ECU jest 0V bez względu czy jest on podpięty czy nie. Może w nowszych autach układy wejściowe CPW zostały inaczej rozwiązane i oprogramowane ale w BBMach odłączenie czujnika bez odpalania nie spowoduje wywalenia błędu.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
A dlaczego założyłeś, że cała procedura odbywa się "bez odpalania" ? Może nie trzeba kręcić silnikiem ale wystarczy włączony zapłon. Po za tym proponuję sprawdzić. Odpięcie czujnika natychmiast generuje wpis w ECU i zaświecenie kontrolki wtrysku. Samo uszkodzenie czujnika tego nie robi. Częste problemu z odpaleniem gorącego silnika, które bezpośrednio wskazują na uszkodzenie czujnika położenia wału praktycznie wcale nie "świecą marchewy" - wystarczy prześledzić wątki z tym problemem
Pozdrawiam
Zbyszek
Oltcit Club - o jezzzu...
Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT