Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    37
    Postów
    102
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000

    Problem z odpalaniem bravo 1.2

    Witam.Mam problem z odpalaniem jak jest zimny.Odpala za 2 albo 3 razem,chyba że dodam trochę gazu to odpali od razu.Po odpaleniu trzyma obroty w granicy 1300 obr/min jak się nagrzeje to ma 800obr/min.Jak samochód odpali i za chwile go zgaszę odpali już normalnie.Po wymianie świec i kabli nic się nie zmieniło,podpięcie pod fes też nie pokazuje żadnego błędu.Paliwo w baku ok 20l.
    samochód bravo 1,2 16v PB+LPG.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Rozrusznik kręci prawidłowo?
    Pompka podaje paliwo prawidłowo?
    Czujnik temp sprawdzałeś?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jeżeli kręci prawidłowo i nie zaskakuje to ja obstawiałbym rozjeżdżające mapy od źle wyregulowanej instalacji LPG..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    37
    Postów
    102
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    Byłem u elektryka i z rozrusznikiem wszystko ok.
    Z pompa podjadę do znajomego mechanika.
    A czujnik temperatury cieczy może być za to odpowiedzialny?
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Jeżeli kręci prawidłowo i nie zaskakuje to ja obstawiałbym rozjeżdżające mapy od źle wyregulowanej instalacji LPG..
    raczej nie ponieważ to pojawiło się przed założeniem LPG.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Teraz jest ciepło, można spróbować odłączyć czujnik temperatury cieczy. ECU podstawi sobie wartość domyślną (zapewne jakaś z "włoskiego" klimatu, czyli coś tak jak teraz jest), najwyżej załapie błąd, ale dowiesz się czy to ma jakiś wpływ.
    A problem z mapą łatwo sprawdzić w 1.2 - wystarczy odłączyć akumulator na jakiś czas, pewnie 15 minut wystarczy. Wtedy mapa się skasuje i po odpaleniu będzie miał czystą.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Temat wielokrotnie wałkowany - w 1.2 odpięcie akumulatora nic nie daje, reset trzeba zrobić przez FES albo Examiner...
    Problem wydaje mi się znajomy - spróbuj podłączyć się FESem i tam jest parametr coś o pozycji pedału przyspieszenia. Zanim odpalisz auto sprawdź czy jest "idle" czy "out of idle". Jeśli to drugie - sterownik nie dba o obroty i stąd ten efekt. Winny jest albo TPS albo wiązka elektryczna. Przerabiałem to samo u siebie w 1.2
    Ostatnio edytowane przez markshall ; 19-06-2012 o 11:43

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    37
    Postów
    102
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    Sądziłem że po użytkowaniu Fiata po ponad 3 latach nic mnie nie zaskoczy,a jednak.Od dwóch dni normalnie odpala,za pierwszym razem bez dodawania gazu,a nic przy nim nie robiłem.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    To dobrze, ale nie łudź się - za jakiś czas problem może powrócić

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    37
    Postów
    102
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    To dobrze, ale nie łudź się - za jakiś czas problem może powrócić
    Mam nadzieje że nie powróci.Dla świętego spokoju jeszcze raz podłączę go pod fes i sprawdzę parametr pozycji pedału przyspieszenia,a jak znowu zacznie świrować to zacznę od czujnika cieczy.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    37
    Postów
    102
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    Samochód zaczął znowu świrować,odpala za drugim razem albo z lekkim gazem.Mam zamiar wymienić ten czujnik temperatury,szukałem w eper i nic takiego nie znalazłem.Na innej stronie(Fiat Brava 1,2 czujnik temperatury) znalazłem numer FIAT 7738582 oraz zdjęcie tego czujnika, po wpisaniu go w eper pokazuje wyłącznik.I teraz pytanie do was czy to jest ten czujnik temperatury tylko w eper inaczej się on nazywa?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    37
    Postów
    102
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    Dzisiaj znalazłem czas żeby podpiąć samochód pod kompa.Wyskoczył mi błąd :
    1: P1173 - Parametr samodopasow.FRA
    The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation).
    Possible causes:
    - Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
    - Fuel Pressure incorrect
    - Fuel Injector(s) leaking
    - Fuel Injectors clogged
    - Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
    - Vacuum leak (lean mixture)
    - Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
    - Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
    - Fuel Evaporation Control system defective
    - vehicle driven out of fuel (tank empty)
    błąd wykasowałem zgasiłem silnik,później znowu odpaliłem i błędu nie powrócił.tu moje pytanie czy czujnik temp odpowiada za ten błąd?
    Od razu sprawdziłem pozycję pedału przyśpieszenia i wyszło:
    Poz. ped. przyspieszn.: Bi.jalow.,(kluczyk w pozycji MAR,i po odpaleniu)a jak dodałem gazu Poz. ped. przyspieszn.: Poza bi.jalow..
    Sprawdziłem sondę wyniki:
    Napiecie sondy lambda: 73,4 mV do 876 mV
    Stan sondy lambda: Ubogi - Bogata
    Integrator sondy lambda: 0,992 -1,000
    Silnik temp 85 st
    Obroty silnika: 800 rpm
    Czas wtrysku: 2,810 ms

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Parametry wyglądają na ok, aczkolwiek w momencie jak je odczytywałeś silnik odpalał normalnie(w sensie polepszyło mu się) czy nienormalnie? Czujnik temperatury raczej nie odpowiada za ten błąd, gdyż to jest termistor ntc - jeśli przestanie działać to na zawsze. Dalej stawiam na wiązkę przewodów - poruszaj w trakcje pracy silnika kablami, zarówno przy komputerze jak i gdzie się da - zobacz czy coś się będzie działo.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    37
    Postów
    102
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    powiem inaczej,jak odpalę samochód po 8 godz postoju przeważnie za 2 razem,to później mogę go odrazu zgasić i za raz normalnie odpali.samochód ma problem z odpaleniem jak postoi parę godzin (ok 8 godz).

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    A gdy odpalasz go ciepło, to jak się zachowują obroty po odpaleniu? leci na ~1500 i zaraz spada na 800 czy jest od razu 800 ?

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Jaka jest na zimnym ?
    Pozycja przepustnicy względna.
    Pozycja przepustnicy bezwzględna.
    Minimalne otwarcie przepustnicy.
    Parametr TRA FRA
    Oczywiście przed uruchomieniem silnika.
    Czujnik temperatury moim zdaniem nie ma z tym nic wspólnego , ale P1173 tutaj przyjrzał bym się przepływowi powietrza (może lewe) i sondzie lambda.
    Kiedy była czyszczona przepustnica i robiona adaptacja ?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z odpalaniem.
    Napisany przez wojtekzch na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 09-02-2012, 22:35
  2. Problem z odpalaniem
    Napisany przez boas43 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-01-2012, 18:51
  3. Problem z Odpalaniem Bravo TD100
    Napisany przez damian150 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-03-2011, 11:45
  4. Problem z odpalaniem
    Napisany przez gopher na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-12-2010, 16:41
  5. Problem z odpalaniem!
    Napisany przez wacoreq83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 21:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.2 problem z odpalaniem

fra brava 1.2

p1173 alfa

pozycja zaworu przepustnicy alfa

problem z odpalaniem fiat brava

reset komputera fiat brava 1.2

problem z zapalaniem brava 1.2

p1173 fiat brava

parametr autoadaptacyjny tra: 34

bosch 132 008 650

fiat bravo 1.2 problem z zapalaniem

parametr fra tra

parametr adaptacji fra

problem z odpalaniem fiata brava 1.2 16 v

brava 1.2 rozrusznik problemy

brava parametr adaptacji fra

reset komputera fiat palio 1.2

parametr samodopasow.tra

problem z odpalaniem fiat bravo 2

parametry tra i fra

bosch 0 132 008 650 fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl