Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    24
    Auto
    fiat marea week. 2.4 jtd

    Problem z kompresja w 2.4 jtd

    Witam serdecznie
    Mam bardzo powazny problem ze swoja marysia, samochod kupilem w styczniu z czego pod koniec lutego zaczal ciezko palic. Na poczatku tylko na cieplym silniku, teraz juz i na zimnym jak i na cieplym, wymienilem filtr on,swiece,nowe przewody paliwowe miedzy pompa a wtryskiwaczami i nic. 3 dni temu pojechalem do mechanika ktory na poczatku stwierdzil ze silnik nie zawsze pali na 5 cylindrow, kopcil na niebiesko-fioletowy kolor, turbina osiagala swoje cisnienie dopiero w okolicach 3,5-4tys obrt ogolnie samochodem trzesie co swiadczy ze silnik kuleje na ten 1 cylinder. Stwierdzil ze paliwo jest nie spalane i przyczyna moga byc nie wyregulowane zawory po czym je wyregulowal i teraz najlepsze:::sprawdzil na koniec kompresje i okazalo sie ze na najlepszym cylindrze ma 22, nast to 20,19,18,18 dodam ze samochod ma na liczniku niby 168tys a po wyjeciu bagnetu oleju zaczal sie wydostawac dymek nie jakis powazny ale sie dymi.Moje pytanie czy warto cos robic z tym silnikiem i czy jest to oplacalne?? z gory Bardzo Dziekuje

    [size=2][ Dodano: 2010-05-15, 15:44 ][/size]
    Dodam ze przy wiekszosci zapalen silnika rano pali od razu i po zapaleniu nie czuc zeby brakowalo mu mocy
    FIAT MAREA WEEKEND 2.4 JTD HLX 99'
    i (jeszcze) OPEL OMEGA kombi 2.0i Diamant 92'



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    jak padła ci kompresja i masz jeszcze ten dymek to znak że masz do zrobienia uszczelkę pod głowicą wraz z planowaniem głowicy naturalnie

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    24
    Auto
    fiat marea week. 2.4 jtd
    A czy to dymienie z bagnetu nie ma nic wspolnego z pierscieniami na tlokach????
    FIAT MAREA WEEKEND 2.4 JTD HLX 99'
    i (jeszcze) OPEL OMEGA kombi 2.0i Diamant 92'

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wg mnie dostaje ci się woda do oleju i to jest przyczyna tego wymienia. zobacz czy korek od wlewu oleju nie ma osadu białego (kremowego) jeśli tak to już innej opcji nie ma to jest uszczelka choć już po tych objawach jestem tego pewien szczególnie to niebieskie kopcenie

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2009
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    75
    Auto
    Marea Weekend 2.0 20v HLX 147km 1997r
    Sprawdź starą metodą a mianowicie przy sprawdzaniu kompresji robisz dwie próby jedną normalnie a do drugiej wlewasz do cylindra niewielka ilość oleju, jeżeli poprawi się wynik ( zwiększy się kompresja) oznacza to, że masz uszkodzone pierścienie, jeżeli wynik będzie bez zmian lub zmiana będzie bardzo mała wtedy najpewniej masz walnięta uszczelkę lub w gorszym wypadku głowice.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    24
    Auto
    fiat marea week. 2.4 jtd
    Raczej to nie woda, korek jest czarny jutro ma mi sciagnac glowice i wtedy bedzie juz wiadomo co i jak. Wyczytalem tez ze podobne skutki mozna miec przez zle ustawiony rozrzad, jesli ktos nie blokuje go kluczem tylko zaznacza markerem, a wlasnie od momentu wymiany rozrzadu zaczal coraz ciezej zapalac wyczytalem tez ze dymienie z bagnetu mozna mozna wyjasnic tym ze jest odma zapchana i dym z oleju nie wydostaje sie przez nia tylko ucieka bagnetem a z mojej cos caly czas wycieka i cala czesc silnika przy odmie jast zaplamiona olejem, nie wiem czy to ze jest ten wyciek ma jakis wplyw na to czy odma jest drozna czy nie
    FIAT MAREA WEEKEND 2.4 JTD HLX 99'
    i (jeszcze) OPEL OMEGA kombi 2.0i Diamant 92'

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wacoreq83, ja robieł kilkanaście silników metodą znaczenia i jest super zależy kto jak potem ustawia. a wystarczy że potem gdzieś ząbek przeskoczy np na pompie i jest pasztet taki jak u ciebie

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    24
    Auto
    fiat marea week. 2.4 jtd
    A jak mozna teraz sprawdzic czy rozrzad jest przestawiony czy nie
    FIAT MAREA WEEKEND 2.4 JTD HLX 99'
    i (jeszcze) OPEL OMEGA kombi 2.0i Diamant 92'

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no to trzeba by ustawić tłok i zobaczyć jak wałek się ustawi przy zdjętej pokrywie.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Diesel z przestawionym rozrządem Ci przedewszystkim nie odpali bo jak zawory nie będą się domykać to nie powstanie wystarczające ciśnienie do powstania samozapłonu w momencie wtrysku paliwa.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    24
    Auto
    fiat marea week. 2.4 jtd
    A nie ma mozliwosci zeby rozrzad byl przestawiony tylko min i przez to ma takie problemy z odpaleniem, co z czasem doprowadzilo do slabej kompresji??
    FIAT MAREA WEEKEND 2.4 JTD HLX 99'
    i (jeszcze) OPEL OMEGA kombi 2.0i Diamant 92'

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    nie zgodzę się zHipo przy przestawionym rozrządzie będzie ciężko palił ale zapali.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    24
    Auto
    fiat marea week. 2.4 jtd
    A czy to zle ustawienie rozrzadu moglo doprowadzic do uszkodzenia elementow glowicy co pogorszylo kompresje na wszystkich cylindrach ile prawidlowo powinna wynosic kompresja w 2.4 jtd ?
    FIAT MAREA WEEKEND 2.4 JTD HLX 99'
    i (jeszcze) OPEL OMEGA kombi 2.0i Diamant 92'

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    rozrząd zle ustawiony może tylko zawory zgiąć ale to byś wtedy wogóle nie odpalił i to jest jedyne co może popsuć poza złym paleniem a uszczelka pod głowicą mogła już mieć dośc po prostu

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    24
    Auto
    fiat marea week. 2.4 jtd
    Ok wielkie dzieki, teraz wlasnie czekam na tel od mechanika jest w trakcie sciagania glowicy i za chwile wszystko powinno sie wyjasnic, mam nadzieje ze to tylko nagar na zaworach i sie poprostu nie domykaja co pomniejsza kompresje
    FIAT MAREA WEEKEND 2.4 JTD HLX 99'
    i (jeszcze) OPEL OMEGA kombi 2.0i Diamant 92'


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jtd kompresja

2.4 jtd slaba kompresja

kompresja 1.9 jtd

sprawdzanie kompresji w jtd

jak sprawdzic sprezanie jtd

1.9 jtd fiat kompresja

test sprezania w 1.9 jtd

przestawiony rozrzad jtd

2.4 jtd zle pali na cieplym

2.4 jtd ciezko pali na cieplym

jak sprawdzic rorzad w 2.4 jtd

2.4 jtd nie odpala rorzad

2.4 jtd 20v dymi na czarno

jaka kompresja 2.4 jtd

sprawdzanie kompresji 1.9 jtd 8v

2.4 jtd zle ustawiona pompa

fiat marea 2.0 20v brak kompresj

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl