Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2012
    Skąd
    DT
    Wiek
    39
    Postów
    3
    Auto
    Marea 1.6 SX

    Exclamation Problem z hamulcami Marea 1.6 SX

    Witam wszystkich!

    Jako jest to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość, ale do rzeczy.

    Jestem szczęśliwym właścicielem Fiata Marea 1.6 SX, do tej pory nie miałem z nią kłopotu, jednak, jakiś czas temu po zmianie klocków i tarcz hamulcowych, zauważyłem, że przednie lewe koło się grzeje. Zlekceważyłem to ponieważ pomyślałem, że wszystko się musi "dotrzeć". Jednak myliłem się niestety, po przejechaniu około 15km, w wielkim upale (około 35 stopni było w cieniu) przyblokowały się przednie koła na tyle że nie mogłem jechać dalej, stwardniał pedał hamulca (tak jakby silnik był wyłączony) i oba koła były tak gorące, że nie dało się ich dotknąć. Zostawiłem Marysie na pobliskiej stacji benzynowej, na jakieś 3-4 godziny, gdy ostygła mogłem jechać dalej bez większych problemów. Czy jest taka możliwość, że jest to wina leży po stronie tej elastycznej końcówki układu hamulcowego? Z tego co wiem, ten przewód był wymieniony tylko z prawej strony. Lewy być może jest przytkany.
    I jeszcze jedno pytanie, dzisiaj zauważyłem, plamę pod samochodem na wysokości prawego wahacza, załączam zdjęcie które zrobiłem pod samochodem, myślę, że może być to związane z wysoką temperaturą, która była powodem, że coś się rozszczelniło? Tylko co to może być. Pytam bo chciałbym mieć jakąkolwiek wiedzę gdy podjadę do mechanika Pozdrawiam

    DSC_0281.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Dziwne.. Elastyczne przewody mogłyby teoretycznie powodować takie objawy ale mnie zastanawia jednak w jakim stanie są u Ciebie cylinderki hamulcowe? Może są zapieczone - długo nie pracowały w takiej pozycji jak teraz (wymieniałeś klocki wspominałeś).. Może też masz zapowietrzony układ.. Co do wycieku to sprawdź najpierw co to jest - olej/płyn itp.. Sprawdź koniecznie poziom płynu hamulcowego. Ze zdjęcia wygląda to jakby olej ze skrzyni ale sam nie wiem..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2012
    Skąd
    DT
    Wiek
    39
    Postów
    3
    Auto
    Marea 1.6 SX
    No tak, zapomniałem wspomnieć, o tym, że cylinderki chodzą lekko, były czyszczone. Może pompa hamulcowa? Co do wycieku, wygląda mi to na olej. Ale pójdę jeszcze sprawdzić poziom płynu hamulcowego.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Wymień elastyczny przewód hamulcowy od blokującego się koła - miałem to samo w uno, rok po roku, najpierw w jednym kole potem w drugim. Gumowy przewód tak sparciał, że płyn hamulcowy ledwo przez niego przepływał - zacisk się nie mógł cofnąć i taki oto efekt. Miałem na kołach fabryczne kołpaki przykręcane na śruby razem z kołem, a piasta tak się rozgrzała od tego że odpadł....

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Odpowietrz dobrze układ hamulcowy ale nie od najdalszego koła do najbliższego w położeniu od pompy hamulcowej tylko w układzie krzyżowym-Prawe tylne-lewe przednie,potem lewe tylne-prawe przednie.Na 98% pomoże.Powietrze w układzie lubi płatac takie figle.Najpierw kiepsko się hamuje a potem masz hamulec na stałe zapobiegajacy kradzieży auta
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2012
    Skąd
    DT
    Wiek
    39
    Postów
    3
    Auto
    Marea 1.6 SX
    Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Już znam przyczynę, usterek Jeśli chodzi o blokujące/grzejące się koła to rzeczywiście do wymiany był przewód hamulcowy, ale nie tylko elastyczna końcówka tylko ta metalowa część również. Po wymianie samego elastycznego przewodu i przejechaniu niedużego dystansu i podniesieniu samochodu trzeba było użyć dużej siły żeby obrócić koło, po wymianie całego przewodu jest okej. A co do cieknącej cieczy, którą widać na zdjęciu, to wina pękniętego uszczelniacza w układzie kierowniczym- tak zdiagnozował mechanik. Aaa i rzeczywiście jakieś tam powietrze w układzie też było, chociaż odpowietrzone było porządnie, ale jak widać nie dosyć dobrze

  8. #7
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Zagotowałeś płyn hamulcowy, stąd zapowietrzenie układu.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Wcale nie musiał zagotować płynu.Po prostu za słabo było odpowietrzone.Niby wydaje się że pedał twardy i wszystko ok. ale po przejechaniu paru kilometrów dzieja sie cuda.Podobny przypadek miałem w Kijance w tamtym roku na wakacjach.Dwa dni przed wyjazdem wymieniałem z tyłu cylinderki i szczęki hamulcowe.Zajechałem do Kotliny Kłodzkiej na wakacje i po górach zaczęły sie dziać cuda.Samochód z górki nie chciał się rozpędzać.Podjechałem do mechanika mówię że trzeba odpowietrzyć układ a on że na pewno coś jest źle zmontowane,spasowane itd.Obróciłem sie na pięcie zacisnąłem zęby i przyjechałem na kwaterę.Poczekałem aż hamulce wystygły całkowicie.Potem szybkie odpowietrzenie i spokój aż do sprzedaży autka.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.


 

Podobne tematy

  1. problem z hamulcami
    Napisany przez dudek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 06-11-2010, 23:06
  2. problem z hamulcami
    Napisany przez opium na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-01-2010, 02:44
  3. Problem z hamulcami
    Napisany przez lukasz754 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-01-2010, 23:49
  4. problemz hamulcami marea 1.6 16V 96r
    Napisany przez piotr1343 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 19-03-2009, 22:46
  5. [ukł. hamulcowy] MAREA coś z hamulcami - pierwszy blokuje ty
    Napisany przez BadSpider na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-03-2009, 08:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brawa oznaczenie plynu hamulcowego

przewody hamulcowe twarde fiat palio weekend

trzymajace hamulce fiat tipo twardy pedal

forum.fiat.marea.1.6-wahacze

fiat bravo wyciek jakiegos plynu nad kolem

lekki wyciek plynu hamulcowego fiat bravo

grzejace sie tarcze fiat marea 1 6

uklad hamulcowy w fiacie marea sx

fiat bravo przewody hamulcowe do pompy hamulcowej

przewody hamulcowe fiat marea

pompa hamulcowa fiat marea 1 6

fiat brava gzreje sie prawe przednie kolo i tylnie lewe

wymiana elastycznego przewodu hamulcowego fiat brava

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl