Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: problem z hamulcami  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2009
    Skąd
    Skarszewy
    Postów
    15
    Auto
    Brava 1.6 ELX 16v

    problem z hamulcami

    wiatm ponownie... tym razem mam problem z hamowaniem auta... tzn ostatnio przy wcisnieciu pedalu hamulca stal sie strasznie miekki i poszedl az do podlogi a auto slabo zwalnialo tak jakby chcial hamowac a nie mogl ... po tym fakcie dolalem plynu (prawie pusty zbiornik) i przez kilka dni bylo ok... od wczoraj znow sie pojawil ten sam problem... teraz skutecznie hamuje po kilku krotnym wciskaniu padala... tak jak bym nim pompowal... po dodaniu gazu problem powraca i znow od nowa... miekki i do podlogi, prawie zerowa skutecznos, kilku krotne wciskanie pedalu i hamuje normalnie.. plynu jest prawie na maksa i wogole nie schodzi... co moze byc tego przyczyna? zapowietrzenie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2008
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    45
    Postów
    155
    Auto
    Subaru Impreza 2.0 Turbo
    Rocznik
    1998
    dudek, zapowietrzony lub wyciek. Jak płynu ci ubywa to na bank masz wyciek. Jak nie ubywa tylko pedał ci wpada i jak pompujesz to hamuje to zapowietrzony. Może klocki ci się starły więc tłoczek się wysunął i poziom płynu spadł.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Sucre79
    Jak płynu ci ubywa to na bank masz wyciek. Jak nie ubywa tylko pedał ci wpada i jak pompujesz to hamuje to zapowietrzony. Może klocki ci się starły więc tłoczek się wysunął i poziom płynu spadł.
    Do tego dodałbym możliwą awarie pompki hamulcowej ....

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2009
    Skąd
    Skarszewy
    Postów
    15
    Auto
    Brava 1.6 ELX 16v
    plyn na bank nie ubywa a klocki wymienialem 8 miesicy temu... wiec musza byc zapowietrzone albo pompa tak jak piszecie... a jakos sam moge je odpowietrzyc albo sprawdzic ta pompe?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Albo przewody elastyczne sparciały i się bańki na nich robią.
    A nie masz czegoś takiego jak wyjedziesz w trasę 15-20km, gdzie żadko używasz hamulca i przyhamujesz to ściąga Ci na którąś stronę?
    Przewody cieżko jest odpowietrzyć samemu ale możliwe przy pomocy strzykawki z wężykiem założonej na odpowietrznik, tylko trzeba często kontrolować stan płynu w zbiorniczku żeby dodatkowo nie zapowietrzyć.

    Nie wiem czy mam rację ale przypadkiem objaw padu pompy nie jest twardy pedał hamulca ? Tak twardy że ciężko złapać na blokadę kół?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2008
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    45
    Postów
    155
    Auto
    Subaru Impreza 2.0 Turbo
    Rocznik
    1998
    można tez założyć wężyk na odpowietrznik i wsadzić do butelki z płynem wtedy się nie zapowietrzy i samemu można odpowietrzyć.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał waho.
    Nie wiem czy mam rację ale przypadkiem objaw padu pompy nie jest twardy pedał hamulca ? Tak twardy że ciężko złapać na blokadę kół?
    Mówie o pompie pod pedałem. Jak będzie Ci puszczać płyn bokiem pomiedzy tłoczkiem a cylindrem to będzie własnie pedał właził w podłoge a nie bedzie hamowac.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Hipo, Yhym Yhym zrozumiałem
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Hipo, Yhym Yhym zrozumiałem
    A twardy będziesz miał jak serwo będzie uszkodzone np albo jak w dieslu padnie vacum pump.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    OffTop
    Coś mi się ciska na usta a propos twardości ale się powstrzymam
    Koniec OffTop

    Hipo, a powiedz czy serwo może mieć takie napadowe stany że właśnie twardnieje pedał, a po jakimś czasie samo z siebie przechodzi? Od czego może być takie zachowanie się hamulca?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał waho.
    czy serwo może mieć takie napadowe stany że właśnie twardnieje pedał, a po jakimś czasie samo z siebie przechodzi? Od czego może być takie zachowanie się hamulca?

    Np z temperatury, jak zimno to wszystko się kurczy ( bez skojarzeń ) a jak się zagrzeje to np węzyk co prowadzi podciśnienie do serwa przestanie Ci dobrze przylegać i bedzie nieszczelność. I wiele podobnych pierdułków może mieć wpływ na taką sytuację.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Przejrzyj czy nie masz wycieków i pogrubień, pęknięć itp. Obejrzyj cylinderki z tyłu dokładnie bo one lubią puszczać i potem są takie jaja. A wyciekać może na tyle mało że w w parę dni nie zważysz spadku poziomu a układ będzie się zapowietrzać. Jak nie znajdzie wycieku ani nic innego niepokojącego to, ja bym ogólnie wymienił cały płyn hamulcowy(chyba że wymiąłeś w przeciągu 2 lat), i potem wszystko dokładnie odpowietrzył z servem włącznie.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    83
    Auto
    Marea 1.6 16V ELX automat
    jak się dokładnie nazywają te przewody elastyczne? chodzi mi o fachową nazwę bo nie mogę ich znaleźć a chciałem kupić i wymienić

  15. #14
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    62
    Postów
    1,485
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał qra69
    jak się dokładnie nazywają te przewody elastyczne? chodzi mi o fachową nazwę bo nie mogę ich znaleźć a chciałem kupić i wymienić
    W eperze używa się nazwy :przewód giętki :
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2008
    Skąd
    WWY
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD
    witam postanowiłem podpiąć się pod temat bo chyba mam podobny problem.
    Podczas jazdy po mieście ,po któryś tam naciśnięciu pedału hamulca zaczął on ciężko chodzić (ręczny zresztą też).Hamowanie owszem jest,ale pedał ugina się kilka cm i jest strasznie twardy,ręczny ciężko chodzi. Żadnych wycieków ani ubytków płynu nie stwierdziłem (marea weekend 1,9 JTD).Czy wina leży w " Vacuum Pump"? Jeśli tak to może ktoś z Was orientuje się w kosztach ewentualnie możliwości regeneracji?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. problem z hamulcami
    Napisany przez opium na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-01-2010, 01:44
  2. Problem z hamulcami
    Napisany przez lukasz754 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-01-2010, 22:49
  3. problemz hamulcami marea 1.6 16V 96r
    Napisany przez piotr1343 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 19-03-2009, 21:46
  4. [ukł. hamulcowy] MAREA coś z hamulcami - pierwszy blokuje ty
    Napisany przez BadSpider na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-03-2009, 07:53
  5. Fiat Scudo, problem z hamulcami
    Napisany przez edo70 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-02-2009, 13:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

problem z hamulcami fiat bravo

problem z hamulcem

problem z hamulcami fiat marea

pedal hamulca nie puszcza w fiat bravo 1 9jtd

problem z hamulcami

problem z hamulcami fiat punto

twardy hamulec fiat bravo

sztywny hamulec-fiat scudo

fiat brava 1 9jtd serwo

fiat bravo problem z hamulcami stwardnialy

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl