Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2011
    Skąd
    Drwalew
    Wiek
    34
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1,2 / Seicento 1.1 mpi+lpg

    Exclamation Problem układ chłodzenia brava 1,2 16V 99r

    Witam ,
    Jest to mój pierwszy post na tym forum .
    Miło mi tu gościć .

    Niestety mam problem z autem i muszę się zwrócić do was z prośba o pomoc .( młody , mało kasy , wszystko próbuje robić sam ew. z pomocą braci )

    Aktualnie na stanie mamy brave 1,2 16v z 99r.
    Problem polega na bulgotaniu w aucie , przeważnie jak jest jeszcze zimny silnik .
    Zaraz padną słowa że opcja szukaj nie boli , szukałem , czytałem itp.
    Najpierw myśleliśmy że układ zapowietrzył poprzedni właściciel. Postanowiliśmy zalać nowym płynem układ i potem odpowietrzać .
    Płyn zmieniony , układ odpowietrzony według instrukcji znalezionej na tym forum , na następny dzień poprawka i wszystko super ! bulgotania brak.
    Ale niestety przy dalszej jeździe 200-500km bulgotanie stopniowo wraca , najpierw delikatnie , ostatecznie jak by nie wiem ile tam było powietrza . Odpowietrzyliśmy znowu , ustało , lecz problem powraca .

    Wiem Wiem , czarny scenariusz uszczelka pod głowica , lecz narazie nie biorę tego pod uwagę.

    Dodam jeszcze że poziom płynu w zbiorniczku potrafi się diametralnie zmienić , raz pod korek , raz na dnie( w związku z tym nie potrafie dokładnie stwierdzić czy płynu ubywa) , ostatnio tez zauważyłem że jak silnik jest gorący to w zbiorniczku pojawiają się małe bąbelki . A i najważniejsze wskaźnik temp. zachowuje się prawidłowo , silnik się nie grzeje i nagrzewa prawidłowo.

    Tu moja prośba , czy ktoś ma pomysł w jaki sposób sprawdzić szczelność układu sposobem domowym ? ew od czego zacząć poszukiwania ? W jaki sposób sprawdzić sprawność uszczelki bez zdejmowania głowicy ?

    Dziś wyłoże posacke w garażu tekturą by sprawdzic czy gdzieś nie cieknie płyn .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Arant Zobacz post
    Wiem Wiem , czarny scenariusz uszczelka pod głowica , lecz narazie nie biorę tego pod uwagę.
    sprawdź kompresje wtedy wykluczysz uszczelkę. kolejny sposob na sprawdzenie to odkręcenie korka od wlewu oleju i zobaczenie czy nie ma na nim masła choć przy niskich temperaturach i małym dziennym przebiegu (krótkie dystanse) nie musi to masło wskazywać na padniętą uszczelkę.

    Cytat Napisał Arant Zobacz post
    Dodam jeszcze że poziom płynu w zbiorniczku potrafi się diametralnie zmienić , raz pod korek , raz na dnie
    idzie pod korek na rozgrzanym ale to normalne ciecz zmienia swoją objętość choć takie wahania sa raczej anomalia skoro masz dwa skrajne położenia.
    Cytat Napisał Arant Zobacz post
    Dziś wyłoże posacke w garażu tekturą by sprawdzic czy gdzieś nie cieknie płyn .
    to jest dość prosty sposób możesz ewentualnie sprężarką dmuchnąć w zbiorniczek i wtedy ewidentnie na tekturze będzie znać gdzie cieknie. mysle że problem zapowietrzania tkwi gdzieś w układzie i raczej to nie wina uszczelki (wtedy kopciłoby ci na niebiesko z wydechu) lecz pompy wody. ale to już wyjdzie przy sprawdzaniu

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2011
    Skąd
    Drwalew
    Wiek
    34
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1,2 / Seicento 1.1 mpi+lpg
    Jeśli chodzi o masło pod korkiem to brak , ostatnio zrobiona była trasa 400km i pod korkiem czysto , na domiar tego olej jest czysty i żółty mimo prawie 10tys, przebiegu .
    Ale kompresje można sprawdzić ( rozumiem że wykręcam świece i wkręcam nanometr , lub cos w tym stylu? )

    A i do ostatniego czy cieknie czy nie ? Gdy układ jest nieszczelny to pod wpływem cisnienia jest wydalany płyn , ale nie ma przecież pod ciśnienia by zasysać powietrze mam racje , czy się myle??
    w takim razie skąd może się wziąść powietrze w układzie?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Arant Zobacz post
    Ale kompresje można sprawdzić ( rozumiem że wykręcam świece i wkręcam nanometr , lub cos w tym stylu?
    dokładnie tak. wykręć jedną świecę i zobacz
    jak pisałem pompa może być nieszczelna na uszczelce i może podając płyn dalej zasysa powietrze

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Wiek
    38
    Postów
    279
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V
    Można też odpalić silnik, niech sobie pochodzi np. 10min po czym odkręcić ostrożnie korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzić czy nie wydobywają się spaliny

    Warto też sprawdzić drożność chłodnicy, w Omedze przez 2 m-ce walczyłem z przeciekającym płynem przez korek i też już myślałem że UPG ale po demontażu chłodnicy i przepłukaniu octem sam nie mogłem uwierzyć ile syfu w niej było, po założeniu jej ponownie w samochodzie efekt ustał
    Ostatnio edytowane przez Virusek ; 07-01-2012 o 17:51

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Jeżeli na zimnym płynu jest pod korek i po odpaleniu słychać bulgotanie ,a na ciepłym poziom płynu się obniża to na 100% uszczelka pod głowicą do wymiany .
    Ostatnio edytowane przez asarx ; 07-01-2012 o 19:06

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2011
    Skąd
    Drwalew
    Wiek
    34
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1,2 / Seicento 1.1 mpi+lpg
    Cytat Napisał asarx Zobacz post
    Jeżeli na zimnym płynu jest pod korek i po odpaleniu słychać bulgotanie ,a na ciepłym poziom płynu się obniża to na 100% uszczelka pod głowicą do wymiany .
    Chodzi o to że objaw jest taki ,

    NA zimnym silniku płynu jest ok , ew troszke za mało , a jak silnik jest ciepły to płynu się robi więcej tak jak by gdzieś w układzie był duży pęcherz powietrza , po ostygnięciu silnika poziom płynu wraca do normy .

    Jest możliwość że gdzieś jest nieszczelność w układzie i pobiera powietrze . W najbliższy wolny dzień podjade na stacje diagnostyczną , niech sprawdzą kompresje na silniku , jeśli bedzie ok to opcje z UPG na razie odrzucam.

    Jeśli kompresja bedzie dobra to co myślicie próbować magicznych środków uszczelniających czy raczej grzebać przy pompie,nagrzewnicy ew. oblecieć cały układ w miare możliwości?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Wygląda na to ,że ciśnienie z cylindrów przedostaje się do układu chłodzenia .
    W dwóch takich silnikach wymieniałem UPG z powodu bulgotania po odpaleniu na zimnym silniku.
    Miesiąc temu zaczęło bulgotać i w moim , płynu na zimnym było ponad max jak się zagrzał było na minimum , skończyło się na wymianie UPG.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja bym jednak sprawdził kompresję bo nie pasuje mi to na uszczelkę. powinno być przy tym więcej objawów. wzrost płynu w zbiorniczku jest normalne gdyż ciecz się rozszerza przy nagrzaniu.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2011
    Skąd
    Drwalew
    Wiek
    34
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1,2 / Seicento 1.1 mpi+lpg
    Tak jak pisałem w wolny dziń podjade na stacje kontroli i sprawdzimy kompresje, jeśli bedzie ok będe szukał dalej , jeśli nie to chyba zaczne od uszczelki , lub jak koszta będą spore to autko będzie do sprzedania .

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    koszt wymiany uszczelki to jakiś 1000 zł. 200 same uszczelki + 150 zł planowanie głowicy + rozrząd bo na stary nie złożysz rozrządu bo to się mija z celem i dwa razy tego samego paska nie powinno się naciągać no i robocizna mechanika chyba że sam będziesz to robił.

  13. #12
    ara
    ara jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2012
    Skąd
    Radom
    Wiek
    41
    Postów
    33
    Auto
    Brava 1,2 16V
    Rocznik
    2000
    Podepnę się pod temat.
    Gnębi mnie to już dosyc długi czas. Dzisiaj siedzę już ze 3 godziny i próbuję odpowietrzyć układ chłodzenia.
    Problem jest taki:
    Płynu chłodzącego jest na średnim poziomie(pomiędzy min a max).
    Gdy jadę z prędkością ok 70-80 km/h jest wszystko ok choć temperatura jest poniżej 90 stopni. Gdy stanę w korku temperatura potrafi się dużo podnieść. Praktycznie na maxa.
    Wydawało mi się, że odpowietrzyłem. Temperatura ładnie trzymała, lecz po przejechaniu kilku kilometrów i postoju temperatura znów wzrasta na maxa.
    Chyba będę musiał podjechać na stację. Chyba, że ktoś ma jakieś rozwiązanie

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Napisz jak odpowietrzałeś układ:-)
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  15. #14
    ara
    ara jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2012
    Skąd
    Radom
    Wiek
    41
    Postów
    33
    Auto
    Brava 1,2 16V
    Rocznik
    2000
    Przelewowo odkręciłem 2 kurki za silnikiem i dolewałem płynu na wyłączonym samochodzie - zakręciłem kurki
    Później wlałem pod korek płynu, włączyłem samochód i poluzowałem te kurki
    Coś u mnie jest nie tak.
    Przez dwa dni teraz jak jeździłem temperatura była na równym 90, jak stanąłem to rosła.
    Wczoraj znów się coś przestawiło i temperatura jest na jednej kresce poniżej 90. Nie wiem czy rośnie, bo nie miałem czasu przetestgować
    Obstawiam też czujnik temperatury, nieraz podnosił się do góry i szybko spadł.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    54
    Auto
    Fiat brava 1999, 1.2 16v
    Też miałem takie problemy z zapowietrzaniem układu. U mnie okazało sie żę sączy się z chłodnicy płyn. Nie kapało bo ciekło tylko na ciepłym silniku. Przypatrzcie się bokom chłodnicy podczas pracy silnika czy nie jest wilgotno.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2011, 15:21
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-10-2011, 13:14
  3. Nierównomierne obroty fiat bravo 1.6 16V 99r.
    Napisany przez plekus82 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-01-2010, 23:44
  4. Siena 1,6 16V problem z układem chłodzenia
    Napisany przez Octan na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-12-2009, 22:46
  5. [ukł. chłodzenia] Problem z układem chłodzenia Brava 1.2 16v
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-03-2009, 22:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bulgotanie w nagrzewnicy fiat brava

fiat brava problem z chlodzeniem

bulgotanie w nagrzewnicy Fiat 1.2 16v

zapowietrzona nagrzewnica fiat brava

odpowietrzanie ukladu chlodzenia fiat brava

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl