Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 29 z 29
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2013
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    32
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16v
    Rocznik
    03.2000
    Na ten oczekiwany przepływ powietrza nie ma co patrzeć. To są jakieś złe wskazania.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Cytat Napisał zic10 Zobacz post
    A czy koledzy mogą się wypowiedzieć na temat przepływu powietrza?
    Jakie masz FRA i TRA ?

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2014
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    43
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16V
    Rocznik
    1999
    Samoadaptywny parametr FRA: 0,992
    Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
    Czynnik FRA (małe obciążenie): 0,992
    Parametr autoadaptacyjny TRA: -54,477 ms
    Ostatnio edytowane przez zic10 ; 02-08-2014 o 18:17

  5. #19
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Przepływ powietrza w tym silniku będzie się różnić od oczekiwanego, bo auto nie ma przepływomierza (ECU oblicza przepływ na podstawie podciśnienia i kąta otwarcia przepustnicy).

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2014
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    43
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16V
    Rocznik
    1999
    Sonda już do mnie idzie pocztą tak więc wymienię i podzielę się spostrzeżeniami. Obecnie jeżdżę z odpiętą sondą i jest pięknie tylko Bravka ma większy apetyt na paliwo. Ostatnio mocno padało ulewy kałuże wilgoć w powietrzu i takie sprawy i mam problem tego typu że wjadę w małą kałużę wody i auto po jakimś czasie się dusi traci moc itp. Czy to może być wina cewki zapłonowej? Zauważyłem małe pęknięcia na cewce przy mocowaniach do bloku silnika. Czy te pęknięcia mogą powodować problemy podczas takich warunków na drodze? Czy mogą powstawać jakieś przebicia? Czy da się to potraktować jakimś sprejem lakierem żeby te szczeliny zatkać czy nie obejdzie się bez wymiany cewki? Kable mam nowe a woda z pod kół raczej nie ma jak zalać świec. Nie wiem co może być nie tak.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    tak cewka ma pekniecia to do wymiany, lub prowizorka lakier do paznokci.
    z ta lambda to mi sie nic chce wieżyc, przyczyną złego wskazania bedzie zły stosunek powietrza do paliwa, tam trzeba szukac przyczyny.

    bez sondy działa dobrze bo przyjmuje wartoswci usrednione.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2013
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    32
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16v
    Rocznik
    03.2000
    I tak z wykresów było widać, że sonda źle pracuje, a błędna wartość współczynnika nadmiaru powietrza może być przez złą przez sondę. Tak czy siak sonda dobrze nie pracowała.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    fajnie gdybym sie mylił, bo różne rzeczy widziałem, ale pisze z własnego doświadczenia, jak lambda osiąga pełny zakres to zwykle (w 90%) jest dobra, za złe jej wskazania odpowiadają inne czynniki.
    Sonda poto tam jest aby kontrolowac skład mieszaniki, a jak jest zły to sterownik ma ja poprawic, jak nie daje rady to nie zacznie dobrrze wskazywac rowniez przy nowej sondzie.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Sondę jeszcze bym zmierzył miernikiem .
    Wykresy dla porównania przy temp. 90 stopni 800 rpm.
    Przepływ.JPG

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2013
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    32
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16v
    Rocznik
    03.2000
    asarx no i u Ciebie wygląda dużo lepiej wykres sondy niż u zic10. Przepływ powietrza u Ciebie asarx wygląda tak samo jak u mnie. Trochę masz za niską i za wysoką skrajnych wartość integratora lambdy. U mnie min jest koło 0,992 a max 1,008. A tak z ciekawości to jakie masz asarx wartości na biegu jałowym czasu wtrysku i wyprzedzenia zapłonu?

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2014
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    43
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16V
    Rocznik
    1999
    Witam
    Sonda wymieniona. Autko jedzie kiedy wciskam gaz. Nie ma przerw w myśleniu czy ma jechać czy nie. Jazda stała się tak jakby płynniejsza. Z tego co zauważyłem to stara sonda pracowała w pełnym zakresie nawet na zimnym silniku. Nowa na zimnym oscyluje w zakresie 450mV czyli stan sondy zimna i dopiero po nagrzaniu auta zaczyna pracować w pełnym zakresie. Po zwiększeniu obrotów napięcie rośnie - na logikę tak powinno być. Na starej napięcie spadało przy zwiększeniu obrotów lub sonda sobie skakała niezależnie od pozycji pedału gazu. Co mnie niepokoi to jedynie dziwne wskazanie kiedy zwiększę obroty do 4000 i od razu puszczę gaz. Pojawia się ograniczenie dolne ale napięcie sondy spada do wartości ujemnych ale od razu idzie w górę na +. Nie mniej jednak autko działa teraz jak należy. Jutro mam dłuższą trasę to Bravkę przycisnę i przetestuje jak sprawuje się w trasie ile spala itp. Dziękuję kolegom za pomoc.
    Do grzesiek92 wykres powyżej od kolegi asarx jest przy 800 obrotach. Mój to wykres podczas jazdy. Chyba że to bez znaczenia.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2013
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    32
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16v
    Rocznik
    03.2000
    Podczas jazdy też powinna wyjść sinusoida. Wrzuć wykres po wymianie sondy i najlepiej na biegu jałowym i podczas jazdy.
    Jakiej firmy kupiłeś sonde? Oryginał czy zamiennik?

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2014
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    43
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16V
    Rocznik
    1999
    Poniżej zamieszczam wykresy podczas postoju:

    po_wymianie_800obr.jpg

    i podczas jazdy:

    po_wymianie_jazda.jpg
    po_wymianie_jazda2.jpg

    Nie kupowałem zamienników bo jest problem z opornością i nie chce to działać prawidłowo podobno a sprawdzać nie chciałem.
    Ostatnio edytowane przez zic10 ; 08-08-2014 o 22:54

  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Sąda oscyluje - choć na ostatnim wykresie doś niskie napięcie daje.. Wg mnie sąda jest ok
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.2 16V - Problem z obrotami
    Napisany przez jajo811 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 24-04-2014, 21:40
  2. Fiat brava 1.2 problem ze sprzęglem
    Napisany przez SaPo90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 03-04-2013, 21:15
  3. Problem FIAT BRAVA 1.6 16V
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-12-2012, 15:30
  4. Fiat Brava - Problem ze zdiagnozowaniem Fiat Ecu Scan
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 25-04-2012, 18:11
  5. fiat brava problem ze zbierznoscia
    Napisany przez janusz69 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-04-2012, 09:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tps fiat brava 1.2 16v

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl