Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 59
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997

    pomoc przy diagnozie błędów

    Witajcie. Przyszedł do mnie wczoraj interfejs, więc zabrałem się odrazu za sprawdzenie błędów itp. oto co otrzymałem :

    Silnik :

    1: P0115 - Engine Coolant Temp. (1)
    Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction
    Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika.
    2: P0404 - E.G.R. device (5)
    Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance
    3: P0481 - Cooling Fan (2)
    Cooling Fan 2 Control Circuit
    Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymała nieprawidłowy sygnał z czujnika.
    4: P0560 - System Voltage (1)
    The ECU supply voltage is below or above the specifications.
    Check the voltage between all the ECU harness positive and negative terminals key on, engine off, during cranking, and when the engine runs. Further, measure the voltages with and without the electric loads turned on, and verify that there are no ground differences when under load. Check the charging system voltage and the battery and cable condition.
    Please Note: Disconnected battery or cranking the engine with weak battery may also set the code.
    5: P0480 - Cooling Fan (1)
    Cooling Fan 1 Control Circuit
    Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymała nieprawidłowy sygnał z czujnika.
    6: P0380 - Glow Plug/Heater Circuit (1)
    Glow Plug/Heater Circuit Malfunction
    Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika.
    7: P0190 - Fuel Rail Pressure (1)
    Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Malfunction
    Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymała nieprawidłowy sygnał z czujnika.
    8: U1600 - Immobilizer: key faulty
    Anomaly concerning the electronic key ECU immobilizer function. The electronic key ECU has not received the key code or the code is not included among the memorized ones.

    9: P0101 - Mass air flow (2)
    Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem
    Błąd ma status przerywany. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu.

    Ad. 2 EGR zaślepiony więc stąd błąd
    Ad. 3 naprawiony(nie stykało w oporniku)
    Ad. 4 pewnie przy wyładowaniu aku o którym wcześniej pisałem..
    Ad. 5 naprawiony
    ad. 6 też pewnie przy wyładowaniu aku..
    ad 7 nie mam pojęcia skąd to..
    ad 8 też nie mam pojęcia, aczkolwiek też może przy wyładowaniu aku, kiedy wszystko szalało razem z immo.

    Po wykasowaniu błędów i zrobieniu kilku KM wraca tylko błąd EGR, ale to normalne.

    ABS :

    READING ERROR CODES:
    1: C1040 - Czujnik predkosci kola przedn.PR
    The speed signal of the indicated wheel is missing or wrong.
    2: C1045 - Czujnik predkosci kola tylnego LE
    The speed signal of the indicated wheel is missing or wrong.
    3: C1245 - Sygnal predkosci pojazdu
    4: C1232 - Lamp.kontr. ABS

    Wygląda na to że nie działają : czujnik prędkości koła przedniego Lewego i tylnego prawego oraz czujnik prędkości pojazdu. Tutaj pytanko.. Jak dokładnie to sprawdzić, gdzie to wszystko znaleźć, jak naprawić?

    Po wykasowaniu błedów z ABS żadne się nie pojawiają z powrotem a jednak abs nie ma(sprawdzałem na trawie i piachu)

    PODUSZKI POWIETRZNE:

    READING ERROR CODES:
    1: 0C - Ladunek wybuchowy napinaczy pasazera

    Powodem tego błędu jest Wartość zbyt wysoka
    Obecny status błędu jest Przerywany / Obecny(ciagły)
    Błąd wartość licznika jest 229

    2: 0C - Ladunek wybuchowy napinaczy pasazera

    Powodem tego błędu jest Otwarty obwód
    Obecny status błędu jest Przerywany
    Błąd wartość licznika jest 231

    3: 02 - Zasilanie Centralki

    Powodem tego błędu jest wartość zbyt niska
    Obecny status błędu jest Przerywany
    Błąd wartość licznika jest 162

    4: 03 - Polaczenie miedzy awaryj. lampka kontr. i ECU

    Powodem tego błędu jest Otwarty obwód
    Obecny status błędu jest Przerywany
    Błąd wartość licznika jest 21

    Tutaj nie wiem od czego zacząć, co sprawdzać.. także prosiłbym o pomoc.

    Podsumowując :
    Skąd pojawiły się te błędy silnika?
    Jak naprawić ABS, co posprawdzać, gdzie znaleźć te czujniki wszystkie?
    Jak naprawić poduchy, gdzie mogą być otwarte/przerwane obwody?
    Dlaczego tą maree tak źle traktowali ?:<:<

    Wszystkim za jakąkolwiek pomoc dziękuje z góry..



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Najważniejsze to wykasować błędy i zobaczyć czy pojawiają się ponownie. Błędy są zapisywane i ECU testuje działanie czujników. Jeżeli błąd się pojawił i nie ustępuje pali się ciągle kontrolka, jeżeli zaś błąd się pojawił, ale ustąpił kontrolka po czasie zgaśnie. Dlatego mógł mieć tyle błędów. Niekoniecznie były one "na czasie" mogły kiedyś wystąpić, jak również być spowodowane przez rozładowany akumulator lub problemy z przewodzeniem (tym bardziej).

    Kontrolka ABS Ci się pali? Po skasowaniu zapaliła się? Czujniki są przy piastach, zobacz jak idą przewody i dojdziesz do nich.
    Czasami obwody tuż przy kołach bywają przerwane LUB czujniki zawodzą. Sprawdź też jak wyglądają "ząbki", z wiekiem wchodzi korozja i wgłębienia przestają być wgłębieniami co może oszukiwać czujnik.

    Co do poduszek to tak samo. Czy pali się kontrolka i co po skasowaniu błędów (czy coś się pojawia)?
    Tutaj musiałbyś szukać przerwy, ewentualnie sprawdzić czy poduszki SĄ! Może auto było uderzone, poduszki wypaliły i teraz tam zwyczajnie nic nie ma.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    Kontrolka od ABS przestała się palić po zrobieniu testu kontrolki, błedów żadnych po kilku KM nie było.. a abs jak nie było tak nie ma. O jakich ząbkach mówisz? trzeba cala piaste rozbierać?? co do poduszek to zostaje ten błąd 1: 0C - Ladunek wybuchowy napinaczy pasazera, kontrolka się pali.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak jak kolega miszko napisał - błędy mogły być z bardzo dawna i neży wyczyścić wszystko a następnie patrzeć co zostanie.
    Co do ABS to czy kontrolka zapala się po kluczyku i gaśnie po chwili? Powinna.. Bardzo dziwne żeby sterownik przechodził autodiagnostykę a ABS nie działał.. Ew. możesz podpiąć inteface i się przejechać - bejrzeć jak wygląda prędkość z wszystkich czujników.. Zrobić test czy wykrywa wciśnięcie pedału hamulca itp..

    Co do poduszek to nie sądzę żeby były wystrzelone bo wtedy byłby crash data i nie dałoby się tego normalnie usunąć.. Sprawdziłbym na Twoim miejscu centralkę airbagów czy nie cieknie sobie po niej płyn chłodniczy z nagrzewnicy.. Dużo trochę tych błędów i różnych więc warto by sprawdzić.. Jak sucho będzie to wypiąć złącze wpiąć od nowa i dalej przedzwaniać wszystkie wtyczki/złączki itp.. Jak nie zawsze może okazać się, że zwyczajnie napinacz jest uszkodzony.. Ja np. poduszke uszkodzoną miałem

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    kontrolka ABS gaśnie po kluczyku. Przejechać się za bardzo nie mogę bo mam gniazdo od ABS pod maską.. powiem tak. Wykasowałem błedy, zrobiłem testy tych wszystkich urządzeń, wszystko było ok, przejechałem się, sprawdziłem czy są absy - nie było. No to podłączyłem znów żeby sprawdzić czy są błedy. Nie było żadnych. A czujniki prędkości dwóch kół nadal nie działał bo jechałem 5km/h z maską otwartą w ogródku u siebie.. no i tylko 2 czujniki pokazywały prędkość reszta nie. Jeszcze mechanicy poprzednich właścicieli pocieli jakieś kable przy kołach, zrobie foto jak zdejme jutro koła. a co do poduszek to sprawdze.. a gdzie znajde tą centralkę?[COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 18:08 ---------- Poprzedni post dodany był o 18:05 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]dodatkowo zauważyłem że obroty skaczą od 840-860.. jest coś takiego jak krokowiec w dieslu?

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Centralka airbagów jest jakby na początku tunelu - za popielniczką.. Dostęp do niej jest po zdjęciu fragmentów tunelu umiejscowionych koło nóg (śruba i jeden kołek zatrzaskowy). Zacznij od strony pasażera - jak to ściągniesz to zobaczysz srebrną puchę przytwierdzoną do podłogi i zółtymi kablami.

    A co do ABS to dziwie się czemu nie wywala błędów - powinno. Zawsze możesz kabel wpiąć pod maską przez okno do środka i tak się gaznąć (tylko bezpiecznie!). W każdym razie jak nie działa jakiś czujnik ABS też działać nie będzie. Na przednich kołach (a właściwie tym od kierowcy) powinieneś mieć jeszcze jeden kabelek od czujnika zużycia klocków. Jeżeli nie o tym mówisz i coś innego dynda to pewnie właśnie od czujników ABS.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    no ten od zużycia klocków jest napewno przecięty. Sprawdze jeszcze.. ale nawet jak to czujnik to raczej nie problem to polutowac. Jak nie działa jeden czujnik prędkości koła to na wszystkich kołach nie będzie działać ABS?

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał tomasz_ Zobacz post
    Jak nie działa jeden czujnik prędkości koła to na wszystkich kołach nie będzie działać ABS?
    Tak powinno być chociaż centralka ABS powinna wywalić błąd i zapalić kontrolkę. Niesprawny system ABS jest bardziej niebezpieczny niż jego brak.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    Kontrolka się paliła cały czas, dopóki nie uruchomiłem testu kontrolki - potem zgasła. I już się nie zapaliła. Dziwne jest to że potem komp nie wykrył żadnych błedów.. Pewnie dopiero po jakimś czasie wykryje i wyrzuci i błedy i kontrolke.. Jutro albo pojutrze postaram się to wszystko sprawdzić. Piszcie jeszcze jak macie coś do dodania.. każda diagnoza się przyda.
    Ostatnio edytowane przez tomasz_ ; 20-07-2011 o 22:45

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    A ja myślałem że tylko mi po podpięciu kompa brakło monitora


    ad1-szwankuje czujnik temperatury silnika.Jest on w termostacie
    ad2-uszkodzony elektro-zawór sterujący EGR-em (czarny na grodzi silnika z dwoma wężykami na podciśnienie i wtyczką na 2 przewody)
    ad4-tak jak napisałeś,znaczny spadek napięcia
    ad6-moduł którzy grzeje silnik za pomocą świec.Uszkodzony moduł lub któraś-/eś świeca/ce (czarna puszka między elektro-zaworem EGR a filtrem powietrza.Dwie wiązki przewodów-jedna do świec druga do kompa i gruby przewód + do zasilania)
    ad7-błąd ciśnienia paliwa na listwie CR.Albo słabe ciśnienie (oby nie) lub czujnik lub jego wtyczka (czujnik jest na listwie z której wychodzą rurki z ropą do wtrysków)
    ad8-może to być przed kłopoty z zasilaniem
    ad9-błąd przepływomierza.Mógł być odpięty i stąd ten błąd.Sprawdź za jakiś czas czy się powtarza


    Co do ABS-u a dokładnie alarmu C1245 - Sygnal predkosci pojazdu to jest tu jakaś nieścisłość.Czujnik ten jest w skrzyni biegów nad mechanizmem różnicowym i jeżeli ABS stwierdził że nie działa to powinno to też być zgłoszone przez kompa od silnika ECU silnika też z niego korzysta.
    A czy prędkościomierz Ci działa Jeżeli tak to może coś centralka ABS-u szaleje.


    Co do poduch,to najpierw dostań się do kompa jak radzili Ci koledzy w postach wyżej.Sprawdź czy nie jest zalany (częsta usterka w tych pojazdach-zalanie przez wyciek z nagrzewnicy) i posprawdzaj wtyczki w poduszkach i przy sterowniku,bo lubią nie łączyć.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    A ja myślałem że tylko mi po podpięciu kompa brakło monitora


    ad1-szwankuje czujnik temperatury silnika.Jest on w termostacie
    ad2-uszkodzony elektro-zawór sterujący EGR-em (czarny na grodzi silnika z dwoma wężykami na podciśnienie i wtyczką na 2 przewody)
    ad4-tak jak napisałeś,znaczny spadek napięcia
    ad6-moduł którzy grzeje silnik za pomocą świec.Uszkodzony moduł lub któraś-/eś świeca/ce (czarna puszka między elektro-zaworem EGR a filtrem powietrza.Dwie wiązki przewodów-jedna do świec druga do kompa i gruby przewód + do zasilania)
    ad7-błąd ciśnienia paliwa na listwie CR.Albo słabe ciśnienie (oby nie) lub czujnik lub jego wtyczka (czujnik jest na listwie z której wychodzą rurki z ropą do wtrysków)
    ad8-może to być przed kłopoty z zasilaniem
    ad9-błąd przepływomierza.Mógł być odpięty i stąd ten błąd.Sprawdź za jakiś czas czy się powtarza
    to naszczęście wiem, jak już pisałem w pierwszym poście.. Dzieki zielony za odzew. Sprawdze tą centralke poduszek.. jak się do niej dobiore.

    Prędkościomierz działa. Co do tych błędów z ABS i poduch to one mogą być bardzo stare bo podejżewam że autko nigdy nie było podłączane pod kompa.. Co do tego czujnika prędkości to też się ździwiłem bo przeciez ecu z niego wlasnie zcczytuje na prędkościomierz i w samym FES'ie sprawdziłem - działa bo jechałem 5km/h w ogródku u siebie dla sprawdzenia.. także jest to dosyć dziwne.. Jeszcze do ABS to najśmieszniejsze jest to że robiąc te testy FES'em to wszystkie były zakończone komunikatem "kompletne". Silnik pompy też zadziałał. Także to conajmniej dziwne.. wiec jutro rozbieram te kilka rzeczy.. Eh.. Najgorsze jest to, że za centralke ABS kupa kasy, za czujniki po 140zł sztuka.. a 80zł używany. też kupa kasy jak na kawałek kabla..

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ale powiem tak - głupio mieć auto z ABS ale niesprawnym - tak uważam Dobra sprawa szczególnie na zimę..

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    no wiem.. strasznie pomocne szczegolnie przy zjechanych oponach.. no i tak jak powiedziales w zimę. Znalazłem już schematy połączeń wszystkiego co związane z abs i airbagami. Będę szukał.. najpierw ABS.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał tomasz_ Zobacz post
    najpierw ABS
    W razie (odpukać) wypadku Jasie się też przydadzą.. Może nawet warto zacząć od nich..

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    moze jakbym miał ABS to mógłbym uniknąć sytuacji w której poduchy byłyby potrzebne..;p ciężka decyzja z 2giej strony nie wybieram się na żadną trase jak narazie więc zaczne abs


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Proszę o pomoc przy selespeed w alfie romeo 156!
    Napisany przez olcia na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-06-2011, 00:17
  2. Prośba o pomoc przy zakupie
    Napisany przez Domicjan na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-12-2010, 22:38
  3. Pomoc przy zakupie auta PANDA VAN i weryfikacja VIN
    Napisany przez the-sawik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 04-11-2010, 15:40
  4. Pomoc przy kupnie sensora poduszek - Brava 1.6 16V 2001
    Napisany przez venom1984 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-07-2010, 10:41
  5. marchewka w 2.4td po diagnozie kompa
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 29-01-2010, 21:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

c1040 fiat

p0190 fiat

c1045 fiat

c1121 fiat

bravo 1.9 jtd blad p0190

fiat c1045

bledy w fiat bravo 1.8

Fiat panda C1040

fiat c1040

fiat c1121

fiat bravo prm

u1600 electronic key

ecu w fiacie bravo

kody bledow marea 2.4 td

schemat abs fiat brava

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl