Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13

Temat: Pływający tył  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    wrocław
    Postów
    15
    Auto
    marea weekend 1.9 jtd
    Rocznik
    2000

    Pływający tył

    cześć wszystkim
    mam dość frapującą mnie usterkę trudną do zdiagnozowania.Tak jak w temacie jadąc autem odczuwalne są drgania na siedzeniu ale nie na kierownicy auto jedzie w linii nie ściąga na żadna stronę i od jakiegoś czasu auto stało się podsterowne (pływający tył)
    Dodam tylko że sprawdzane było całe zawieszenie na szarpakach jak i na kanale brak luzów ,koła proste ,sprężyny całe stabilizator na belce cały i geometria ok.1,5 roku temu było robione zawieszenie łożyska, gumy na wahaczach i belce ,stabilizatory, końcówki drążków, amortyzatory tył(na dzień dzisiejszy 68%i 55%) itd
    wszystko niby ok a auto płynie po drodze zarzuca tyłem
    proszę o jakieś podpowiedzi co jeszcze mogę sprawdzić



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Najbardziej błachy element, który kiedyś u mnie wywołał podobny objaw - gumiarz dowalił prawie po 3 atmosfery w koła. Sprawdzałeś ciśnienie?
    Osobiście stawiałbym na amortyzatory. Naciśnij przy bagażniku z obydwóch stron, jak auto będzie bujało do wymiany. Zresztą 55% wskazuje na stan przy którym już miesiąc wcześniej wywaliłbym je...

    ps. i lektura: http://www.mototechnika.republika.pl...rtyzatory.html
    Ostatnio edytowane przez TMK ; 09-12-2013 o 18:40

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2013
    Skąd
    Żmigród
    Wiek
    42
    Postów
    76
    Auto
    Marea 2,4jtd
    Rocznik
    1999
    rozumiem, że tylne zawieszenie, też było sprawdzane na szarpakach?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    wrocław
    Postów
    15
    Auto
    marea weekend 1.9 jtd
    Rocznik
    2000
    TMK ciśnienie było pierwsza rzeczą którą sprawdzałem i śruby czy są dokręcone wszystko ok ciśnienie 2.1 też tak się zastanawiałem nad podmianka amortyzatorów bo mam jeszcze jeden nowy komplet 3 miesięcznych, dodam jeszcze że auto jestem wstanie rozbujać 2 palcami góra dół jak i na boki

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    GOFER całe zawieszenie było 3x sprawdzane na szarpakach i 1x geometria

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    TMK dzieki za lekturę

  6. #5
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał techdent Zobacz post
    TMK ciśnienie było pierwsza rzeczą którą sprawdzałem i śruby czy są dokręcone wszystko ok ciśnienie 2.1 też tak się zastanawiałem nad podmianka amortyzatorów bo mam jeszcze jeden nowy komplet 3 miesięcznych, dodam jeszcze że auto jestem wstanie rozbujać 2 palcami góra dół jak i na boki
    Gratulować mam Ci siły czy współczuć amorków? Sprawdź je organoleptycznie, ewentualnie jeszcze z jakimś mechanikiem i w razie czego podmień. Pogoda nie sprzyja driftowi na ulicach Wrocławia

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    wrocław
    Postów
    15
    Auto
    marea weekend 1.9 jtd
    Rocznik
    2000
    Badanie amortyzatorów metodą Eusama
    41 - 60% - mamy dobrą skuteczność tłumienia
    powyżej 60% - mamy bardzo dobrą skuteczność tłumienia.
    tak więc amortyzatory nie są tragiczne wiem że różnica jest spora bo 14%ale czy to ma wpływ na drgania wyczuwalne na siedzeniu

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    TMK amorki były sprawdzane już kilka razy przynajmniej 4 i mechanik mówi że róznica spora ale nie powinny być aż takie objawy.Co do pogody to masz świętą rację pogoda średnia ale czego się nie robi dla bezpieczeństwa. spróbuje zrobić podmiankę to nic nie kosztuje tym bardziej że amorki leża

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Ogólnie jak są ok 60% to nie powinno być jeszcze źle. Nie jest tyle istotne czy jesteś w stanie rozbujać auto (bo to jest charakterystyka miękkości/twardości), ale czy amortyzatory tłumią. Powinieneś zabujać samochodem (raz, a dobrze) i zostawić. Jak amortyzator jest sprawny to powinno bujnąć się 2-3 razy i basta, a jak się buja i buja to amortyzator już nic nie tłumi, tylko chodzi na sprężynie.

    Na szarpakach nie można jednak sprawdzić jednej ważnej rzeczy, jaką jest stabilizator. Musisz wjechać na kanał, wziąć sobie jednego albo dwóch kolegów do pomocy i oni muszą bujać samochodem na boki (dość mocno), a Ty do kanału i spróbuj wyczuć (łapiąc w rękę) jakichkolwiek luzów na stabilizatorze i jego łącznikach.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    wrocław
    Postów
    15
    Auto
    marea weekend 1.9 jtd
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał Kapciaty Zobacz post
    Ogólnie jak są ok 60% to nie powinno być jeszcze źle. Nie jest tyle istotne czy jesteś w stanie rozbujać auto (bo to jest charakterystyka miękkości/twardości), ale czy amortyzatory tłumią. Powinieneś zabujać samochodem (raz, a dobrze) i zostawić. Jak amortyzator jest sprawny to powinno bujnąć się 2-3 razy i basta, a jak się buja i buja to amortyzator już nic nie tłumi, tylko chodzi na sprężynie.

    Na szarpakach nie można jednak sprawdzić jednej ważnej rzeczy, jaką jest stabilizator. Musisz wjechać na kanał, wziąć sobie jednego albo dwóch kolegów do pomocy i oni muszą bujać samochodem na boki (dość mocno), a Ty do kanału i spróbuj wyczuć (łapiąc w rękę) jakichkolwiek luzów na stabilizatorze i jego łącznikach.
    Kapciaty odpowiadając na twoje pytanie.Stabilizator cały opuszczałem bak na kanale bo własnie myślałem że może pękł albo przegnił ale stabilizator cały i łaczniki też 0 luzów więc stabilizator belki wykluczam

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Pomiar sprawności amorków na SKP to często loteria. Nie uwierzyłbym gdybym sam nie pojechał z kompletnie zapadniętym stukającym i wylanym amorem z przodu a na teście 68% Nawet gość z SKP mówił że te testy są G warte bo tak samo testują tico i tak samo voyagera..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Pomiar sprawności amorków na SKP to często loteria.
    Pomiar sprawności amortyzatora zamontowanego w samochodzie to zawsze loteria, nawet używając nowoczesnych urządzeń (i jeszcze ustawiając właściwy model pojazdu, bo to ma bardzo duże znaczenie dla oceny wyników pomiaru).

    Te 50-60% w przypadku większości Fiatów jest wartością graniczną (prawidłowo mierzone), bo skuteczność tłumienia układów zawieszenia jest w nich stosunkowo niska już "fabrycznie". Wystarczająca, ale jak amortyzatory stracą swoje właściwości tłumiące szybko występuje "pływanie" i "bujanie".

    Moim Palio kiepsko się jeździ z amortyzatorami "60%", Marea Weekend pewnie zachowuje się podobnie albo nawet gorzej. Ja wymieniam przy sprawności 70-75% (sprawdzane w ASO), głównie dlatego że często wożę spore ładunki i nie lubię jak mi autem buja na drodze. Różnica skuteczności 10% - identycznie jak w przypadku hamulców, niby jeszcze "dopuszczalna" ale na pewno dobrze nie jest (powyżej 10% różnicy - zdecydowanie do wymiany).

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    56
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Witam właśnie jestem po takiej przypadłości. U mnie była wina opony - lekko wybulona na bok od nadkola podnieś tył i zobacz czy któraś z opon tyłu się nie buja przy okazji zobacz felę bo tu też może być wina

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    wrocław
    Postów
    15
    Auto
    marea weekend 1.9 jtd
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    Witam właśnie jestem po takiej przypadłości. U mnie była wina opony - lekko wybulona na bok od nadkola podnieś tył i zobacz czy któraś z opon tyłu się nie buja przy okazji zobacz felę bo tu też może być wina
    opony sprawdzone koła także.Nadmienie że takie zachowanie było na letnich i na zimowych kołach

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    56
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    o.k to wykluczamy oponę teraz pytanie ? czy sprawdziłeś łączniki metalowo-gumowe tylnej belki ? tj mocowanie belki z nadwoziem ? podnieś stronę i spróbuj wsadzić klucz nasadowy 15 w otwór górnego mocowania amortyzatora jeśli wejdzie i da się odkręcić to ok jeśli nie to mocowanie , sprawdź obie strony , a jak belka ? może już się lekko łamie


 

Podobne tematy

  1. Pływające/falujące obroty
    Napisany przez vitos na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 09-08-2013, 16:15
  2. [koła] śruby do kół pływające ampulowe 20szt.do redukcji rozstawu 4x100/fiat
    Napisany przez matrix na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-07-2013, 13:48
  3. Problem z uruchomieniem i pływające obroty
    Napisany przez Maciey1 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-01-2012, 00:12
  4. Fiat Bravo 1.9td 100koni. pływają obroty na zimnym silnik po odpaleniu
    Napisany przez Kamilos28 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-01-2012, 21:07
  5. Śruby pływające...
    Napisany przez DanioxD na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-02-2011, 19:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

marea plywa tyl

auto bujna z tylu

plywajacy tyl

fiat marea tyl ucieka

bravo ucieka tyl

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl