Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1.9jtd

    [osprzęt silnika] filtr paliwa w fiacie brava 1.9jtd?

    Witam serdecznie wszystkich użytkowników.

    Mam pytanie. Czy ktoś może mi pomóc. Chcę wymienić filtr paliwa w bravie z silnikiem 1.9 jtd 100KM rocznik 2001. Czy jest tam wymagane odpowietrzanie układu po wymianie filtra, czy też wystarczy zalać fitr paliwa olejem napędowym przed zamontowaniem.
    Proszę o pomoc ponieważ w książce do obsługi którą mam nie ma takich informacji.
    Czy zanieczyszczony filtr paliwa może powodować delikatne drgnięcia i przerywanie pracy silnika podczas przyspieszania oraz nieznacznie dłuzszy rozruch silnika? Bo mam takie wrażenie jakby trzeba było ciutke dłużej kręcić rozrusznikiem.

    za wszelkie podpowiedzi i pomoc z gory dziękuję.

    Pozdrawiam

    Radii



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Filtr starczy zalać paliwem i przykręcić. Objawy które opisujesz mogą aczkolwiek nie muszą być spowodowane brudnym filtrem.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1.9jtd
    Dzięki za informację

    Pozdrawiam

    Radii

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    86
    Auto
    Marea WEEKEND 1.9TD
    w zasadzie nie ma potrzeby zalewać filtra paliwa ale oczywiście nie przeszkadza to w niczym jeśli zalejesz ale i tak czeka cię dłuższe kręcenie rozrusznikiem w pierwszym momencie silnik zaskoczy ale potem bedzie cicho kilka razy pokręcisz i zaskoczy a co do rozruchu silnika to raczej bedzie coś z rozruchem i dziwne jest to że Hipo nie skomentował tego ja nie bede się wypowiadał żeby nie wprowadzić cię w błąd pozdrawiam
    bercik

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał bercik1965
    dziwne jest to że Hipo nie skomentował tego
    Bo nie ma czego komentować, zalewasz filtr to nie kręcisz rozrusznikiem do bólu tylko chwile pokaszle i będzie chodził.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Witam!Jestem tu nowy i mam pytanie odnosnie zapowietrzenia JTD. Mam brawa 105JTD kupilem go niedawno i jak sie pozniej okazalo sprzedali mi go z bardzo gleboka rezerwa czego nie bylo widac na wskazniku paliwa, kiedy wracalem do domu auto gaslo bez powodu, wkoncu zalalem je(15 litrow) i po 3 odpaleniach przestalo gasnac, po dojechaniu do domu i odstaniu 2 godzin auto po odpaleniu znou waslo, po zalaniu do pelna jezdzi i nie gasnie...to normalnie czy cos z moim nowym nabytkiem jest nie tak. Ile paliwa utrzymawac w baku aby miec pewnosc,ze znowu nie bedzie wariowac...
    Pozdrawiam Szela

  8. #7
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Powinien normalnie pracować przy kazdym stanie paliwa, może jak jechałeś do spodu na rezerwie mocnej to do filtra naciagło syfu i teraz są problemy z rozruchem ? albo jakas nieszczelność że paliwo ucieka lub niesprawna pompa paliwa w baku. Trzeba też sprawdzić zaworek zwrotny na zasilaniu w paliwo, może nie trzyma i jak jest mało paliwka to jego poziom opada.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Wszystko dziala bardzo dobrze bo sprawdzalem,jedyne co mnie zaciekawilo to,ze przy nalewaniu paliwa wydobywala sie jakby para/dym z baku-balem sie ze to spalona pompa ale podobno to objaw zapowietrzenia...niechcialbym powtorki z rozrywki-stad moje pytanie-przy utrzymywaniu stany poaliwa powyzej polowy nic sie jak narazie nie dzieje...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1.9jtd
    [quote="Hipo"]Filtr starczy zalać paliwem i przykręcić. Objawy które opisujesz mogą aczkolwiek nie muszą być spowodowane brudnym filtrem.[/quote

    Właśnie zmieniłem filtr paliwa, tak jak zalecałeś, czyli zalałem do pełna paliwem. Zauważyłem też, że warto przed odpaleniem silnika przekręcić kluczyk w pozycję włączenia wskaźników, wtedy słychać jak pompa paliwa w baku pompuje paliwo do filtra. Słychać było jak powietrze bulgoce w baku prawdopodobnie przewodem przelewowym. Wydaje mi się że w taki sposób można dodatkowo odpowietrzyć układ. Operację tę powtarzałem do momentu, aż przestało bulgotać. Po uruchomieniu silnika nie było żadnych objawów zaksztuszenia lub zadławienia silnika. Poprostu odpalił normalnie i chodził tak jak trzeba i nie trzeba go było chechłać na rozruszniku.

    Wielkie dzięki za pomoc Hipo.

    Pozdrawiam

    Radii
    Radek

  11. #10
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał radii
    Poprostu odpalił normalnie i chodził tak jak trzeba i nie trzeba go było chechłać na rozruszniku.

    Bo miał odrazu paliwko w filtrze a troszkę powietrza co była w rurkach to pompa odrazu przepchała.

    Cytat Napisał radii
    Wielkie dzięki za pomoc Hipo.

    Pozdrawiam
    Nie ma sprawy polecam sie

  12. #11
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Siema! Mam takie glupie pytanie...wczesniej pisalem juz o zapowietrzeniu przy kupnie, a teraz znowu pojawil sie podobny problem-auto zgaslo na trasie bez zadnej przyczyny, poprostu zapalila sie kontrolka wtrusku(marchewa)i silnik przestal pracowac. Dodam,ze jechalem z wlaczona klima(nie wiem czy to moze miec jakies znaczenie),oraz,ze po wjechaniu na stacje dolalem 20l do pierwszego odbicia. Czy moze klima miec cos z tym wspolnego, albo pompa jak mam mnie paliwa to gorzej dziala...nie wiem gdzie szukac problemu bo po zakupie sprawdzalem wtryski i pompe i wszystko bylo ok...Z gory dziekuje za pomoc. Pozdro

  13. #12
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    HM nie wiem czy w JTD pompa w zbiorniku pracuje cały czas, bo jesli tak to cale paliwko leci przez nią, a jeszcze w czasach Tipo/Tempra zdarzało się że wężyk podający paliwo na pompie potrafił się zwyczajnie rozlecieć no i pojazd mimo sporej ilości paliwa w pewnym momencie się zaczynał zapowietrzać i stawał.

    W twoim przypadku najpierw bym sprawdził czy pompa podaje paliwo, zdjąć wezyk zasilający z pompy wysokiego ciśnienia przy silniku i właczyć zapłon.. Najlepiej robić to w dwie osoby żeby szybko móc wylaczyć zapłon jesli paliwkiem chlapnie. Jeśli nie to znaczy ze cos nie tak z pompą paliwa w baku jest lub masz zatkanego smoka.

    Jeśli paliwko bedzie sikać bez problemu to należy szukac usterki gdzieś pod maska

  14. #13
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    W serwisie sprawdzali mi cisnie jakie daje pompa i mowi,ze jest dobre wiec musi pompa dawac paliwo, poza tym jak mam pelny bak nic takiego sie nie dzieje, wiec raczej pompa dziala. Moze poprostu jakis paproch wlacial i dlatego zgasl ale wole dmychac na zimne, tymbardziej,ze duzo jezdze autem i wolbym aby wszystko bylo sprawne. A tak z innej beczki ile litrow ma bak w brawa bo przed dolaniem wskaznik pokazywal 3/4 baku...

  15. #14
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szela
    W serwisie sprawdzali mi cisnie jakie daje pompa
    Która bo jak podpinali pod kompa to sprawdzili ciśnienie na railu a to nie ma nic wspólnego z pompą zasilającą w baku.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Chyba wlasnie tej przy silniku :/ wydawalo mi sie,ze jak na tej przy silniku jest dobrze to i na tej w baku bedzie git widac musze to sprawdzic...dzieki za pomoc i jak znajde cos ciekawego to bede pytac dalej


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-03-2009, 15:51
  2. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 23:15
  3. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2008, 00:53
  4. [osprzęt silnika] kolektor wydechowy
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2008, 22:13
  5. [osprzęt silnika] Wariujący obrotomierz
    Napisany przez Andrzej_F12 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2008, 21:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

filtr paliwa fiat bravo 1.9 multijet

filtr paliwa fiat brava 1.9 jtd

filtr paliwa bravo 1.9 jtd

filtr paliwa fiat bravo 1.9 jtd

bravo 1.9 jtd filtr paliwa

filtr powietrza bravo 1.9

wymiana filtra paliwa fiat brava jtd

co powoduje zabrudzony filtr paliwa jtd

filtr paliwa fiat brava 1.9jtd

wymiana filtra fiat bravo 2007

zawor zwrotny paliwa diesel multijet

jaki filtr paliwa bravo jtd

filtr paliwa fiat bravo 1.9 jtd multijet

zawor zwrotny paliwa jtd

marea weekend 19jtd filtr paliwa zanieczyszczony objawy

zasilanie paliwem bravo 1 9 td

filtr paliwowy fiat brava 1.9

filtr paliwa bravo 1.9 jtd 105

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl