Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    stK
    stK jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    Tokyo
    Wiek
    35
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16V 82KM
    Rocznik
    2000

    Odpowietrzanie Fiat Brava 1.2 16V

    Witam, zdecydowalem sie tutaj napisac, poniewaz szukalem, czytalem sporo watkow, lecz nie potrafie sobie z tym poradzic.

    Otoz, niedawno wymienilem plyn w chlodnicy, niby odpowietrzylem, cieple powietrze mam, nic nie bulgota, lecz wskazowka podczas jazdy czasami wejdzie wyzej niz na '90' stopni - 'rownolegle'

    Dzsiaj wzialem sie za odpowietrzenie ponownie, poniewaz wczoraj zauwazylem, ze za silnikiem mam dwa odpowietrzniki + ten na chlodnicy (motylek).

    Wiec zrobilem tak, nie zmienajac znowu plynu (poniewaz wlalem swiezy jakies 3 tygodnie temu), odkrecilem korek od chlodnicy (plyn mialem cos okolo MAX), odkrecilem odpowietrznik na wezyku, za silnikiem, i drugi obok (drugi wezyk), odpalilem autko, chodzilo z 10 minut, temperatura podniosla sie moze o kreske, plyn z chlodnicy 'wessalo troszke', z jednego odpowietrznika zaczal leciec plyn, tak ciurkiem, wiec go zakrecilem, z drugiego cos tam polecialo, wiec tez zakrecilem, monitorowalem caly czas plyn w chlodnicy przy otwartym korku, samochod chodzil 30 minut w garazu na biegu jalowym, czasami dalem mu w trabe do 4000 tys obrotow i teraz tak strzalka jest rownolegle, czyli 90 stopni, mimimalnie wyzej (po 30 minutach) i zauwazylem, ze gdy dodawalem gazdu to przez pierwsze pare razy plyn w chlodnicy sie unosil, az go wywalilo troszke, nic sie nie gotowalo pomimo '92' stopni', troszke go ulecialo i juz poziom sie nie zmienial, nie moglem wymusic autka zeby sie zagrzalo powyzej 95 stopni, zeby sie wlaczyl wentylator, a wiem, ze jest sprawny, bo niedawno po przejechaniu 300km chodzil po wyjsciu z auta.

    I teraz moje pytanie, cos jest nie tak, ze wywalilo mi troszke plynu gdy dodawalem gazu? (dodam, ze plyn powolutenku rosl na biegu jalowym), cieple powietrze w aucie mam(oczywiscie na jalowym).

    Kazdy pisze, ze trzeba odkrecic odpowietrzniki i czekac, az auto osiagnie 95 stopni i wtedy je zakrecic gdy wlaczy sie termostat, lecz obawiam sie, ze w moim przypadku nie mialbym juz plynu, bo po 3 minutach chodzenia silnika z korka w nagrzewnicy plyn po prostu leci curkiem, wiec go zakrecilem.

    Czy powinno sie odpowietrzac uklad z zakreconym korkiem od chlodnicy? Poniewaz w kazdym temacie jest inaczej i sam juz nie wiem, moim zdaniem nie powinno miec to znaczenia, lecz wole zapytac sie ekspertow.

    I czy u was dlugo autko musi byc na chodzie zeby wlaczyl sie wentylator?


    Pozdrawiam serdecznie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2009
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    39
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1,2 16V
    Rocznik
    01.1999 FL
    Instrukcja odpowietrzania.
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    Fiat Bravo SX 1.2 82KM 1999
    http://www.autocentrum.pl/awc/panterka/fiat-bravo-1999/

  4. #3
    stK
    stK jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    Tokyo
    Wiek
    35
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16V 82KM
    Rocznik
    2000
    Otoz dalej auto na warsztat, zostal wymieniony termostat, bo stary sie nie otwieral i teraz moje pytanie, w miescie podczas jazdy mam tak troszke powyzej polowy, a przed pierwsza kreska, na trasie troszke nizej, ale wyzej niz polowa. Dzis gdy przejechalem 20km, otworzylem maske, by sprawdzic czy wszystko okej i zauwazylem, przystawiajac ucho do korka od chlodnicy, ze syczy, to nie bylo bulgotanie, lecz jakby taka para, ale nic sie nie wydobywalo, ani nic nie wyciekalo, czy wedlug was wszystko jest okej? Dodam, iz samochody to moja pieta ahillesowa a kazdorazowe dawanie auta na warsztat troszke kosztuje.

    Jezeli chcialbym sam odpowietrzyc uklad to moze ktos opisac krok po kroku jak to sie robi? Sciagnalem instrukcje, lecz w niej nie jest napisane, co jak i kiedy, czy korek od chlodnicy ma byc otwarty (monitorowanie) czy zamkniety, wyczytalem, ze ma byc zakrecony, lecz wtedy nie mam jak monitorowac plynu, bo zwyczajnie go nie bede widzial.

    Bede probowal zrobic tak, czy moze ktos odpowiedziec czy dobrze?

    Odpalam autko, nawiew na maxa, czekam az wlaczy sie wentylator, i powoli odkrecam wtedy odpowietrzniki - przy chlodnicy ->nagrzewnica->wezyk obok(korek) i spuscic pare wodna? Poniewaz pewien nie jestem czy mechanik zrobil ta procedure, czy po prostu wymienil jedynie termostat. Dodam, ze na trasie wskazowka nie podnosi sie do pierwszej kreski nad polowa, tylko jest troszke nizej.

    Prosze o jakies wskazowki ekspertow, wiem, ze jest masa tematow, ale w zadnym nie ma konkretnie opisanych krokow.

    Pozdrawiam serdecznie.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Jak ja ostatnio odpowietrzałem u siebie to robiłem tak:
    odkręciłem trochę odpowietrzniki, wlałem płyn na max i odpaliłem auto. Jak zaczęło z nich lecieć to je zakręciłem. Potem jeszcze raz jak się wentylator włączył odkręciłem obydwa na chwilę żeby się upewnić, że nie ma żadnego powietrza i tyle. Wskazówka wchodzi prawie do połowy i trzyma, jak postoje w korku przy obecnych temperaturach potrafi się trochę podnieść.


 

Podobne tematy

  1. Croma-automatyczne odpowietrzanie
    Napisany przez rysieq na forum Croma
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 07-12-2019, 17:21
  2. Odpowietrzanie układu, zaworek
    Napisany przez hakun na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-01-2016, 16:47
  3. Odpowietrzanie 1.2 8v
    Napisany przez LuqasB na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 30-07-2012, 15:14
  4. Odpowietrzanie sprzęgła
    Napisany przez przemo0018 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 03-06-2012, 17:06
  5. odpowietrzanie układu paliwowego
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-10-2009, 22:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.2 16v odpowietrzanie

odpowietrzenie fiat

jak odpowietrzyc uklad chlodniczy fiat brava

odpowietrzanie z otwartym zbiornikiem wyrownawczym brava

fiat brava 1.4 odpowietrzanie pdf

jak odpowietrzyc uklad chlodzenia fiat bravs 1.2

brava odpowietrzanie

fiat brava 1.2 odpowietrzanie

odpowietrzenie fiat brava 1.2

Odpowietrzanie fiat bravo 1.2 16v

odpowietrzniki fiwt brwva 1.2 16v

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl